Gå til innhold

Noen i samme båt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Flere som sliter med tvangstanker som kunne tenke seg å skrive litt med meg? 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På sexual-forumet her?

Anonymkode: 6b46f...db8

• Liker 2
Skrevet

Kanskje feil plass å poste på?  Er ikke helt kjent her inne

Skrevet

Er det seksuelle tvangstanker?

Skrevet
27 minutter siden, Maju Mjau skrev:

Er det seksuelle tvangstanker?

Tanker om seksuell legning.

Skrevet
2 minutter siden, Barelillemeg123 skrev:

Tanker om seksuell legning.

Ok, vil du utdype det?

Skrevet

Jeg har gått gjennom to tette svangerskap. To barn på to år. Ca 2 mnd etter siste baby var født fortalte jeg sanboern min at jeg var bifil. Det tok han veldig pent. Og noen dager etter fikk jeg et slags panikk anfall om at jeg var lesbisk. Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, det var helt altoppslukende og tok all tid og energi. Ble lagt inn på dps ca en uke etterpå. De konkluderte det med at jeg var deprimert fordi det var for mye for meg, og da var de tvangstankene kommet i følge av det. Har vært hjemme i to uker nå, og det går stortsett bra, men tankene kommer og går, og jeg får veldig angst, og blir urolig når tankene kommer. Blir liksom helt lammet. Men stortsett så klarer jeg å skille på at dette bare er tvangstanker. For jeg vet at tankene ikke stemmer! Men hvis de tar helt styringen blir jeg helt utenfor, og det er helt forferdelig.  Ser jeg ei jente jeg ser er lesbisk får jeg liksom litt noia, og det trigger tvangstankene. Jeg elsker min samboer, så jeg skjønner ikke hva dette kommer av? Har gått på cipralex i ca 1 mnd 
Skrevet

Man skal være forsiktig med å leke hobbypsykolog, men er det bare tankene du er redd, altså at du får tanker om at du er lesbisk?Eller er du redd for å være lesbisk?  Elsker du din samboer, kan du vel ikke være lesbisk, og da trenger du vel heller ikke være redd tankene, fordi du vet de ikke kan være sanne..

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skal være forsiktig med å leke hobbypsykolog, men er det bare tankene du er redd, altså at du får tanker om at du er lesbisk?Eller er du redd for å være lesbisk?  Elsker du din samboer, kan du vel ikke være lesbisk, og da trenger du vel heller ikke være redd tankene, fordi du vet de ikke kan være sanne..

Veit ikke. Elsker jo min samboer, men når de tankene kommer blir de altoppslukende, og jeg klarer ikke skille mellom virkelighet og tull. Er så vondt, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Vanskelig å forklare.

Skrevet

Hva er det som utløser tankene? Kanskje noe du kan unngå.  Jeg tror vi alle mennesker tid til annen får tanker i hodet vi ikke kontrollerer slik vi vil. Selv prøver jeg å ta time-out, altså si til meg selv at dette skal jeg ikke tenke på nå, men avtale med meg selv at jeg venter til et senere tidspunkt. Prøv så å still deg selv spørsmål om hva som er tull-tanker og hva som er virkelighet, prøv å sile ut og fjerne det som du beskriver som tull.  For egentlig har du jo sannsynligvis ingen problemer med dette, du bare tror du har. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som utløser tankene? Kanskje noe du kan unngå.  Jeg tror vi alle mennesker tid til annen får tanker i hodet vi ikke kontrollerer slik vi vil. Selv prøver jeg å ta time-out, altså si til meg selv at dette skal jeg ikke tenke på nå, men avtale med meg selv at jeg venter til et senere tidspunkt. Prøv så å still deg selv spørsmål om hva som er tull-tanker og hva som er virkelighet, prøv å sile ut og fjerne det som du beskriver som tull.  For egentlig har du jo sannsynligvis ingen problemer med dette, du bare tror du har. 

De kommer plutselig. Men blir framproversert om jeg ser ei pen dame eller ei som er standar "lesbe" type. Da får jeg en slags angst. Kan ha blitt utløst fordi jeg sa jeg var bifil. Og da kom katastrofetankene om at jeg var lesbisk. Men jeg har jo alltid blitt tiltrekt av menn, selv om jeg også syns damer kan være flotte. Derfor dette er skremmende. Akkurat som jeg ikke stoler på meg selv når jeg tenker at tankene ikke stemmer. Prøver å gå unna ungene og samboern når det er som verst! Prøver å meditere litt, og føler det gir med litt ro der og da

Skrevet

Du vet hvem du er, og trenger ikke være redd at du er en annen. Når du vet du blir tiltrukket av menn kan du stole på det, da kan du jo ikke bare være tiltrukket av kvinner, dvs lesbisk.  Det trenger du ikke ha noe angst for. Hvis vi tenker oss en strek med lesbisk i den ene enden, og heterofil i den andre, så befinner du deg et sted midt på, kanskje litt mer til den ene siden enn den andre, men det er ikke farlig. Ingen katastrofe :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du vet hvem du er, og trenger ikke være redd at du er en annen. Når du vet du blir tiltrukket av menn kan du stole på det, da kan du jo ikke bare være tiltrukket av kvinner, dvs lesbisk.  Det trenger du ikke ha noe angst for. Hvis vi tenker oss en strek med lesbisk i den ene enden, og heterofil i den andre, så befinner du deg et sted midt på, kanskje litt mer til den ene siden enn den andre, men det er ikke farlig. Ingen katastrofe :)

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg 😊 Det setter jeg stor pris på 😊

Gjest Alterego666
Skrevet (endret)

Jeg synes du bør legge mer vekt på hva de sier på DPS enn på svarene du får her.

Endret av Alterego666
Skrevet

Dine spørsmål hører under samtale med kvalifisert helsepersonell. At du tar det her bekrefter det jeg sier. Ring dem på mandag. Du har allerede vært henvist og startet behandling, så gjenopptakelse er ikke nødvendig via vanlig prosedyre. 

Du, dine barn og mann trenger støtte til du er 100% igjen. Det fortjener dere. 

Anonymkode: 43041...8a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...