Gå til innhold

Hva har skjedd med venneforespørselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendte forespørsel på facebook til en på jobb, men den sto lenge som "venneforespørsel sendt", nå når jeg var inne på siden hans å sjekket sto ikke dette lenger. Det sto faktisk ingen venneknapp der lenger i det hele tatt. Betyr det at han har slettet venneforespørselen eller gjort slik at jeg ikke kan sende på nytt? 

Så ubehagelig.. 

Anonymkode: de317...202

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vedkommende har valgt å ignorerer venneforespørselen din..

Kanskje han vil skille jobb og privat?☺️

Anonymkode: c8fe5...b17

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Altså er det det samme som å slette den? Når jeg får forespørsler kan jeg enten godta eller slette, men trodde den bare ble slettet der og da, og at vedkommende kunne sende på nytt. Ikke at jeg har tenkt å gjøre det altså.

Skrevet

Ja, hun har slettet den og hindret deg i å sende en ny. 

Det er sånn som kan skje når man legger til noen på jobb. 

Anonymkode: 77ed8...e6d

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hun har slettet den og hindret deg i å sende en ny. 

Det er sånn som kan skje når man legger til noen på jobb. 

Aha. Men hvordan gjør man det egentlig? Slettet nettopp en fra en helt fremmed selv, men fikk kun opp alternativ om å slette eller godta. 

Skjønner ikke helt problemet med å legge til noen på jobb da. Har nesten alle de andre kollegaene der.

Skrevet
23 minutes ago, AnonymBruker said:

Han hart mer enn det, han har også lagt det som spam-

Anonymkode: 11482...53a

Skrevet

Uffda. Hvis det er noen trøst er halvparten av dem som typisk ikke vil ha kontakt med kollegaer utenom jobb, rusmisbrukere som må verne om privatlivet så de ikke mister jobben.

Anonymkode: 0ba57...363

Skrevet

Når man for en venneforesåærsmål, kan man slette vennespørsmål, og etter det for man spørsmål om man vil legge til spam, gjør vedkommente det, kan man ikke sende på venneforespørmål på nytt.

Jeg synes det er litt frekt, hvis det er første gang,og man vet hvem det er, og har felles bekjente.

• Liker 7
Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Uffda. Hvis det er noen trøst er halvparten av dem som typisk ikke vil ha kontakt med kollegaer utenom jobb, rusmisbrukere som må verne om privatlivet så de ikke mister jobben.

MHM, JA Jøss,,

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en idiotisk påstand. Det er mange som vil skille jobb og privatliv. 

Anonymkode: 537f9...e21

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man for en venneforesåærsmål, kan man slette vennespørsmål, og etter det for man spørsmål om man vil legge til spam, gjør vedkommente det, kan man ikke sende på venneforespørmål på nytt.

Jeg synes det er litt frekt, hvis det er første gang,og man vet hvem det er, og har felles bekjente.

Okei. Det får ikke jeg opp lenger selv, men husker man kunne det før. Sykt pinlig for meg da at han merker det som spam 🙈

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff da. Hva enn du må si til deg selv for å sove om natten... 

• Liker 2
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Okei. Det får ikke jeg opp lenger selv, men husker man kunne det før. Sykt pinlig for meg da at han merker det som spam 🙈

Drit i det, noen folk er bare ufølsomme drittsekker.

Synes det er en uting å gjøre når man vet godt hvem personen er , og møtes jevnlig. (hvis da det er snakk om første gang)

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aha. Men hvordan gjør man det egentlig? Slettet nettopp en fra en helt fremmed selv, men fikk kun opp alternativ om å slette eller godta. 

Skjønner ikke helt problemet med å legge til noen på jobb da. Har nesten alle de andre kollegaene der.

Jeg ønsker heller ikke å ha folk fra jobben på FB. Det er ikke personlig, men for meg er det viktig å ha et skille. Jeg har en litt annen "personlighet" på jobb enn jeg har privat med familie og venner. Jeg har også dårlig erfaring med det å ha hele kollegialet på sosiale medier. Noen ganger havner man i konflikt eller en vanskelig situasjon på arbeidsplassen, og da kan det føles kinkig å ha sluppet alle inn på sin private profil.

For noen år siden hadde jeg en meget smålig kollega jeg hadde en (fra min side fullstendig saklig) uenighet med, og som resultat valgte hun å hviske til andre kollegaer om noen bilder jeg la ut på FB mens jeg var sykemeldt en periode, for å prøve å skape tvil om at jeg virkelig var syk. Nå skal det sies at sykemeldingen min var meget ekte, og bildene jeg delte var turbilder tatt for månedsvis siden, som jeg postet i etterkant mens jeg satt hjemme syk. Ikke at denne kollegaen kom noen vei med dette sladderet, men det føltes likevel ubehagelig og invaderende. Jeg har også opplevd at FB-chatten blir brukt til ting som bytting av jobboppgaver, praktisk info og diverse - som man dermed føler seg presset til å svare fort på i fritiden, noe som er irriterende. Jeg kjører derfor en strengere linje i min nåværende jobb, og blir ikke FB-venner med mindre det er kollegaer jeg har en spesielt god kjemi med og som jeg regner som mine venner uavhengig av jobb.

Når det er sagt så er det lov å sende forespørsel til folk, altså. Jeg bare belyser hvorfor noen sier nei, og hvorfor det bør aksepteres uten å spekulere i rusavhengighet, at man "har noe å skjule" og slikt som folk over her skriver.

Anonymkode: 5e1fd...0c4

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker heller ikke å ha folk fra jobben på FB. Det er ikke personlig, men for meg er det viktig å ha et skille. Jeg har en litt annen "personlighet" på jobb enn jeg har privat med familie og venner. Jeg har også dårlig erfaring med det å ha hele kollegialet på sosiale medier. Noen ganger havner man i konflikt eller en vanskelig situasjon på arbeidsplassen, og da kan det føles kinkig å ha sluppet alle inn på sin private profil.

For noen år siden hadde jeg en meget smålig kollega jeg hadde en (fra min side fullstendig saklig) uenighet med, og som resultat valgte hun å hviske til andre kollegaer om noen bilder jeg la ut på FB mens jeg var sykemeldt en periode, for å prøve å skape tvil om at jeg virkelig var syk. Nå skal det sies at sykemeldingen min var meget ekte, og bildene jeg delte var turbilder tatt for månedsvis siden, som jeg postet i etterkant mens jeg satt hjemme syk. Ikke at denne kollegaen kom noen vei med dette sladderet, men det føltes likevel ubehagelig og invaderende. Jeg har også opplevd at FB-chatten blir brukt til ting som bytting av jobboppgaver, praktisk info og diverse - som man dermed føler seg presset til å svare fort på i fritiden, noe som er irriterende. Jeg kjører derfor en strengere linje i min nåværende jobb, og blir ikke FB-venner med mindre det er kollegaer jeg har en spesielt god kjemi med og som jeg regner som mine venner uavhengig av jobb.

Når det er sagt så er det lov å sende forespørsel til folk, altså. Jeg bare belyser hvorfor noen sier nei, og hvorfor det bør aksepteres uten å spekulere i rusavhengighet, at man "har noe å skjule" og slikt som folk over her skriver.

Viktige aspekter. 

Skrevet

Kan forstå at noen ikke ønsker å være venn med kollegaer på FB, men hvis en avviser venneforespørselen så burde en ha vært såpass høflig og sendt melding tilbake om hvorfor venneforespørsel ble avvist. 

Anonymkode: e391b...179

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan forstå at noen ikke ønsker å være venn med kollegaer på FB, men hvis en avviser venneforespørselen så burde en ha vært såpass høflig og sendt melding tilbake om hvorfor venneforespørsel ble avvist. 

Jeg synes ikke man har noen plikt til å forklare seg. Jeg synes heller muligheten for å få et "nei" er noe man burde ta med i betraktningen når man sender venneforespørsel til folk som har en lukket FB-profil og som man ikke pleier sosial omgang med på privaten. Folk bruker FB ulikt, for noen er det en frisone hvor man deler ting med nære venner og familie. Kåre på kontoret er kanskje ikke interessert i få alskens kollegaer som han har null personlig til felles med opp i feeden når han sjekker FB hjemme på fritiden.

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke man har noen plikt til å forklare seg. Jeg synes heller muligheten for å få et "nei" er noe man burde ta med i betraktningen når man sender venneforespørsel til folk som har en lukket FB-profil og som man ikke pleier sosial omgang med på privaten. Folk bruker FB ulikt, for noen er det en frisone hvor man deler ting med nære venner og familie. Kåre på kontoret er kanskje ikke interessert i få alskens kollegaer som han har null personlig til felles med opp i feeden når han sjekker FB hjemme på fritiden.

Mente ikke at man har en plikt. Litt dårlig formulering fra min side, kanskje. Men dersom det er en kollega som en omgås med daglig, så er det bare høflig å skrive en kort melding via FB som feks «Sorry. Avviser alltid forespørsel fra kollegaer» Eller evt si det på jobb neste dag hvis anledningen er der. Men ingen plikt, men da unngår man at noen tar det personlig å bli avvist. For noen gjør faktisk det! Ingenting galt i å være høflig! 

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha dummeste jeg har lest! Man er da ikke rusmisbruker fordi man ikke vil ha kolleger opp i privatlivet sitt! 
Kolleger er kolleger og ikke alle kolleger er interessant å ha som venner, venner er ok å ha på facebook, ikke kolleger. 
Ja noen er mindre kritiske og legger til alle på jobben sin men dette er for meg fullstendig snodig og unødvendig. 

Anonymkode: b2f51...2e8

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at Facebook automatisk setter en karantene når folk avslår en venneforespørsel. Ser at jeg kan legge til folk som har avslått tidligere, etter at knappen for å legge til venn har vært deaktivert tidligere. 

Anonymkode: a1618...8d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...