Gå til innhold

Transseksualitet

Fremhevede innlegg

Gjest GreenSky
Skrevet
Hyggelig tråd! Kjenner et par transseksuelle jeg også. :wink:

Ikke for å være frekk på noen måte, men er det slik at personer som har gjennomgått kjønnskifte kjenner hverandre? En slags 'klubb' liksom? Eller var det et teit spørsmål? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
er det slik at personer som har gjennomgått kjønnskifte kjenner hverandre?

Ikke nødvendigvis, men det er naturlig at vi får litt kjennskap til hverandre gjennom gjennom for eks. landsforeningen for transseksuelle, eller diverse nettsider. Som for eksempel den siden dere finner knapp til her inne.

(Det er ikke frekt å spørre meg om ting rundt dette, for all del. :-) )

Her er forresten en gammel tråd som kan være ganske opplysende sånn generelt.

Gjest Anonymous
Skrevet

(Jeg har ikke lest hele tråden, bare hovedinnlegget)

Jeg har ingenting imot transseksuelle.

Hva jeg vet om TS ?

Det er vel flere betegnelser ute og går her...

Men jeg vet det er èn definisjon for menn som liker å kle seg i kvinneklær men stopper der, og en annen definisjon for menn som føler de er født i en kvinnekropp.

Lurer på om transvestitt er førstnevnte og transseksuell sistnevnte ?

Gjest happyending
Skrevet

Jeg så en utrolig fin film her forleden.. Den heter normal og handler om akkurat dette.. Gud som jeg grein når jeg så den.. Jeg hadde egentlig ikke gjort meg opp noen mening om akkurat transseksualitet før dette, det var liksom aldri noe som hadde vært noe spørsmål for meg.. Men etter å ha sett denne filmen så sitter jeg bare igjen med et spørsmål om hvordan folk kan være så stygge mot andre mennesker, mannen var jo bare snill..

Konklusjonen blir vel bare at selvfølgelig godtar jeg det.. Hva folk tenker og føler om sin seksuelle legning uansett hva det er, det blir deres personlige sak.. Man trenger jo ikke å gjøre det verre for dem enn de allerede har det.. Og hadde noen av mine venner kommet og betrodd meg dette så hadde jeg tatt det som en utrolig tillitserklæring..

Folk kan ikke noe for hvilken seksuell legning de har - evt tror de har og folk kan ingenting for hva de tenner på.. Jeg tror ingen pedofile _ønsker_ å være pedofile - de vet at de aldri kommer til å bli akseptert i samfunnet.. Bare for å ta et eksempel liksom.. Jeg mener IKKE å sammenligne pedofili med transeksualitet..

Men det beste vi kan gjøre for alle mennesker er å godta dem akkurat slik dem er, og i saker som feks omhandler pedofili - ikke dømme dem - heller hjelpe og støtte dem - slik at de ikke blir frustrerte og enten tar livet av seg, forgriper seg eller ødelegger livet sitt på en annen måte..

Jeg vet at det ikke har noe med temaet å gjøre, men jeg får skikkelig vondt av pedofile som IKKE forgriper seg.. Tenk så vondt det må være for dem..

Og jeg får skikkelig vondt av mennesker som bærer på noe stort inni seg som de er livredd for å fortelle andre fordi de er redd for å bli utstøtt..

Skrevet
Hei!

Bare lurer på noe:

Hva mener dere om transseksuelle?

Hva vet dere om transseksualitet

Bare lurer siden jeg selv er TS

Mvh

Transseksuell

tøft at folk står frem.

Ellers har jeg hørt at forskjellen på en transvestitt og en transeksuell er at førstnevnte nøyer seg med og kle seg ut og at sistnevnte defineres av et ønske om og faktisk forandre kjønn,ved hjelp plastisk kirurgi. Kan du bekrefte eller avkrefte dette?

Gjest Anonymous
Skrevet
Ellers har jeg hørt at forskjellen på en transvestitt og en transeksuell er at førstnevnte nøyer seg med og kle seg ut og at sistnevnte defineres av et ønske om og faktisk forandre kjønn,ved hjelp plastisk kirurgi. Kan du bekrefte eller avkrefte dette?

Om transer m.m..

Skrevet

om du ikke har tenkt og utdype det der kommer jeg ingen vei,og den tiden du brukte på og skrive det ville være fullstendig bortkastet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du finner all info i den gamle tråden jeg linker til. Hva vil du jeg skal utdype? Du lurer jo på forskjellen mellom en transvestitt og en transseksuell? Jeg kan ikke forklare det bedre enn Hege selv i den tråden.

Skrevet
Du finner all info i den gamle tråden jeg linker til. Hva vil du jeg skal utdype? Du lurer jo på forskjellen mellom en transvestitt og en transseksuell? Jeg kan ikke forklare det bedre enn Hege selv i den tråden.

haha,mulig jeg er jævla trøtt her men jeg overså linken :P beklager!

Skrevet

Jeg er for at alle skal kunne være seg selv fullt ut, så sant det ikke er til skade for andre. Om man er transeksuell eller har andre "særheter" så syns jeg det er med å gjøre livet mer fargerikt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Transeksuelle?

De er vel like forskjellige og "normale" som andre? Noen er bifile (de fleste ikke).

De fleste transer liker damer, tror jeg.

Temaet har vært oppe før, husker jeg.

Jeg leste ikke hele tråden og innlegget, men jeg hadde ikke rygget baklengs ut døra om "mannen min" (er singel) var en transe.

Bare jeg likte han, sånn ellers.

Gjest Anonymous
Skrevet

Om mannen min hadde ville operert seg og blitt lesbisk, med meg, hadde jeg kanskje rygget baklengs ut døra, eller noe i den retning...men det er ikke sikkert. (det vet jeg ikke, har aldri opplevd situasjonen)

Jeg trudde tråden dreide seg om menn som går i kvinneklær, og ikke om operasjoner, men leste litt til.

Uansett, jeg kjenner flere, både som er operert, og som ikke har tenkt å operere seg.

En jeg kjenner, har s.k. spaltet personlighet, han liker både være mann, og noen ganger liker hun å være kvinne.

Det er ok. Synes jeg.

Gjest TomKrus
Skrevet

Da jeg ønsker meg barn er det nok uaktuelt å slå seg i hop med en transseksuell. Ellers bryr det meg lite. Kjønn er mer enn x og y.

Gjest jegermeg
Skrevet

Hei,

Er en kvinne som har vært transeksuell (ts).... noen vil kanskje si at det høres rart ut el?

Lever et vanlig liv, har en helt vanlig jobb, dater helt stilige normale menn, er ikke åpen om min bakgrunn før jeg er trygge på menneskene jeg treffer. -Er, høres og ser ut som en vanlig kvinne på alle måter. Ville noen andre kvinner begynnt med å si at de er sterile på en date f.eks.?

Er ikke medlem av noen subkultur (sånne kinky ting), liker ikke menn som kler seg i dameklær. Det synes jeg er litt av problemet: transer er mange ganger del av sånne sub-kulturer... Jeg respekterer alle mennesker alle må ha lyst til å gjøre hva de vil bare de ikke skader andre... Men det er endel ganske kinky mennesker som kaller seg transseksuelle osv også.... Jeg ville ikke hatt noe forhold til en type som vil ha pupper og utovertiss!!!

Kjønnsrolleforstyrrelse og transeksualisme er en offentlig godkjent diagnose i helsevesenet. Det vil si at man blir født med jentehjerne og guttekropp eller guttehjerne og jentekropp... Men for å si det sånn så synes jeg at Rikshospitalet, som behandler ts i Norge, burde lagt mere vekt på sosial integrasjon, at en skal fungere greit i samfunnet på alle måter, enn bare å dele ut hormoner og gi en operasjon etter noen år.

Hilsen

Jegermeg

Gjest TomKrus
Skrevet
Hei,

Er en kvinne som har vært transeksuell (ts).... noen vil kanskje si at det høres rart ut el?

Egentlig ikke. For meg høres transseksuell ut som prosessen for å gå over på den andre siden. Kjønnsskifte er liksom ikke en kontinuerlig pågående prosess. Man må jo komme i mål til slutt og kunne definere seg som det kjønnet man ønsket å bli.

Gjest Anonymous
Skrevet

Egentlig ikke. For meg høres transseksuell ut som prosessen for å gå over på den andre siden. Kjønnsskifte er liksom ikke en kontinuerlig pågående prosess. Man må jo komme i mål til slutt og kunne definere seg som det kjønnet man ønsket å bli.

:-) m'm... det finnes ikke noe kjønn som heter transeksuell... men det er visst noen som mener at det skal være det... f.eks. Han Pirrelli Benestad.

Men, det er ikke noe kjønn en ønsker å bli. Det er noe en *er*, noe er feil med kjønnet (hjelp... det skal jo ikke gå an??). Så det er alt for mange som dør/tar selvmord/etc. av diagnosen.

I mitt pass står det en "F" og transeksualisme er en diagnose som jeg er ferdig med, men fornekter ikke min historie og bakgrunn.

Så håper jeg at Rikshospitalet får flere igjennom prosessen slik at ikke så mange blir stående i ingenmannsland og bare blir mer forvirra. Håper også at Rikshospitalet klarer å koble ut flere av de som har rare fetisjer.

Kanskje noe av fordommene er skapt pga mannfolk som har helt sexkick etter "damer med utovertiss"...?

Hilsen

Jegermeg

Skrevet

Men, det er ikke noe kjønn en ønsker å bli. Det er noe en *er*, noe er feil med kjønnet (hjelp... det skal jo ikke gå an??). Så det er alt for mange som dør/tar selvmord/etc. av diagnosen.

Tenkte mest på det fysisk jeg, da. At man ønsket å se ut som det kjønnet man var. Og "feil" skjer det i naturen hele tiden. Det er vel derfor vi alle er forskjellige ;)

Gjest Rimfrost
Skrevet
En jeg kjenner, har s.k. spaltet personlighet, han liker både være mann, og noen ganger liker hun å være kvinne.  

Jeg bare lurer altså; er spaltet personlighet det samme som shcizofreni ?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg bare lurer altså; er spaltet personlighet det samme som shcizofreni ?

En kjent misoppfatning, men nei, det er ikke det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...