Gå til innhold

Hvordan deale med venner som drikker seg fulle tidlig på kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som er kjempe årleite,men blir rett og slett slitsomme når de blir fulle.

Anonymkode: ee14e...526

Videoannonse
Annonse
Gjest making.a.mess
Skrevet

Vær med på moroa, men når de blir helt teite så si takk for deg og gå hjem. Da har du vært der samtidig som at du slapp å irritere deg. 

Tviler på at det kommer noe bra ut av å ta det opp, og de kommer neppe til å endes seg heller. Noen liker å bli dritings. 

Skrevet

Ikke ta del i en alkoholkultur du ikke ønsker å være en del av. Kanskje foreslå en mer givende aktivitet?

• Liker 1
Skrevet
Just now, Mrs.Purdey said:

Vær med på moroa, men når de blir helt teite så si takk for deg og gå hjem. Da har du vært der samtidig som at du slapp å irritere deg. 

Tviler på at det kommer noe bra ut av å ta det opp, og de kommer neppe til å endes seg heller. Noen liker å bli dritings. 

Men det er ikke alltid man har mulighet til det, som feks om man har festen selv.

Anonymkode: 7877f...a81

Skrevet

Ts, jeg er light weighter når det kommer til alkohol, hva om du spør om de kan begynne å drikke senere?

Er det fest oss de, dra når de blir slitsomme, fest hos deg be de å begynne å drikke senere, og når de blir fulle kast de ut.

Skrevet
2 minutes ago, Mrs.Purdey said:

Ja, tenker det, jeg har ikke noe mot de drikker men all på sin måte.

Skrevet

Pass på at de får i seg nok mat før festen. 

Anonymkode: dbdbe...6c0

• Liker 1
Skrevet
3 minutes ago, Gjøksuppe said:

Ikke ta del i en alkoholkultur du ikke ønsker å være en del av. Kanskje foreslå en mer givende aktivitet?

Tror du har misforstått,. jeg drikker alkohol, og liker å ta en fest :)

Men det er endel venner som blir fulle veldig tidlig på kvelden,

har opplevd at de har vært full kl 20, og kl 22, det er for tidlig, da har ikke jeg og andre engang såvidt begynt å drikke :)

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Pass på at de får i seg nok mat før festen. 

Takk for tips, kanskje jeg skal be de om å spise en god middag før de kommer :)

• Liker 2
Gjest making.a.mess
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er ikke alltid man har mulighet til det, som feks om man har festen selv.

Da må du invitere gjester som kan oppføre seg eller å la være å ha fest. Så enkelt er det.

Skrevet

Da må du invitere gjester som kan oppføre seg eller å la være å ha fest. Så enkelt er det.

Går det virkelig ikke å komme med en mer konstruktiv tillbakemelding?

Det er folk jeg har lyst til å ha kontakt med-og jeg synes det er ganske greit å gi litt sjanser,og kanskje ta en snakk med de, før jeg eksluderer de fra vennegruppen. Selvsagt får de ikke alltfor mange sjanser, men jeg tenker de bør få en sjanse å forandre seg. 

• Liker 1
Skrevet
9 minutes ago, AnonymBruker said:

Er det tipset jeg alltid får selv. :fnise: Ender fort opp med å drikke for mye, men prøver å snu på det. 

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er det tipset jeg alltid får selv. :fnise: Ender fort opp med å drikke for mye, men prøver å snu på det. 

Jeg skjønner, jeg har flere venner som blir fulle, men er dritt gøye å være sammen men så har jeg ett par som blir litt masete og slitsomme når de kommer i fulle stadiet :)

Gjest making.a.mess
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Går det virkelig ikke å komme med en mer konstruktiv tillbakemelding?

Det er folk jeg har lyst til å ha kontakt med-og jeg synes det er ganske greit å gi litt sjanser,og kanskje ta en snakk med de, før jeg eksluderer de fra vennegruppen. Selvsagt får de ikke alltfor mange sjanser, men jeg tenker de bør få en sjanse å forandre seg. 

Jeg syntes problemet er enkelt. Eller du kan invitere til kl 20/21 så de ikke drikker seg fulle tidlig. Men de kommer mest sannsynlig da til å ha vorspiel et annet sted før de kommer ettersom du inviterer sent og da er du like langt... 

Og tar du opp at de blir fulle for fort så kommer du til å tråkke dem på tærne. Jeg er ganske sikker på at de blir fulle fort fordi de har lyst til det.

Skrevet

Men hva med å gjøre noe som ikke involverer alkohol, eller i det minste lite alkohol?

Anonymkode: cb7db...b48

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes problemet er enkelt. Eller du kan invitere til kl 20/21 så de ikke drikker seg fulle tidlig. Men de kommer mest sannsynlig da til å ha vorspiel et annet sted før de kommer ettersom du inviterer sent og da er du like langt... 

Og tar du opp at de blir fulle for fort så kommer du til å tråkke dem på tærne. Jeg er ganske sikker på at de blir fulle fort fordi de har lyst til det.

Jeg ser hva du mener.

Men jeg synes ikke det er enkelt å bare eksludere noen fra vennegruppe, som da kanskje blir sittende hjemme alene.

• Liker 1
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Men hva med å gjøre noe som ikke involverer alkohol, eller i det minste lite alkohol?

Anonymkode: cb7db...b48

Det hender ofte at vi gjør noe som ikke involverer alkohol, men vi vil ha en fest til tider å :) 

Skrevet

Tenker hele vennegjengen må være litt strenge her, og sette konsekvenser,

sende person(ene) hjem når de blir fulle og slitsomme,selvom klokken er bare 20 eller 22.

Skrevet
17 minutes ago, AnonymBruker said:

Tenker hele vennegjengen må være litt strenge her, og sette konsekvenser,

sende person(ene) hjem når de blir fulle og slitsomme,selvom klokken er bare 20 eller 22.

Tenker det samme.

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En enhet i timen, et glass vann mellom vær øl/drink og mat før de begynner å drikke. 

Anonymkode: 4ab76...b0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...