Gå til innhold

Sårskorper, pille av eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg fjernet for litt over en uke siden to vorteliknende fibromer på undersiden av haka. Brukte laser på offentlig sykehus. CO2 laser tror jeg de kalte den. Gikk med steril kompress/plaster til såret hadde sluttet å blø/væske som sykehuset sa jeg skulle og sluttet med kompress/plaster når det hadde kommet skorpe. Men skorpene har ikke falt av enda. De er mørke og skikkelig skjemmende siden jeg er så lys. Syns bedre enn fibromene gjorde akkurat nå. Fargen er litt ubestemmelig mørk rødbrungulaktig. Føles veldig tørre og ganske tykke, men tørre er jo alle skorper. De gjør ikke vondt. De har samme form som fibromene hadde, men huden er vel normal under håper jeg og håper de har klart å fjerne begge to fullstendig. Hender jo at det må to behandlinger til for å få fjernet alt, men det vil tiden vise.  

Over til spørsmålet, bør jeg pille av skorpene eller ikke? Siden de føles såpass tykke mener jeg. Det er så fristende siden de er mørke og skjemmende, men samtidig er jeg redd sårene skal åpne seg igjen, så jeg må vel kanskje bare være tålmodig. Klarer ikke la være å kjenne på dem da, men har ikke dratt av noe. Noen som har fjernet liknende ting eller utstående føflekker før og kan svare på hvor lang tid det tok før skorpen datt av og det var frisk hud under? Skal selvsagt være nøye med solfaktor og bruke høyeste faktor jeg finner selv om det snart er vinter. Vil jo ha minst mulig arr og slippe pigmentflekker. 

Anonymkode: 0beaa...1c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig skal du ikke det. Men hvis du vil ha arr, så for all del. 

Anonymkode: 11226...280

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig skal du ikke det. Men hvis du vil ha arr, så for all del. 

Anonymkode: 11226...280

Jeg lurte bare. Du trenger ikke være spydig. Jeg har aldri hatt den type sår før, bare vanlige skrubbsår, men det gror jo kjempefort og blir ikke så tykk skorpe. Kan du ikke heller svare på hvor lang tid det tok før skorpen datt av om du har hatt tilsvarende sår? 

• Liker 1
Skrevet

Bump

Skrevet

Ingen som vet noe? Skorpene sitter fortsatt på, men den ene er veldig tørr og hard og føles ganske tykk. Hvor lang tid tar det før skorper faller av sånne sår? Har så lyst til å bare dra dem av, men skal ikke det. Men håper de detter av snart, er veldig synlige og skjemmende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...