Gå til innhold

Brød til hummus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket brød passer best til hummus - som et kveldsmåltid? 

Anonymkode: b1f12...255

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naanbrød, eller hjemmelaga pitabrød. 

Anonymkode: 431e1...2d7

Skrevet

Jeg synes nystekt focaccia også funker fint, selv om det blir en miks av to kjøkken.

Anonymkode: 1bef1...1bc

Skrevet

Jeg vil helst ha pitabrød til hummus, og så syns jeg faktisk hummus er godt som dip til forskjellige grønnsaker.

• Liker 1
Skrevet

grillet pitabrød/tortillalefser

Anonymkode: ec3d0...385

Gjest Overrasket
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes nystekt focaccia også funker fint, selv om det blir en miks av to kjøkken.

Dersom du erstatter kikerter med hvite bønner/cannellini-bønner blir det samme kjøkken :opplyser:

Jeg liker faktisk best et hvitt surdeigsbrød med tykk, deilig skorpe og lett og luftig kjerne. En fransk, hvit boule f.eks. er helt perfekt til hummus. Den dype, rustikke brødsmaken passer ypperlig.

Skrevet
1 time siden, Overrasket skrev:

Dersom du erstatter kikerter med hvite bønner/cannellini-bønner blir det samme kjøkken :opplyser:

Jeg liker faktisk best et hvitt surdeigsbrød med tykk, deilig skorpe og lett og luftig kjerne. En fransk, hvit boule f.eks. er helt perfekt til hummus. Den dype, rustikke brødsmaken passer ypperlig.

Klar over det, jeg lager også div. bønnedipper. Men det sjenerer meg ikke det minste å spise hummus på focaccia heller. :nigo: 

Skrevet

Har hummus nesten hver uke i kjøleskapet. Bruker det som pålegg over knekkebrød som oftest.

Men når jeg skal ha det til middag og slik så er super enkel flatbrød/roti det jeg foretrekker, som kun tar ca 5min å lage.

60g 00 mel, 1 klype cumin og nok vann til at det ikke stikker i hendene. blander sammen og steker det i en glovarm jernpanne :) Anbefaler virkelig å ha cumin i det, lukter utrolig godt!

Noe som dette 

Min ser så klart ik like bra ut som Chef John sin :fnise:

114.JPG

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...