AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #1 Skrevet 27. oktober 2017 Er det egentlig bra at folk med Downs syndrom går løse ute uten folk som passer på de? Var en med downs syndrom som vandret midi i veien i ettermiddag uten refleks i skumringen. Er det ikke slik at de bør følges alle steder hvor de går ute for demmes egen sikkerhet? Anonymkode: fc231...806 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #2 Skrevet 27. oktober 2017 Overhode ikke. Du undervurderer mennesker med downs. Anonymkode: 88b49...dd5 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #3 Skrevet 27. oktober 2017 Nei, man har ikke lov til å fotfølge noen bare fordi de har downs syndrom(eller hvilket som helst annet syndrom for den saksskyld). Man vurderer om de er i stand til å ivareta sin egen sikkerhet i trafikken, og kan de det i god nok grad så ferdes de alene. Nå sier jo du at denne personen gikk midt på veien, og da kan det jo være at vedtakene som denne personen har(f.eks. på følge ute i trafikken) må endres av saksbehandler. Avhengig av bosituasjonen til vedkommende(hjemme, omsorgsbolig osv) kan det være vanskelig for omsorgspersonene å oppdage at sikkerheten ikke er tilstrekkelig. Anonymkode: 36ebe...9f0
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #4 Skrevet 27. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Overhode ikke. Du undervurderer mennesker med downs. Anonymkode: 88b49...dd5 Mulig jeg undervurderer de, jeg har ikke erfaring med slike, men måtte stoppe bilen å leie h*n bort og ut fra veien. Det er jo livsfarlig og surre rundt midt i en mellomstor vei. Noen burde vel hvertfall hatt følgere slik som h*n Anonymkode: fc231...806 7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #5 Skrevet 27. oktober 2017 Mennesker med downs er ulike seg i mellom de også som alle andre. Noen har behov for døgnkontinuerlig personale, andre klarer seg stortsett på egenhånd. Anonymkode: da9ab...318 4
Salka Skrevet 27. oktober 2017 #6 Skrevet 27. oktober 2017 Går løse? Er mer skummelt at du går løs tror jeg med sånne holdninger som du har... 5
Pålemann Skrevet 27. oktober 2017 #7 Skrevet 27. oktober 2017 Er forskjellige grader av downs. Noen kan være nesten helt uavhengig av andre. Foreslår du leser deg litt opp på dette før du spør. Ikke for å være frekk men det ville tatt deg et par minutter å googlet for så og lese. 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #8 Skrevet 27. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, man har ikke lov til å fotfølge noen bare fordi de har downs syndrom(eller hvilket som helst annet syndrom for den saksskyld). Man vurderer om de er i stand til å ivareta sin egen sikkerhet i trafikken, og kan de det i god nok grad så ferdes de alene. Nå sier jo du at denne personen gikk midt på veien, og da kan det jo være at vedtakene som denne personen har(f.eks. på følge ute i trafikken) må endres av saksbehandler. Avhengig av bosituasjonen til vedkommende(hjemme, omsorgsbolig osv) kan det være vanskelig for omsorgspersonene å oppdage at sikkerheten ikke er tilstrekkelig. Anonymkode: 36ebe...9f0 Ja når h*n vandret midt i en halvstor vei så mener jeg at h*n ikke bør gå alene i det hele tatt. Måtte stoppe bilen og følge h*n ut og bort fra veien da dette fort kunne endt med døden eller store skader. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mennesker med downs er ulike seg i mellom de også som alle andre. Noen har behov for døgnkontinuerlig personale, andre klarer seg stortsett på egenhånd. Anonymkode: da9ab...318 Ja det er jeg enig i, men de som vandrer midt i veien i skumring og uten refleks skulle hatt følgere 1 minutt siden, Salka skrev: Går løse? Er mer skummelt at du går løs tror jeg med sånne holdninger som du har... Slike holdninger? Jeg har absolutt ikke noe imot de eller går erfaring med slike, men når jeg ser de vandrer midt i veien er det jo greit å tenke litt om det. Jeg stoppet bilen, satt på nødblinken og gikk ut og leiet h*n ut fra trafikken og bort på et fortau. Er det en dårlig holdning av meg? Jeg vil jo såklart de kun det beste, vil ikke at de skal havne i en alvorlig ulykke Anonymkode: fc231...806 10
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #9 Skrevet 27. oktober 2017 2 minutter siden, Pålemann skrev: Er forskjellige grader av downs. Noen kan være nesten helt uavhengig av andre. Foreslår du leser deg litt opp på dette før du spør. Ikke for å være frekk men det ville tatt deg et par minutter å googlet for så og lese. Googlet litt men fikk ikke svarene jeg trengte. Angrer på at jeg ikke ringte politiet om dette, det er jo livsfarlig å gå i skumringen midt i en halvstor vei, 60 sone uten refleks Anonymkode: fc231...806 1
Pålemann Skrevet 27. oktober 2017 #10 Skrevet 27. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Googlet litt men fikk ikke svarene jeg trengte. Angrer på at jeg ikke ringte politiet om dette, det er jo livsfarlig å gå i skumringen midt i en halvstor vei, 60 sone uten refleks Anonymkode: fc231...806 😂😂🤣🤣😂😂 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #11 Skrevet 27. oktober 2017 2 minutter siden, Pålemann skrev: 😂😂🤣🤣😂😂 Det er så jævla moro at et menneske var i livsfare? Skjerp deg! Anonymkode: fc231...806 8
KillerKitty Skrevet 27. oktober 2017 #12 Skrevet 27. oktober 2017 3 minutter siden, Pålemann skrev: 😂😂🤣🤣😂😂 Hva er morsomt? Synes det er bra ts bryr seg. Andre ville kanskje bare tutet og vist hen knyttneven. Er heller ikke veldig rart å stille spørsmål rundt dette. 8
Maleficenta Skrevet 27. oktober 2017 #13 Skrevet 27. oktober 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det egentlig bra at folk med Downs syndrom går løse ute uten folk som passer på de? Var en med downs syndrom som vandret midi i veien i ettermiddag uten refleks i skumringen. Er det ikke slik at de bør følges alle steder hvor de går ute for demmes egen sikkerhet? Anonymkode: fc231...806 Det tror jeg er variabelt. Noen med sowns er mer velfungerende enn andre
Trude.lutt Skrevet 27. oktober 2017 #14 Skrevet 27. oktober 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det egentlig bra at folk med Downs syndrom går løse ute uten folk som passer på de? Var en med downs syndrom som vandret midi i veien i ettermiddag uten refleks i skumringen. Er det ikke slik at de bør følges alle steder hvor de går ute for demmes egen sikkerhet? Anonymkode: fc231...806 Så hvis det å ikke bruke refleks er grunn til at folk må ha følge...... vel da sliter store deler av befolkningen! 4
Maleficenta Skrevet 27. oktober 2017 #15 Skrevet 27. oktober 2017 5 minutter siden, Trude.lutt skrev: Så hvis det å ikke bruke refleks er grunn til at folk må ha følge...... vel da sliter store deler av befolkningen! Vedkommende gikk vel midt i bilveien også . 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #16 Skrevet 27. oktober 2017 2 minutter siden, Trude.lutt skrev: Så hvis det å ikke bruke refleks er grunn til at folk må ha følge...... vel da sliter store deler av befolkningen! Har aldri tidligere møtt mennesker vandrende midt i en halvstor vei, 60 sone. Ja mange er sløve med refleks men de aller aller fleste går over i fotgjengerfelt og der er det lys, og de fleste kan mange trafikkregler, noe absolutt ikke h*n gjorde ! Anonymkode: fc231...806
Trude.lutt Skrevet 27. oktober 2017 #17 Skrevet 27. oktober 2017 Akkurat nå, Maleficenta skrev: Vedkommende gikk vel midt i bilveien også . Da er det faktisk lettere å se personen! Her jeg bor er det nesten ingen som bruker refleks. Drit skummelt!
Maleficenta Skrevet 27. oktober 2017 #18 Skrevet 27. oktober 2017 3 minutter siden, Trude.lutt skrev: Da er det faktisk lettere å se personen! Her jeg bor er det nesten ingen som bruker refleks. Drit skummelt! Men det er jo uansett aldri smart å gå der hvor bilene skal kjøre 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #19 Skrevet 27. oktober 2017 1 minutt siden, Trude.lutt skrev: Da er det faktisk lettere å se personen! Her jeg bor er det nesten ingen som bruker refleks. Drit skummelt! Er du virkelig seriøs?? Har du i det hele tatt lappen?? Med en slik mening tviler jeg sterkt og burde hvertfall ikke hatt det! Anonymkode: fc231...806 4
Pålemann Skrevet 27. oktober 2017 #20 Skrevet 27. oktober 2017 14 minutter siden, KillerKitty skrev: Hva er morsomt? Synes det er bra ts bryr seg. Andre ville kanskje bare tutet og vist hen knyttneven. Er heller ikke veldig rart å stille spørsmål rundt dette. Nei det var bare.* jeg søkte men fant ikke noe* som om ts virkelig prøvde. Fant det morsomt. Om du så hva jeg skrev tidligere her så skjønner du. Bare.... Folk er folk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå