AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #1 Skrevet 28. oktober 2017 Så jeg spør dere, hvor mange år måtte dere trenere AAP/sosialstønad før uføretrygd ble foreslått? Er nå på femte året av AAP og lurer på hvor mange år til jeg må drive på. Anonymkode: 1d82f...65f
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #2 Skrevet 28. oktober 2017 Jeg snylter ikke, men fikk AAP feb 2011 og ufør mai 2016. Anonymkode: cc75a...b0e
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #3 Skrevet 28. oktober 2017 Just now, AnonymBruker said: Jeg snylter ikke, men fikk AAP feb 2011 og ufør mai 2016. Anonymkode: cc75a...b0e Hva feilet deg? Du har jo vært kortere tid på AAP enn jeg har vært. Anonymkode: 1d82f...65f
Jerry Lee Skrevet 28. oktober 2017 #4 Skrevet 28. oktober 2017 Snyltet til meg uføretrygd? Eeh, nei. 6 års utredning på alt som ble samlet i begrepet AAP. Det var tidligere delt inn i andre ulike "prosjekter". Jeg nektet å bli uføretrygdet, men fastlege, en haug spesialister og til slutt NAVs egne overprøvde meg. Og jeg måtte innse, motvillig, at de hadde rett. 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #5 Skrevet 28. oktober 2017 Just now, Jerry Lee said: Snyltet til meg uføretrygd? Eeh, nei. 6 års utredning på alt som ble samlet i begrepet AAP. Det var tidligere delt inn i andre ulike "prosjekter". Jeg nektet å bli uføretrygdet, men fastlege, en haug spesialister og til slutt NAVs egne overprøvde meg. Og jeg måtte innse, motvillig, at de hadde rett. Misunner deg! Ønsker meg ufør, men må nok vente mange år til. Anonymkode: 1d82f...65f
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #6 Skrevet 28. oktober 2017 Jeg fikk uføretrygd etter 3 år på aap. Anonymkode: d494b...246
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #7 Skrevet 28. oktober 2017 Just now, AnonymBruker said: Jeg fikk uføretrygd etter 3 år på aap. Anonymkode: d494b...246 åååh, heldiggrisen! Anonymkode: 1d82f...65f
Jerry Lee Skrevet 28. oktober 2017 #8 Skrevet 28. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Misunner deg! Ønsker meg ufør, men må nok vente mange år til. Anonymkode: 1d82f...65f Ingenting å misunne!!! Er DU en av snylterne? De færreste vil ønske å være så syke at de ikke får lov til å jobbe mer!!! I mitt tilfelle truet fastlege og mine eksperter NAV med Trygderetten for de så at NAV gjorde meg sykere, samtidig som jeg sjøl nektet å innse det. 8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #9 Skrevet 28. oktober 2017 Jeg var 5 år på AAP, 3 av dem var jeg i praksis ufør og kunne ha søkt men jeg tenkte ikke på det. Det var Nav og behandlere som initierte ufør. Anonymkode: 78685...60b
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #10 Skrevet 28. oktober 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: åååh, heldiggrisen! Anonymkode: 1d82f...65f Jeg ville utdanne meg og jeg ville jobbe. Jeg ville vært heldig hvis jeg kunne levd et helt normalt liv. I hope to get back on track, en dag. Å være ufør er ikke noe å rope hurra for. Vi i Norge er heldige som har denne muligheten. Men personlig, hvis jeg kunne valgt hadde jeg valgt å studere og jobbe. Uten tvil. Anonymkode: d494b...246 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #11 Skrevet 28. oktober 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Misunner deg! Ønsker meg ufør, men må nok vente mange år til. Anonymkode: 1d82f...65f Javel? Er du syk da? Sånn egentlig? Anonymkode: bc851...ffa 5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #12 Skrevet 29. oktober 2017 Jeg gikk først sju år uten noen form for stønad, deretter et år sykmeldt, men uten stønad. Så to år på rehabiliteringspenger, deretter to og et halvt år uten stønad. Så to år til på rehabiliteringspenger, og deretter to år på tidsbegrenset uføreytelse. Til slutt fire og et halvt år på AAP før jeg til slutt fikk innvilget uføretrygd. Så 21 år tok det, hvorav ni og et halvt år uten ei krone å leve av. Jeg skjønner godt at du ønsker deg dette frivillig. Anonymkode: df286...df4 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #13 Skrevet 29. oktober 2017 Ikke så mye å leve av på uføretrygd.ingen ting å misunne. Anonymkode: 237d0...ea7 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #14 Skrevet 29. oktober 2017 On 10/28/2017 at 5:12 AM, AnonymBruker said: Så jeg spør dere, hvor mange år måtte dere trenere AAP/sosialstønad før uføretrygd ble foreslått? Er nå på femte året av AAP og lurer på hvor mange år til jeg må drive på. Anonymkode: 1d82f...65f Går det i det hele tatt mot uføretrygd da? Selv om noen er for syke til å jobbe fulltid, så betyr ikke at at psykolog, lege eller saksbehandler i det hele tatt vurderer deg som ufør. Om de plukker opp på at du unnviker, så vil du nok fortsette gå i behandling til "evig tid" til du havner på sosialstøtte. Siden du er på femte året og ingen sier ordet ufør, så virker det ikke som om de tenker den retningen i det hele tatt. Nå er jeg syk på ordentlig, og jeg har blitt fortalt om at de neste tiltakene osv ikke funker, så blir det ufør. Er på 3 året. Anonymkode: 15b7f...1bc
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #15 Skrevet 29. oktober 2017 Jeg er snart inne i mitt 13 år på AAP og ufør har enda ikke vært et tema. Noe jeg heller ikke håper det blir da jeg krysser alt jeg eier og har for å bli frisk. Anonymkode: d1a5a...9c0 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #16 Skrevet 29. oktober 2017 On 10/28/2017 at 6:21 AM, AnonymBruker said: Javel? Er du syk da? Sånn egentlig? Anonymkode: bc851...ffa Man går ikke på AAP i fem år uten å være syk. Anonymkode: 1d82f...65f
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #17 Skrevet 29. oktober 2017 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg gikk først sju år uten noen form for stønad, deretter et år sykmeldt, men uten stønad. Så to år på rehabiliteringspenger, deretter to og et halvt år uten stønad. Så to år til på rehabiliteringspenger, og deretter to år på tidsbegrenset uføreytelse. Til slutt fire og et halvt år på AAP før jeg til slutt fikk innvilget uføretrygd. Så 21 år tok det, hvorav ni og et halvt år uten ei krone å leve av. Jeg skjønner godt at du ønsker deg dette frivillig. Anonymkode: df286...df4 Man får penger av NAV sosial om man ikke har inntekt, så din egen feil om du ikke søkte penger i de ni årene du sier du ikke fikk noe som helst. Anonymkode: 1d82f...65f
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #18 Skrevet 29. oktober 2017 6 minutes ago, AnonymBruker said: Går det i det hele tatt mot uføretrygd da? Selv om noen er for syke til å jobbe fulltid, så betyr ikke at at psykolog, lege eller saksbehandler i det hele tatt vurderer deg som ufør. Om de plukker opp på at du unnviker, så vil du nok fortsette gå i behandling til "evig tid" til du havner på sosialstøtte. Siden du er på femte året og ingen sier ordet ufør, så virker det ikke som om de tenker den retningen i det hele tatt. Nå er jeg syk på ordentlig, og jeg har blitt fortalt om at de neste tiltakene osv ikke funker, så blir det ufør. Er på 3 året. Anonymkode: 15b7f...1bc Nei, jeg sier jo at jeg vil jobbe, deltar på kurs osv. Så det er nok ingen som "plukker opp" at jeg egentlig ønsker meg uføretrygd. Dessuten er det forskjell på diagnose og arbeidsevne. Jeg har alvorlige diagnoser, men ikke noen som automatisk gir ufør. Anonymkode: 1d82f...65f
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #19 Skrevet 29. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man får penger av NAV sosial om man ikke har inntekt, så din egen feil om du ikke søkte penger i de ni årene du sier du ikke fikk noe som helst. Anonymkode: 1d82f...65f Takk for tipset, du, men man gjorde ikke nødvendigvis det når man havnet midt mellom ulike stønader. Trygdekontoret mente jeg var for frisk for stønad fra dem, sosialkontoret mente jeg var så syk at jeg burde fått uføretrygd - og voila, alle søknader ble avvist begge steder. Dere som ikke har vært gjennom hele mølla er ofte veldig naive i forhold til hvordan ting fungerer. Anonymkode: df286...df4 7
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #20 Skrevet 29. oktober 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Takk for tipset, du, men man gjorde ikke nødvendigvis det når man havnet midt mellom ulike stønader. Det er bare tull. Lovverket i Norge sikrer deg sosialpenger om du ikke har inntekt. Jeg antar at du ble forsørget i disse årene, eller levde du på gata og prosituerte deg i ni år? 2 minutes ago, AnonymBruker said: Dere som ikke har vært gjennom hele mølla er ofte veldig naive i forhold til hvordan ting fungerer. Igjen, tull og pisspreik. NAV sosial kan ikke nekte deg penger slik du beskriver. Anonymkode: 1d82f...65f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå