Gå til innhold

Å la 3-åringen sitte på direkte TV og synge "fy faen" i beste sendetid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Under gårsdagens "Nytt på nytt" var et av innslagene en gjeng med små barn, vil tippe de yngste err 3-4 år, som satt og sang "Fy faen"-sangen. Saken det dreide seg om var diskusjonen om hvilke sanger som brukes i barnhagene i dag. 

Jeg synes Nytt på nytt er et flott og morsomt program, og jeg har aldri reagert på humor som balanserer litt på grensa, men dette synes jeg lite om. Jeg hadde i allefall ikke latt min 3-åring latt seg eksponere på denne måten. 

Hva tenker dere om det?

Klippet kan ses  her:
https://tv.nrk.no/serie/nytt-paa-nytt#t=21m5s

Anonymkode: 572db...6a1

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke problematikken med banning og barn. Lær dem ordene fra de er små, så syns de ikke de er noe morsomme uansett, og vil ikke ha et stort behov for å bruke de?
:vetikke: 

Anonymkode: ceeab...04f

• Liker 12
Skrevet

Uhørt. Voksne som holder på slik må anmeldes.

Anonymkode: 0b900...7c3

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det var morsomt jeg!:)

• Liker 1
Skrevet
24 minutes ago, AnonymBruker said:

Under gårsdagens "Nytt på nytt" var et av innslagene en gjeng med små barn, vil tippe de yngste err 3-4 år, som satt og sang "Fy faen"-sangen. Saken det dreide seg om var diskusjonen om hvilke sanger som brukes i barnhagene i dag. 

Jeg synes Nytt på nytt er et flott og morsomt program, og jeg har aldri reagert på humor som balanserer litt på grensa, men dette synes jeg lite om. Jeg hadde i allefall ikke latt min 3-åring latt seg eksponere på denne måten. 

Hva tenker dere om det?

Klippet kan ses  her:

hva er så farlig med den "eksponeringen"? Syns det er mye verre hvordan enkelte eksponerer barn i sosiale medier og blogger.

• Liker 6
Skrevet

Syns det var morsomt selv. De blir jo heller ikke eksponert. I snutten så ser man unger som synger. Man vet ingenting om søsken, familieforhold, sykdom, følelser, favorittmerker, klær, hvilken bhg de går  i, eller noe. Les en uke på bloggen til toppbloggerne med barn, og du vet det meste om barna. Thats it. Man vet jo ikke navna på barna en gang.

Anonymkode: d3814...7a0

• Liker 3
Skrevet

Håper Barnevernet fulgte med på Nytt på Nytt og at de tar kontakt for hjemmebesøk til de stakkars barna som deltok. Banning er og blir omsorgssvikt. 

• Liker 2
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Håper Barnevernet fulgte med på Nytt på Nytt og at de tar kontakt for hjemmebesøk til de stakkars barna som deltok. Banning er og blir omsorgssvikt. 

Hvorfor det? Med mindre man er religiøs, så er det jo bare ord det også...

• Liker 6
Skrevet
23 minutter siden, Brunhilde skrev:

Hvorfor det? Med mindre man er religiøs, så er det jo bare ord det også...

Ord som kan skade.

• Liker 1
Skrevet

Hehe.. det var jo en god måte å få frem poenget om at barn kan synge mer avanserte sanger enn "Bæ-be Lille lam". Da de mener barna lærer bare sanger fra 60-tallet.

Anonymkode: ef67b...de1

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Ord som kan skade.

Nå tror jeg du må være litt mer konkret. Ordet faen, verken med eller uten fy foran, skader meg ikke på noen måte. Hvordan skader det deg? :klo:

• Liker 9
Skrevet

Banning er da bare ord. Eldste min var vel bare 2-3 år da hun begynte å banne. Kunne ikke brydd meg mindre om det. Jeg banner selv.

Skulle jeg seriøst vært meldt til bv for omsorgssvikt bare fordi barna bannet?? Dummeste jeg har lest hittil idag

• Liker 3
Skrevet

Å giiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid! Hold på meg, jeg dåååååner! Tenk å la uskyldsrene stakkars små ta slike urene ord i sin munn! :ironi: 

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om det?

Klippet kan ses  her:

Prøv heller å innse at ordet "faen" ikke betyr noen ting.

Anonymkode: 59e0d...dc3

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke banning er noe i nærheten av omsorgssvikt, men det er ikke lurt å lære\la barn banne (det kan gi dårlige sosiale konsekvenser pga fordommer mot folk som banner), og jeg syntes det var merkelig at de lærte opp barn i en bannesang på tv.

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns det var morsomt selv. De blir jo heller ikke eksponert. I snutten så ser man unger som synger. Man vet ingenting om søsken, familieforhold, sykdom, følelser, favorittmerker, klær, hvilken bhg de går  i, eller noe. Les en uke på bloggen til toppbloggerne med barn, og du vet det meste om barna. Thats it. Man vet jo ikke navna på barna en gang.

Anonymkode: d3814...7a0

Enig. Skjønner ikke at dette skal være noe problem. Var jo bare for å understreke et poeng. 

• Liker 2
Skrevet

Beklager avsporing, men er nytt på nytt direkte?

Skrevet

Etter at Nytt på Nytt skiftet programleder, har de mistet meg som tv-seer

Anonymkode: d6cff...4c7

Skrevet
1 time siden, Salka skrev:

Å giiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid! Hold på meg, jeg dåååååner! Tenk å la uskyldsrene stakkars små ta slike urene ord i sin munn! :ironi: 

Hos oss er banning strengt forbudt

Anonymkode: d6cff...4c7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...