AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #1 Skrevet 28. oktober 2017 Kan man ha et indeksfond på en AKS? Jeg har aksjeglobal indeks V hos KLP, men jeg får ikke til å flytte den til min nyopprettede AKS. Anonymkode: 5d0b0...ac9
Nåla-i-veggen Skrevet 28. oktober 2017 #2 Skrevet 28. oktober 2017 Du kan selvfølgelig ha indeksfond på ASK. Men det kan være at din tilbyder av ASK ikke tilbyr akkurat dette fondet?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #3 Skrevet 28. oktober 2017 Har både fond og ASK hos KLP. Anonymkode: 5d0b0...ac9
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #4 Skrevet 28. oktober 2017 Hør med KLP kundeservice. Problemet ditt høres rart ut. Anonymkode: f69a1...f79
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #5 Skrevet 28. oktober 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hør med KLP kundeservice. Problemet ditt høres rart ut. Anonymkode: f69a1...f79 Ja, får vel gjøre det. Men min erfaring med kundeservicen deres er sure folk som ikke kan svare på det jeg trenger hjelp til, så hadde håpet at noen her visste svaret. Anonymkode: 5d0b0...ac9
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #6 Skrevet 28. oktober 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, får vel gjøre det. Men min erfaring med kundeservicen deres er sure folk som ikke kan svare på det jeg trenger hjelp til, så hadde håpet at noen her visste svaret. Anonymkode: 5d0b0...ac9 Hehehe. Du har vel et poeng der. Kanskje sende en epost? Trøst deg med at du får ikke noe bedre avkastning av å ha fondet på ASK enn på vanlig konto. For langsiktige indeksfondinvestorer som skal investere gjennom både oppturer og nedturer i aksjemarkedet, har ASK liten verdi. Anonymkode: f69a1...f79
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #7 Skrevet 29. oktober 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, får vel gjøre det. Men min erfaring med kundeservicen deres er sure folk som ikke kan svare på det jeg trenger hjelp til, så hadde håpet at noen her visste svaret. Anonymkode: 5d0b0...ac9 Du kan opprette ASK hos en annen tilbyder med bedre kunderservice. Vet ikke hvilket utvalg KLP har av fond, men hos Skandiabanken har de f eks flere hundre å velge mellom. Å ha ASK hos en tilbyder som kun tilbyr sine egne fond, og dermed begrenser muligheten for valg av fondsbytte, ser jeg ikke vitsen med. Hele poenget med ASK er jo at man skal kunne bytte ut dyre fond og/eller fond som presterer lavt over tid. Jeg har min ASK hos Skandiabanken, og har riktignok kun en portefølge med KLP sine indeksfond pga forvaltningsgebyret. Men jeg har en portefølje bestående av både globale og regionale fond, noen valutasikret, andre ikke. Jeg føler meg mer vel med å satse kr 2000 i måneden på et bredt spekter av fond, enn alt i kun ett fond. Skandiabanken føler jeg er veldig ok på kundeservice. Når de både på chat, mail og telefon, og de tar seg alltid god tid til meg. Utover det, er selvsagt hovedhensikten med sparing i fond den samme : spare langsiktig, og holde ut både oppturer og nedturer. Anonymkode: 35274...512
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #8 Skrevet 2. november 2017 Er det bare jeg som har problemer med nettsiden til KLP? For jeg får heller ikke sendt dem e-post, jeg får bare opp feilmelding. Får opp feilmelding overalt i nettbanken både i Safari, Chrome og IE. Gidder virkelig ikke ringe dem da jeg som sagt har dårlig erfaring med det. Vurderer nå å bytte til en anne bank, ja. Anonymkode: 5d0b0...ac9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå