Gå til innhold

Ekstrahjelp og nedkutting av time

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er student, og har ekstrahjelpstilling på en klesbutikk. Her jobber jeg annenhver lørdag, i dag fikk jeg beskjed om at jeg mister ene lørdagen, noe jeg absolutt ikke er enig i! 

Jeg startet som sommerhjelp, gikk over til annenhver hlg+1 dag i uka og etter jul i år har jeg jobbet annenhver lørdag ( dette ønsket jeg selv pga flytting bort). Men nå skal jeg jobbe enda mindr, mener sjefen, og jeg lurer på hvilke rettigheter jeg har!

Har jobbet siden juni 2016., og det har kommet 2 etter meg. Jeg har lagt opp min økonomi etter disse to vaktene sammen med stipendet, og jeg og sjef ble enig om at jeg kunne jobbe annenhver helg. 

hilsen sliten student

Skrevet

Har du ikke de timene fast på kontrakt er det lite du får gjort. Har du de skriftligt skal du ha 4 ukers oppsigelse på de innen det kan taes bort. 

Anonymkode: 86713...086

• Liker 4
Skrevet

Søk ny jobb, 

Anonymkode: 4335c...d5c

Skrevet

De foretar seg mye rart i butikker.

Jeg hadde " faste" dager. Full dag. Så ble jeg spurt om jeg kunne jobbe lørdager. Kom arbeidstid på mail. En lørdag hadde han satt opp to timer. Ringte å spurte hva dette var for noe. Han skulle stå resten selv, jeg måtte stå mens han kjørte ungene på leir. Vet du hva, du får finne deg noen andre

Anonymkode: 186c1...ce1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...