AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #1 Skrevet 28. oktober 2017 Noen som har erfaringer med det? Er det mulig å kombinere baby med heltidsstudium? Fikk du permisjon fra studiene? Jeg og samboeren min begynner å bli såpass "gamle" at hvis vi skal ha barn, burde vi begynne å prøve snart. Noe vi også har veldig lyst til. Det hadde absolutt vært mest gunstig å vente til jeg var ferdig med studiene, men av ulike grunner blir det litt uaktuelt. Ønsker ikke spekulasjoner rundt hvorfor, kun om hvordan det er å studere med baby. Samboeren min har 100% fast jobb med fleksibel arbeidstid, så det hjelper jo litt. Takk for svar Anonymkode: 15b00...1ba
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #2 Skrevet 28. oktober 2017 Jada det går fint Du får permisjon fra studiene på samme måte som fra jobb, og får en god del penger fra lånekassen. Og siden samboeren din har 100% jobb så skal det nok gå helt fint. Du får masse tid sammen med barnet ditt når du starter å studere igjen. Så lenge det går økonomisk, så er det veldig fint å være student med små barn. Anonymkode: 0eb15...55d
mjauritz Skrevet 28. oktober 2017 #3 Skrevet 28. oktober 2017 Jeg fikk barnet mitt i fjor og begynte på universitet i år, så har ikke hatt permisjon fra studiene, men studerer jo med barn, i tillegg til å jobbe deltid. Mannen jobber 100%. Det er faktisk veldig fint! Jeg har mulighet til å ha lange morgener med henne når vi starter sent eller ikke har forelesning. Har også bare forelesning 3 dager i uken, så hvis hun er syk eller kanskje kunne ha godt av en kort dag i barnehagen er ikke det noe problem. Men det koster mye av deg selv altså, jeg skal ikke male det rosenrødt. Det kan svi litt i helgene hvis det er ting jeg må få gjort eller noe jeg må få lest, så kan jeg ikke bli med å finne på noe koselig. Det blir også til mye kveldslesing i perioder, og jeg har ikke mye tid til det sosiale. Jeg har heldigvis en himla god gjeng på universitetet som alltid forstår og som aldri slutter å invitere selv om jeg så og si alltid sier nei Dessuten ligger universitetet 1 time unna her jeg bor, så har litt reisevei, men alt går. Jeg tror det hjelper at jeg brenner så utrolig for studiene mine at jeg klarer å være fokusert og konsentrere meg om pensum selv om jeg er sliten.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #4 Skrevet 29. oktober 2017 Ei av de jeg studerte sammen med fikk barn midt i utdannelsen. Det var et nettstudium over tre år, så det var egentlig ikke noe stort problem. Anonymkode: d742e...d23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå