Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er trivsel eller lønn viktigst for dere? Hvor lavt er dere villig til å gå når det gjelder lønn, for at dere skal klare dere?

Anonymkode: d52e3...e2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lønn er viktig. Jeg har nå 300,000 i året og det er ganske miserabelt (søker aktivt andre bare så det er sagt).

Anonymkode: e3b30...55a

• Liker 1
Skrevet

Trivsel er definitivt viktigst så lenge lønnen er over 500k i året. Under det, ville jeg sagt fra meg noe trivsel på jobb for økt lønn. 

Anonymkode: 7b16d...533

• Liker 4
Skrevet

Dette spørsmålet må også ses i sammenheng med familiens økonomi generelt. Formue, partners lønn, osv. 

• Liker 3
Skrevet

Om jeg hadde vært frisk til å jobbe så hadde en lønn fra ca 20000 utbetalt i mnd vært ok, ca 350000 brutto i året. Jeg er mer opptatt av trivsel enn pengene

• Liker 2
Skrevet

Jeg trur jeg kunne gått ned til 300k i året og klart meg fint. Vurderer å finne meg en ny jobb nå, om det så er å fylle varer på Kiwi eller sette bokbind på bøker. Vil bare ha normal arbeidstid igjen. 

Derfor ofrer jeg minst 100k for å få en annen jobb.

Anonymkode: 8d675...8f0

• Liker 3
Skrevet

500 000 i året er en veldig grei lønn, synes jeg. 450 000 er også ok. Hadde ikke valgt bort trivsel for høyere lønn enn det. 

Anonymkode: eca32...f89

• Liker 3
Skrevet

Minimum 300'. Da måtte jeg nok ha strammet inn livreima noe, men jeg hadde greid meg fint. 

Anonymkode: 3e07b...5b6

Skrevet

Jeg er en jobbprostituert med lederansvar. Jeg godtar ganske mye så fremt lønna er ok. Nå drar jeg vel inn 1,2M i året.

Anonymkode: 681e1...1cb

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en jobbprostituert med lederansvar. Jeg godtar ganske mye så fremt lønna er ok. Nå drar jeg vel inn 1,2M i året.

Dvs både hallik og prostituert?

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trivsel er definitivt viktigst så lenge lønnen er over 500k i året. Under det, ville jeg sagt fra meg noe trivsel på jobb for økt lønn. 

:hoho:

Anonymkode: 36922...ec7

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, funginger skrev:

Dvs både hallik og prostituert?

Hahaha, det har du helt rett i! 😆

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Kunne gått ned til 500k for drømmejobben, men ikke under det.

Anonymkode: 266ad...fb0

Skrevet

Har familien så de greier seg er det vel Ok. Vi trenger minst 600 000 til sammen for å kler oss. Bør ha mer for å kunne unne oss litt.. 

Anonymkode: 66ebf...0a6

Skrevet

Kommer an på hvor jeg bor. 

Jeg har en Mastergrad som det er stor etterspørsel etter, og sammenligner selvfølgelig lønn med de andre i bransjen. Jeg har også mål om å spare opp en viss mengde hvert år, slik at jeg potensielt kan pensjonere meg 10 år før tiden. 

Men dersom vi skal sette konkrete tall på dette: 

I Norske storbyer, så ville jeg ikke jobbet for under 600000 kr. Det har rett og slett ingen hensikt i dagens marked. De fleste andre med min erfaring ligger på rundt 750000, drar man til utlandet ligger tallet på nærmere 1000000. 

Dersom jeg kunne fått samme jobben langt ute på bygda, hvor du kanskje betaler 500000-1000000 kr for et hus, eller et par tusen i husleie, da kunne jeg tatt jobben for 450000 kr, men da burde arbeidsoppgaven og ansvar være givende. 

Men, en ting er sikkert: Uansett hvilken bransje du er i, aldri underpris deg for å være mer attraktiv. Det går bare ut over alle andre, deg inkludert. Er du flink, så tar du betalt. Er det stor etterspørsel, så tar du betalt. Kunder / klienter tenker også pris = kvalitet. 

Du kan selvfølgelig forsvare lav pris med at du har effektivisert visse aspekter, eller kuttet ut overprisede / overflødige deler. Det verste du kan gjøre er å si (indirekte): "Vi er billige fordi vi ikke føler at dette er verdt mer". 

Anonymkode: 31cb5...738

• Liker 1
Gjest making.a.mess
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lønn er viktig. Jeg har nå 300,000 i året og det er ganske miserabelt (søker aktivt andre bare så det er sagt).

Anonymkode: e3b30...55a

Hva jobber du som? 

Gjest making.a.mess
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trur jeg kunne gått ned til 300k i året og klart meg fint. Vurderer å finne meg en ny jobb nå, om det så er å fylle varer på Kiwi eller sette bokbind på bøker. Vil bare ha normal arbeidstid igjen. 

Derfor ofrer jeg minst 100k for å få en annen jobb.

Anonymkode: 8d675...8f0

Kiwi har kjipe jobbtider og bokhandel på senter også... ikke stedet å gå for å få bedre tider. Bli navkonsulent. De liker å holde seg i kjernetiden. Eller kantinemedarbeider. Men dritt betalt.

Skrevet

Nå har jeg en helt ok jobb, tjener 520 000, er i grunnen totalt sett fornøyd.

For 700 000 i året kunne jeg gått ned i trivsel, men selvsagt ikke så mye at jeg hatet jobben. En jobb jeg intenst mislikte ville jeg ikke tatt for flere millioner. 

Var det virkelig Drømmejobben med stor D, som jeg elsket og brant for, kunne jeg gått ned til 400 000. Ikke under, det har jeg ikke råd til (huslån, barn).

Anonymkode: bd61e...1bd

Skrevet

Jobber som konsulent og bryr meg ikke noe om trivsel.   Forsøker holde meg til 1500-1600 timer årlig. Da har jeg 1,4/1,5 mill i lønn og kan samtidig ha lange ferier. Det er mye viktigere enn å kose seg på kontoret,

Anonymkode: e8ee0...64e

Skrevet

Jeg er nok veldig dårlig vant etter mange år på aap og i perioder arbeidsledig. Jeg synes en lønn på ca 350 000 i året er kjempemye

Anonymkode: b20b7...5c8

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...