Gå til innhold

Folk er folk- selger utenfor matbutikken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utenfor min nærbutikk står det alltid en som selger Folk er folk. Jeg synes det er så kleint at jeg må hilse på denne personen hver gang jeg skal handle. Jeg handler ganske ofte. Nå har jeg begynt å unngå å handle småting/ handle lenger unna, på en annen butikk, kun fordi jeg synes det blir veldig kleint å hilse på denne personen før jeg går inn i butikken. Er det rart å synes dette er ubehagelig? Ellers er det rart personen får lov til å stå der. Jeg synes det hadde vært kleint hvis en som jobbet der sto i inngangspartiet også, jeg hilser alltid på de jeg handler med. 

Anonymkode: 48450...23e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Endelig noen som mener det samme som meg. Jeg finner det veldig plagsomt å måtte hilse på et menneske som jeg ikke vil hilse på og dropper å handle i butikker pga enkeltes pågående oppførsel. De søker blikk hele tiden og hvis jeg ser en annen vei lager de lyder, hoster, snakker til meg eller rister på nøkkelknippe så jeg skal se på dem. Jeg sier høflig neitakk til å kjøpe hver eneste gang, men de gir seg ikke. De burde ikke ha stått i inngangspartiet til butikkene, men ti meter bortenfor minst.  

Anonymkode: 94a50...72e

Skrevet

Er der noen som blir glade for å se disse tiggerne? 

Anonymkode: 694e0...cf6

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er der noen som blir glade for å se disse tiggerne? 

Anonymkode: 694e0...cf6

De er også mennesker faktisk..... Tar det så mye energi fra deg å smile å si hei? ...... Du må ikke kjøpe noe. 

Anonymkode: 43078...ff2

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor mener du at du må hilse på denne personen? Hilser du på andre folk som står utenfor butikken, selv om du ikke kjenner dem?

Gjest Catalina Culès
Skrevet
1 minutt siden, ti10 skrev:

Hvorfor mener du at du må hilse på denne personen? Hilser du på andre folk som står utenfor butikken, selv om du ikke kjenner dem?

Lurer jeg også på. Det er jo bare til å overse dem.

Skrevet

Han som står utenfor min butikk står der bare helt i ro, hilser og smiler. Jeg hilser alltid. Vet at han jakter på småjobber og gårdeier til denne nærbutikken har faktisk gitt ham litt å gjøre. Ja, jeg skjønner at du synes det er ubehagelig for det gjorde jeg i starten også. Nå overser jeg de fleste tiggerne og hilser på noen få.

Anonymkode: 3e6fe...52b

Skrevet

Sitter en rumener utenfor min nærbutikk og roper etter meg hver gang jeg går forbi (ikke bare meg da, men roper utelukkende etter kvinner), og jeg har begynt å dra på butikken lengre unna. Jeg orker ikke å bli ropt til hver gang jeg går ut og inn av butikken, eller skal forbi butikken av andre grunner. Vet vi er flere som tenker sånn, så de taper nok en del penger på at han sitter der. Håper det blir tiggerforbud i byen snart, så kan han kastes vekk og vi andre få gå på butikken i fred. 

Anonymkode: 9cbec...b91

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er også mennesker faktisk..... Tar det så mye energi fra deg å smile å si hei? ...... Du må ikke kjøpe noe. 

Anonymkode: 43078...ff2

De er kriminelt pakk, så du ikke nrk dokumentaren? Hvis de var så fattig så burde de hatt siste versjon av iphone, men den er fremme flere ganger om dagen. 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er kriminelt pakk, så du ikke nrk dokumentaren? Hvis de var så fattig så burde de hatt siste versjon av iphone, men den er fremme flere ganger om dagen. 

Det spiller ingen rolle for meg hvem som står der, bare det at en person står i døra og hilser på meg oppleves ubehagelig. Det hadde ikke hjulpet om det var butikksjefen sjøl som sto der og hilste velkommen til butikken liksom.

8 timer siden, ti10 skrev:

Jeg ikke, og derfor har det blitt veldig kleint fordi jeg noen ganger hilser av plikt, andre ganger ikke. Jeg prøver å se ned, i mobilen eller noe for å ikke møte blikket, eller snike med inn bak noen andre. Jeg synes det er ubehagelig å være en person som er uhøflig og ikke hilser når noen hilser på meg, jeg ønsker heller ikke å trykke ned personen på noen måte. Å ikke hilse er veldig tydelig standpunkt, men jeg ønsker ikke ta stilling, jeg vil være nøytral men det er umulig. Jeg føler at jeg blir tvunget til å forholde meg til personen. Jeg kan hilse på vedkommende, men jeg ønsker det ikke. I neste omgang må jeg liksom føle på det at jeg hilser hele tiden men ikke gir. For jeg ønsker ikke gi på den måten. I dag gikk jeg til den andre butikken for å slippe unna. Rart ikke butikken er redd for å miste kunder. 

Anonymkode: 48450...23e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...