Gå til innhold

Dette er trist

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se på dette bildet:

Bilderesultat for scream till daddy stops

Hva var det første du tenkte når du leste teksten? Akkurat. Overgrep. Selv om de som reklamerte tenkte på noe helt annet. 

Er det ikke trist at vi er blitt så utsatt for nyheter og kampanjer mot overgrep osv. at vi med en gang begynner å tenke på noe så stygt? Vi begynner å stole mindre og mindre på fedre, og dette er trist for samfunnet fremover. Burde vi slutte med alt fokuset på overgrep, men samtidig gjøre alt for å hindre at overgrep skjer?

Anonymkode: a63ed...ed1

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Hva var det første du tenkte når du leste teksten? Akkurat. Overgrep.

Eh. Nei.

Anonymkode: 92c57...b50

• Liker 20
Skrevet

lol

Anonymkode: 64a84...836

• Liker 1
Skrevet

Ehh, jeg har selv vært utsatt for overgrep, men det var likevel ikke det første tenkte,  jeg lurte på hva som var trist med dary Queen.

Men jeg lurer veldig på hvordan du mener at vi kan gjøre alt for å hindre at overgrep skjer hvis vi skal slutte med alt fokuset på det? Fokuset er opplysende, uten å være opplyst kan ikke folk flest være årvåkne. Fokuset kan også være med å avdekke, fordi utsatte barn da kan forstå at samfunnet ikke aksepterer at voksne utsetter dem for det de opplever. 

Fokus på overgrep er det beste våpenet vi har mot styggedomen. Ja til fokus på overgrep!  Så kan du heller jobbe litt med dine egne assosiasjoner... 

Anonymkode: 74de2...8f8

• Liker 7
Skrevet

Det første jeg tenkte på var at det var drøyt å oppmuntre barn til å gnåle og mase helt til foreldrene gir seg :ler:

Men siden det er en skriftlig reklame er det nok barn som er store nok til å se humoren i det som klarer å lese den.

Overgrep var ikke på radaren min i det hele tatt. Enig i at det er mye i fokus, men det må det jo være, det er et viktig tema.

Anonymkode: 5a4ad...774

• Liker 7
Skrevet

Jeg lo litt, jeg. Og tenkte selvfølgelig at barn i bil skal nihyle slik at de får fast-food. Verken noe som helst trist, eller  (av alle ting), overgrep? Nei.

Anonymkode: 29ca7...9ee

Skrevet

Det første jeg tenkte var at dette må være fra USA lol

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Se på dette bildet:

Bilderesultat for scream till daddy stops

Hva var det første du tenkte når du leste teksten? Akkurat. Overgrep. Selv om de som reklamerte tenkte på noe helt annet. 

Er det ikke trist at vi er blitt så utsatt for nyheter og kampanjer mot overgrep osv. at vi med en gang begynner å tenke på noe så stygt? Vi begynner å stole mindre og mindre på fedre, og dette er trist for samfunnet fremover. Burde vi slutte med alt fokuset på overgrep, men samtidig gjøre alt for å hindre at overgrep skjer?

Anonymkode: a63ed...ed1

Mitt svar er NEI, samfunnet må ikke stoppe.

Der er SÅ mye overgrep der ute! I en barneskoleklasse blir 3-4 av barna utsatt for overgrep! 😱😮

Fortsett å snakke om det, lær barna at ingen får lov til å vise/ta på/ha hemmelighet om slikt: 

da skal barnet si alt til mammaen sin, som da skal og må ordne opp! 😤💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻

Anonymkode: cc368...5ab

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der er SÅ mye overgrep der ute! I en barneskoleklasse blir 3-4 av barna utsatt for overgrep! 😱😮

Fortsett å snakke om det, lær barna at ingen får lov til å vise/ta på/ha hemmelighet om slikt: 

Nesten enig, men budskapet ditt trenger en veldig viktig justering! Barnet skal si alt til en voksen det stoler på. Det kan være en av foreldrene, en lærer, naboen, tante, onkel, besteforeldre, helsesøster eller hvem som helst andre som barnet stoler på. Når vi snakker med barn om dette er det viktig å huska at ikke alle foreldre, ei heller alle mødre, er trygge omsorgspersoner. Noen ganger er det mor som begår overgrep. Hvis man da kategorisk forteller barnet at det må si fra til mamma, så risikerer man å gjøre det vanskeligere å si fra, i stedet for å gjøre det lettere, som jo var intensjonen. Det er også lurt å si noe om at det desverre finnes noen voksne som ikke klarer å ta tak i sånt, og at hvis barnet er uheldig og forteller til en som ikke klarer å hjelpe, så må det fortelle til en ny voksen.

Anonymkode: 74de2...8f8

• Liker 2
Skrevet

Nei, tenkte ikke overgrep overhodet.

Anonymkode: 9c306...561

Skrevet

Nei, tenkte absolutt ikke på overgrep, wtf? 

Anonymkode: c19db...7f9

• Liker 2
Skrevet

Så jævlig ekkelt at det var dét du tenkte på. 

• Liker 2
Skrevet

Tenkte ikke overgrep. Og har selv blitt misbrukt som barn.

Anonymkode: bc188...77d

• Liker 3
Gjest Walkingdead
Skrevet

Tenkte på overgrep. ETTER at du sa det.

Skrevet

Sier mer om deg enn reklamen.

• Liker 3
Gjest Axl Rose
Skrevet

Tenker det er ei feminist som har laget skiltet for å få det til å se ut som at fedre er noen monstre. 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvis det er moren som er overgriperen da?

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva om moren, når hun finner ut at far voldtar deres 5 år gamle datter, så blir hun bare sint på datteren, og sier at datteren må slutte og ha sex med faren, at datteren er ond, og ønsker å ta mannen fra moren.

Det er utrolig mange mødre som vet, men de gjør ikke noe med det, eller de nekter å innse det som skjer.

Anonymkode: bc188...77d

Skrevet

tenkte ikke på overgrep i det hele tatt! Tenkte at barnet skulle skrike til far stoppet bilen så de kunne kjøpe noe? :vetikke:

Tror du er litt vel sensitiv her.

• Liker 2
Skrevet
På 28.10.2017 den 9.24, AnonymBruker skrev:

Jeg lo litt, jeg. Og tenkte selvfølgelig at barn i bil skal nihyle slik at de får fast-food. Verken noe som helst trist, eller  (av alle ting), overgrep? Nei.

Anonymkode: 29ca7...9ee

Ikke fastfood, iskrem. :) "I scream, you scream, we all scream for ice cream!" 

Anonymkode: 72727...959

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...