AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #1 Skrevet 28. oktober 2017 Noen her som har erfaring med Duphalac (laktulose) mot treg mage? Jeg var veldig plaget av forstoppelse for noen uker siden (er 5 mnd på vei) men drikker nå mye mer vann enn før og spiser svisker,så forstoppelsen er blitt mindre.I tillegg tar jeg ca.10ml Duphalac per dag som vedlikeholdsdose.Men likevel har jeg alltid noen veldig vonde luftsmerter før hver gang jeg skulle på do.Det står at luftsmerter kan være en bivirkning av Duphalac,men at det oftest bare er i starten av behandlingen. Noen andre som fortsatt har slike smerter etter flere ukers bruk? Eller kan smertene skyldes noe annet? Anonymkode: 15603...1e8
Aicera Skrevet 28. oktober 2017 #2 Skrevet 28. oktober 2017 Jeg bruker duphalac ganske ofte og da får jeg problemer med luftsmerter. Bare noen timer etter inntak av duphalac begynner smertene. Forstoppelse i seg selv kan også gi luftsmerter. I tillegg er du gravid, som også kan gi luftsmerter! Kan anbefale deg å prøve laxoberal dråper i en periode for å se om det blir bedre. Du får kjøpt noe som heter Minifom på apoteket, og det fungerer veldig bra mot luftsmerter. Her er link: https://www.apotek1.no/produkter/minifom-200mg-kapsler-50stk-69435p Jeg sier ikke at smertene ikke skyldes noe annet, så det lønner seg alltid å høre med legen! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå