Gå til innhold

Stiller dere foreleseren spm? i mail? hva er greit å spørre om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en del spm og vurderer å sende mail til foreleseren på universitetet for å kanskje få hjelp til å forstå visse begreper osv, er dette dumt gjort? tenker jo foreleserene har mye å gjøre så plagsomt om de får masse spm fra studenter?

Anonymkode: 904cd...280

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker det er noe du tar opp i en kollokvie eller spør medstudenter om, du sender ikke melding til foreleser for å få forklart elementære begreper i pensum. 

Anonymkode: e64ab...fff

Skrevet

Det avhenger vel av hva du skal spørre om, men å sende e-post til foreleser om faglige spørsmål er ganske vanlig. Dette og å gå opp til foreleser i pauser/etter forelesning. Noen oppsøker også foreleserne på kontoret, men dette er mindre vanlig, spesielt på mitt studium. 

Anonymkode: f8f76...dde

• Liker 1
Skrevet

Om man tar eksamensmodell da? da er det vanskelig å spørre grupper..

Anonymkode: 904cd...280

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Det kan oppleves både frekt og plagsomt fra forelsers side, men samtidig er gunstig for din læring og resultater. Så bare vær egoistisk og spør i vei.

Skrevet

Jeg har jobbet som undervisningsassistent for 10+ år tilbake og har hatt noen gjesteforelesninger de siste årene. Tradisjonelt kjører man jo prestemodellen i Norge det en kar står ved "alteret" og messer til studentene. Det er derfor ikke lagt opp til så mye interaksjon i forelesnigene. Det er derfor legitimt å sende mail eller avtale et møte med foreleser. Elller bruke øvingstimer hvis dette eksisterer.

Anonymkode: 547c1...31b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...