Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med det? Er det mulig å kombinere baby med heltidsstudium? Fikk du permisjon fra studiene? Jeg og samboeren min begynner å bli såpass "gamle" at hvis vi skal ha barn, burde vi begynne å prøve snart. Noe vi også har veldig lyst til. Det hadde absolutt vært mest gunstig å vente til jeg var ferdig med studiene, men av ulike grunner blir det litt uaktuelt. Ønsker ikke spekulasjoner rundt hvorfor, kun om hvordan det er å studere med baby. Samboeren min har 100% fast jobb med fleksibel arbeidstid, så det hjelper jo litt.

Takk for svar :) 

Anonymkode: 15b00...1ba

Skrevet

Jada det går fint :) Du får permisjon fra studiene på samme måte som fra jobb, og får en god del penger fra lånekassen. Og siden samboeren din har 100% jobb så skal det nok gå helt fint. Du får masse tid sammen med barnet ditt når du starter å studere igjen. Så lenge det går økonomisk, så er det veldig fint å være student med små barn. 

Anonymkode: 0eb15...55d

Skrevet

Jeg fikk barnet mitt i fjor og begynte på universitet i år, så har ikke hatt permisjon fra studiene, men studerer jo med barn, i tillegg til å jobbe deltid. Mannen jobber 100%. 

Det er faktisk veldig fint! Jeg har mulighet til å ha lange morgener med henne når vi starter sent eller ikke har forelesning. Har også bare forelesning 3 dager i uken, så hvis hun er syk eller kanskje kunne ha godt av en kort dag i barnehagen er ikke det noe problem. 

Men det koster mye av deg selv altså, jeg skal ikke male det rosenrødt. Det kan svi litt i helgene hvis det er ting jeg må få gjort eller noe jeg må få lest, så kan jeg ikke bli med å finne på noe koselig. Det blir også til mye kveldslesing i perioder, og jeg har ikke mye tid til det sosiale. Jeg har heldigvis en himla god gjeng på universitetet som alltid forstår og som aldri slutter å invitere selv om jeg så og si alltid sier nei :) 
Dessuten ligger universitetet 1 time unna her jeg bor, så har litt reisevei, men alt går. Jeg tror det hjelper at jeg brenner så utrolig for studiene mine at jeg klarer å være fokusert og konsentrere meg om pensum selv om jeg er sliten. 

Skrevet

Ei av de jeg studerte sammen med fikk barn midt i utdannelsen. Det var et nettstudium over tre år, så det var egentlig ikke noe stort problem. 

Anonymkode: d742e...d23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...