Gå til innhold

Transseksualitet

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Bare lurer på noe:

Hva mener dere om transseksuelle?

Hva vet dere om transseksualitet

Bare lurer siden jeg selv er TS

Mvh

Transseksuell

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke lagt meg opp en mening om transseksuelle. men respekt skal de ha, for å tørre å være seg selv.

Skrevet

Vet lite om det, men synes temaet er interessant. På Discovery skal det ikveld være et program om kjønnsskifte fra kvinne til mann og det har jeg tenkt å se.

Jeg kan ikke forestille meg hvordan det føles å føle seg fanget i feil kropp.

Min datter har en venninne/venn som er i gang med hormoner og nå anser seg som gutt, og Liten synes det er litt vanskelig å huske og bruke guttenavnet hans nå, i stedetfor jentenavnet hun ble kjent med...

Personlig har jeg ingen problemer med slike tilfelle - det er personen inni kroppen som er personen, uansett vedkommende føler seg som det ene eller det andre og det ikke nødvendigvis stemmer med eksteriøret...

Skrevet

Jeg har alltid vært en veldig liberal person,og jeg mener at transseksuelle er like mye mennesker som alle andre. Jeg har absolutt ikke noe i mot det i det hele tatt. Vet det er mange som møter enormt motgang,og det synes jeg er forferdelig vondt,men jeg tror at mye av kritikken de får av andre, er bygget hovedsaklig på uvitenhet og frykt. Det ligger i vår natur å frukte det ukjente og det som er anderledes. Jeg skulle vel ønske at dette temaet kom enda mer frem i lyset enn det det er,for jeg tror mange kunne ha lært et og annet. Til og med meg. Jeg kjenner ingen som er transseksuell,men jeg har lest mye om det. Jeg velger å gjøre "hjemmeleksa" mi før jeg tar et standpunkt. Det synes jeg andre skulle gjøre også.

Skrevet

Jeg kunne på ingen måte hatt forhold til en som er transeksuell. Ellers er det vel greit.

Skrevet

Personlig har jeg ingen problemer med slike tilfelle - det er personen inni kroppen som er personen, uansett vedkommende føler seg som det ene eller det andre og det ikke nødvendigvis stemmer med eksteriøret...

Enig.

Også er jeg så heldig at jeg kjenner en flott kvinne som er født mann, og som tør å dele seg selv og sine tanker med andre.

Skrevet

Henger meg på denne, jeg.
Skrevet

Jeg kjenner en dame som har lært meg utrolig mye om dette. Hun er ærlig og åpen om sin transseksualitet - i tillegg til å være et herlig menneske jeg er stolt av å kjenne. :P

Skrevet

Jeg har ingenting imot transseksuelle.

De må få være seg selv, slik de føler er rett for dem.

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg gikk i klassen til en transeksuell gutt på videregående og har fått mer forstålse for dette. Jeg har aldri hatt noe i mot det og synes det er bra at det blir mer og mer akseptert.

Men jeg kunne aldri hatt et kjærlighetsforhold til en gutt som har vært jente... :wink:

Pam

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har problemer med å forholde meg normalt til transseksuelle. Men det er kanskje litt som med negre med en gang de kom til Norge - da synes jeg de også var rare - det synes jeg ikke nå :wink:

Skrevet

vet ikke masse om det, men vet forskjellen på transseksuelle og transevsitt (sikkert stavet feil, men..) Synes ikke det er et problem å forheolde seg til egentlig.. En av mine bestevenner er transversitt og sniller og hyggliger person finnes ikke!

Om min kjære man hadde vært født i en kvinne kropp og fått en kjønnskorigerings oprasjon (okei, bommer vel litt på de rette ordene her :oops: ) så hadde han fremdeles vært den jeg elsker. Kjærligheten den overvinner ALT! (for min del, vel og merke)

Gjest Chrizzy
Skrevet
Jeg har alltid vært en veldig liberal person,og jeg mener at transseksuelle er like mye mennesker som alle andre. .

Ja det var liberalt! :ler: Nei uff er ikke meningen å le av deg, men det sier litt gjør det ikke, en slik setning?

En av mine aller beste venner er transseksuell, jeg tror faktisk hun hadde "reist bust" av en slik setning. Fordi i den ligger det en tanke eller en spire til en tanke om at det skulle kunne være umenneskelig. Du skriver sikkert det bare fordi det finnes så mye fordommer o. l., og mener selvfølgelig ikke noe galt. Men jeg ville bare hente frem akkurat den setningen, for når man ser litt nærmere på den så blir den (i alle fall for meg) creepy :roll: Når man nu først er liberal liksom :)

Skrevet

Ja det var liberalt!

Akkurat det tenkte jeg også... :ler: Men som du sier - er nok ikke vondt ment.

Vel - jeg kjenner ingen transvestitter eller transseksuelle. Ikke som jeg vet om, ihvertfall. Men om jeg skulle støte på en på min vei, ville jeg kanskje syntes det hadde vært litt ...interessant, eller noe sånt. Hvis det hadde vært en jeg kjenner godt som fortalte at han/hun var transseksuell, hadde jeg sikkert blitt overraska.

Jeg så forresten et Dr.Phil-program ( :oops: ) om en eldre mann som hadde skiftet kjønn til kvinne. Ekteskapet holdt, og nå var det to kvinner som gikk hånd i hånd og var lykkelige. Så fint å se! Men døtrene hans hadde større problemer med å takle det.

Til trådstarter: Ønsker deg lykke til, det er sikkert en "long and winding road" :)

Gjest Chrizzy
Skrevet

Venninnen min var virkelig jente fra den dagen jeg traff henne. Jeg kom flyttende fra en annen plass å la merke til ei som gikk alene i skolegården hver dag. Jeg ble kjempe nysgjerrig på henne å fikk lyst å prate med henne. Spurte noen på skolen hvem det var (fordi det var jo litt rart at hun gikk alene hele tiden). Alle lo å lo, de sa -Herregud! Det der er jo ikke en jente det er Bjørnar!

Jeg trodde de fleipet med meg, hun så virkelig ut som en jente, i ansiktet, kroppen (hun var nett å pen) og i klærne. Ja ja det viste seg i alle fall at de hadde rett, de måtte faktisk gå å hente henne, og hun sa hun kunne godt vise meg at hun "var gutt" om jeg ikke trodde på henne. Jeg sa nei å trodde på henne da :ler:

Jeg var i alle fall hennes første venninne, det sier hun til alle vi møter i dag også (må få lov å skryte litt av seg selv også da :) , var bare fordi jeg har en filosofisk mor). Men vi ble faktisk ganske mye plaget en tid. Nå er hun en kult person i byen vi kommer fra. "Alle" vil ha henne til bordet, bli venner med henne osv. Hun er i alle fall en herlig person og det eneste hun fordømmer er fordømmende mennesker (kanskje pedofile også da :) ). Tror man blir litt vis og rund av å gå igjennom så mye som man gjør når man er litt "annerledes" enn de fleste :)

Gjest Transvestitt
Skrevet

Jeg forstår dere og aksepterer der fult ut. Jeg må bare bruke litt jenteklær så er jeg fornøyd.

Gjest GreenSky
Skrevet

En venn av meg skal gjennomgå kjønnskifte og h*n har begynt å ta hormoner. Jeg må si at jeg synes vedkommende er modig. Jeg hører på historier fra h*n, ting som jeg slett ikke tenker på i hverdagen. F. eks offentlige toaletter. H*n fortalte meg at det var et problem, h*n følte seg liksom ikke hjemme på noen steder.

Ellers så tenker jeg ikke noe spesielt om det. Har ingen fordommer tror jeg, annet enn at jeg tror at jeg ikke kunne blitt forelsket i en transe eller en person som har byttet kjønn. Om det er en fordom, eller bare meg, er jeg ikke sikker på. Men som venn og støtte, ja absolutt.

Skrevet

Hyggelig tråd! Kjenner et par transseksuelle jeg også. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...