AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #1 Skrevet 27. oktober 2017 For bare 10 år siden var dette med lipinjektions og botox kun noe rike hollywoodsfruer gjorde. Jeg var en av de som så på de vanlige jentene som begynte å ta injeksjoner i lepper og kle seg på en viss måte som dumme og bimboer, og ganske billige gikk jeg ut fra at de var også, for bare 5 år siden. Eller 3! Men i dag har jo dette blitt helt vanlig, "alle" har fillers i lepper, og alle kler seg som en modell i stilige jakker og viser frem formene sine i åletrange klær. Med det så har jeg møtt mange jenter som er både smarte og reflekterte, men som ikke "ser" sånn ut fordi de for eksempel bruker mye sminke og har leppefillers. Dette er lagt under dating og singelliv fordi jeg lurer på hvor mange her som tar slike jenter mindre seriøst? Er det fortsatt den forhåndsdømmelsen som var før dette ble en vanlig trend? Og hvorfor? Hvorfor antar vi egentlig at pene jenter med extensions og filler i leppene er dumme og billige? Hvis man har råd så MÅ man jo ikke donere alt til fattige barn i afrika , men kan gjerne gjøre noe som får en til å føle seg selv bra. JEG av mange er en som har blitt revet med av denne trenden og har alltid krevd å bli respektert og tatt seriøst av menn men nå skal jeg ut på datingmarkedet igjen etter fire år i forhold og merker jeg gruer meg for å bli tatt som en useriøs og overfladisk jente fordi jeg har fyllt leppene mine og endret sminke og klesstil. Det var nok at jeg følte meg utilstrekkelig for min utro eks som også fikk meg til å bli mer opptatt av utseendet. Hvordan oppfatter dere og hva tenker dere om sånne jenter i dag når det er så vanlig? Er hun som en vanlig jente for dere, eller tar dere hun mer useriøst på noe måte? Er det en man tenker er interessant å bli kjent med, og lytter til når snakker, eller en man bare legger i knulledokke kategorien med en gang? Er det flauere å ha med seg en sånn jente hjem enn en naturlig gråmus hjem til foreldre? Hva vil gutta egentlig ha som KJÆRESTE i dag? Er jo ingen hemmelighet at gutter sitter å sikler over disse på instagram hver dag... Og det gjør jo hvertfall i mitt tilfelle at jeg som en ellers naturlig jente har følt meg presset til å ta injeksjoner og bli mer "overfladisk" jeg også.. Skriv om du er mann eller dame som svarer Anonymkode: 934da...8ee 2
meeeg9 Skrevet 27. oktober 2017 #2 Skrevet 27. oktober 2017 Du er perfekt for et ons, men ikke noe mer:) Tenker også at du har dårlig selvtillitt, og kommer til å søke bekreftelse ofte/hele tiden. Tenker at du sikkert blir lett sjalu, sammenligner deg med andre jenter, og blir kontrollerende, snoker på mobilen, har ikke tillitt til partneren, og rett og slett er en vanskelig person å forholde seg til. 15
Gjest GiftMann38 Skrevet 27. oktober 2017 #3 Skrevet 27. oktober 2017 (endret) For min del har jeg alltid tenkt at når man bruker så mye tid på noe så overfladisk og forgjengelig som utseende så blir det lite tid til å fylle hodet med noe mer interessant enn silikon. Men for all del, det var gøy å pule sånne jenter Endret 27. oktober 2017 av GiftMann38
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #4 Skrevet 27. oktober 2017 Akkurat nå, meeeg9 skrev: 1) Du er perfekt for et ons, men ikke noe mer:) 2) Tenker også at du har dårlig selvtillitt, og kommer til å søke bekreftelse ofte/hele tiden. Tenker at du sikkert blir lett sjalu, sammenligner deg med andre jenter, og blir kontrollerende, snoker på mobilen, har ikke tillitt til partneren, og rett og slett er en vanskelig person å forholde seg til. 1) Men hvorfor er det sånn? Jeg har alltid fått skryt i alle år om at jeg er drømmedama personlighetsmessig, kamerater sier de skulle ønske kjæresten dems var som meg. Så hvorfor blir man tatt mindre seriøst bare fordi man får et penere eller anderledes utseende? Jeg har blitt behandlet med respekt og ydmykhet fra fremmede men nå merker jeg at flere useriøse og ekle menn kommer bort til meg for eksempel... Jeg ser ned i bakken og ignorerer de.. 2) Dårlig selvbilde det har jeg, men har aldri vært en som søker bekreftelse hos andre, legger aldri ut bilder av meg, svarer aldri flørtende menn på innboks eller skal ut å flørte med noen så fort jeg har kranglet med typen (nå ex). Tvert i mot er jeg sjenert og hater oppmerksomhet, og vil helst gå i ett med veggen. Etter at jeg ble mer opptatt av utseendet mitt føler jeg at jeg blender meg mere inn, og ikke skiller meg ut som den stygge grå musa. Trenger mye space og lite bekreftelse i et forhold men det har vært vondt å føle seg uverdsatt og for stygg for den man elsker siden han valgte å være utro. Det med sjalusi, kontrollering og snoking stemmer ikke for mitt vedkommende, og heller ikke at jeg er en vanskelig person å forholde meg til men det er interessant å lese hvordan forhåndsdømmelser andre har ut fra type utseende! Var jo nettopp det jeg spurte om så takk for din kommentar Men hvorfor er det sånn? Kan man ikke være både et bra kjærestemateriale OG mer opptatt av utseendet? Da mener jeg ikke i den grad hvor man bruker 2 timer på makeup og sitter å lakkerer negler hver dag , men ja, ordner håret og har injeksjoner i leppene og kler seg litt penere enn man gjorde for ti år siden. Hvorfor utelukker det ene det andre? Anonymkode: 934da...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #5 Skrevet 27. oktober 2017 3 minutes ago, AnonymBruker said: 1) Men hvorfor er det sånn? Jeg har alltid fått skryt i alle år om at jeg er drømmedama personlighetsmessig, kamerater sier de skulle ønske kjæresten dems var som meg. Så hvorfor blir man tatt mindre seriøst bare fordi man får et penere eller anderledes utseende? Jeg har blitt behandlet med respekt og ydmykhet fra fremmede men nå merker jeg at flere useriøse og ekle menn kommer bort til meg for eksempel... Jeg ser ned i bakken og ignorerer de.. Anonymkode: 934da...8ee 1. Fordi du tror på dem. Du tror på mannfolka som sier du er unik, de vil bare komme i buksene dine, som man sier Anonymkode: 3d6db...b8e 6
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #6 Skrevet 27. oktober 2017 7 minutter siden, GiftMann38 skrev: For min del har jeg alltid tenkt at når man bruker så mye tid på noe så overfladisk og forgjengelig som utseende så blir det lite tid til å fylle hodet med noe mer interessant enn silikon. Men for all del, det var gøy å pule sånne jenter Men hvorfor antar man det? Jeg antok også det før i tiden , men å fylle leppene tar 15 minutter en gang i halvåret , og å handle inn fine klær tar jo ikke noe lenger tid enn å handle inn gråmus klær. Jeg bruker 10 minutter på å sminke meg , og på fritiden sitter jeg ikke å grer håret foran speilet hele dagen, jeg leser lærerike bøker, går på foredrag og er politisk engasjert som jeg alltid har vært. Skinnet kan bedra osv så hvorfor er det en forhåndsdømming man fremdeles har når det er blitt så vanlig i dag med sånn type utseende? ALLE de kan jo ikke være dumme puledokker. Det er mange smarte gode jenter av oss også som bare tilfeldigvis har fikset på utseendet sitt, ikke fordi utseendet er det som betyr alt for oss! Og hvorfor er sånt utseende blitt idealet på damer for menn i dag , når de samtidig ser ned på de og bare anser de som puledokker? Anonymkode: 934da...8ee 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #7 Skrevet 27. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 1. Fordi du tror på dem. Du tror på mannfolka som sier du er unik, de vil bare komme i buksene dine, som man sier Anonymkode: 3d6db...b8e Det stemmer ikke. Som sagt har jeg alltid hatt dårlig selvbilde og aldri trodd på noen komplimenter , men vet jo at jeg er godt likt som venninde for gutter og jenter, og at veldig mange har prøvd seg på meg, men i en alder av 29 er det kun 3 som har fått komme i buksene på meg, og det har vært 2 kjærester og en date. Alle mine kamerater har jeg brozonet og blitt gode venner med og de behandler meg som et familiemedlem eller med samme respekten de gir guttevennene sine. Og det er ikke noe lettere for fremmede og nye potensielle dater å komme i buksene på meg heller. Hvorfor antar man det basert på utseende? Anonymkode: 934da...8ee 1
Gjest Coolaid Skrevet 27. oktober 2017 #8 Skrevet 27. oktober 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: For bare 10 år siden var dette med lipinjektions og botox kun noe rike hollywoodsfruer gjorde. Jeg var en av de som så på de vanlige jentene som begynte å ta injeksjoner i lepper og kle seg på en viss måte som dumme og bimboer, og ganske billige gikk jeg ut fra at de var også, for bare 5 år siden. Eller 3! Men i dag har jo dette blitt helt vanlig, "alle" har fillers i lepper, og alle kler seg som en modell i stilige jakker og viser frem formene sine i åletrange klær. Med det så har jeg møtt mange jenter som er både smarte og reflekterte, men som ikke "ser" sånn ut fordi de for eksempel bruker mye sminke og har leppefillers. Dette er lagt under dating og singelliv fordi jeg lurer på hvor mange her som tar slike jenter mindre seriøst? Er det fortsatt den forhåndsdømmelsen som var før dette ble en vanlig trend? Og hvorfor? Hvorfor antar vi egentlig at pene jenter med extensions og filler i leppene er dumme og billige? Hvis man har råd så MÅ man jo ikke donere alt til fattige barn i afrika , men kan gjerne gjøre noe som får en til å føle seg selv bra. JEG av mange er en som har blitt revet med av denne trenden og har alltid krevd å bli respektert og tatt seriøst av menn men nå skal jeg ut på datingmarkedet igjen etter fire år i forhold og merker jeg gruer meg for å bli tatt som en useriøs og overfladisk jente fordi jeg har fyllt leppene mine og endret sminke og klesstil. Det var nok at jeg følte meg utilstrekkelig for min utro eks som også fikk meg til å bli mer opptatt av utseendet. Hvordan oppfatter dere og hva tenker dere om sånne jenter i dag når det er så vanlig? Er hun som en vanlig jente for dere, eller tar dere hun mer useriøst på noe måte? Er det en man tenker er interessant å bli kjent med, og lytter til når snakker, eller en man bare legger i knulledokke kategorien med en gang? Er det flauere å ha med seg en sånn jente hjem enn en naturlig gråmus hjem til foreldre? Hva vil gutta egentlig ha som KJÆRESTE i dag? Er jo ingen hemmelighet at gutter sitter å sikler over disse på instagram hver dag... Og det gjør jo hvertfall i mitt tilfelle at jeg som en ellers naturlig jente har følt meg presset til å ta injeksjoner og bli mer "overfladisk" jeg også.. Skriv om du er mann eller dame som svarer Anonymkode: 934da...8ee Det eksisterer selvfølgelig en god del fordommer i samfunnet. Når man fremstiller seg selv som barbi så forteller det litt om hvilke verdier man har, hva man verdsetter i livet. Å være altfor opptatt av utseende, klær og fjolleri, er ikke akkurat flatterende. De jentene som du nevner er akkurat som barbiedukker. Det er kjekk å leke litt med men man går ganske fort lei dem. - Sørg derfor for å by på noe mer enn bare utseende og fjolleri.
Cuntzilla Skrevet 27. oktober 2017 #9 Skrevet 27. oktober 2017 Nå er jeg ikke en mann, men for min del så kan jeg si at det har blitt såpass vanlig nå at jeg har mistet litt de fordommene jeg hadde. De gikk på at det ikke var min type person, tenkte de var litt sånn "generiske", kjedelige damer med mindre personlighet, at de bare likte drittmusikk og vareprøvesalg og blogger, ikke var interessert i å diskutere politikk etc. Nå har jeg jo så mange kule, smarte venninner som har alt fra fillers til silikon, så har fått justert på og rettet opp i en del av fordommene. Som sagt så gjør jo "alle" det om dagen, det er jo såpass vanlig at det ikke nødvendigvis skiller en type person fra en annen. Kompisene mine er veldig dømmende føler jeg, nå henger jeg kanskje med litt alternative menn, men de får iallfall helt fnatt av at alle har like øyenbryn om dagen og bruker for mye sminke og sånt. Men de er kanskje ikke den type menn du ønsker å tiltrekke deg uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #10 Skrevet 27. oktober 2017 Grunnen til at så mange gjør slike ting med kroppen sin, er jo pga at vi fra vi ble født får høre positive ting, når man ser bedre ut (enn andre). Man får komplimenter, folk ser på deg som mer verdt. Hadde folk slutte å si "oi shit hu var pen, be hu komme bort", eller "Oi se på han der, litt av et catch ;)", så hadde mye vært gjort. Folk er såklart ikke dumme fordi de fikser på ting, men de legger litt for mye verdi i hvordan man ser ut - noe som samfunnet støtter, og samtidig dømmer. = du er mer verdt om du ser bra ut, men om du ikke er født heldig - og fikser på noe for å se bedre ut - er du patetisk. Anonymkode: 9d8f6...ee8 1
Gjest GiftMann38 Skrevet 27. oktober 2017 #11 Skrevet 27. oktober 2017 11 minutes ago, AnonymBruker said: Men hvorfor antar man det? Jeg antok også det før i tiden , men å fylle leppene tar 15 minutter en gang i halvåret , og å handle inn fine klær tar jo ikke noe lenger tid enn å handle inn gråmus klær. Jeg bruker 10 minutter på å sminke meg , og på fritiden sitter jeg ikke å grer håret foran speilet hele dagen, jeg leser lærerike bøker, går på foredrag og er politisk engasjert som jeg alltid har vært. Skinnet kan bedra osv så hvorfor er det en forhåndsdømming man fremdeles har når det er blitt så vanlig i dag med sånn type utseende? ALLE de kan jo ikke være dumme puledokker. Det er mange smarte gode jenter av oss også som bare tilfeldigvis har fikset på utseendet sitt, ikke fordi utseendet er det som betyr alt for oss! Og hvorfor er sånt utseende blitt idealet på damer for menn i dag , når de samtidig ser ned på de og bare anser de som puledokker? Anonymkode: 934da...8ee De jeg har plukket opp har vært overfladisk fnask og det er greit nok - man velger selv hvem man vil være. Men det har aldri vært aktuelt for meg å innlede noe seriøst med sånne. Min kone er en langbent blondine på 1.73, men hun ville aldri vurdert hverken silikon eller restylane og jobber som lege (og er på nattevakt akkurat nå).
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #12 Skrevet 27. oktober 2017 Ikke noe galt i å kle seg fint og sminke seg men leppefillers er å gå for langt. Jeg tror det er mest fordi jeg syns det er så pinlig å se på. De tror det ser naturlig ut men det gjør det jo aldri. Og det må liksom være noe galt med ei som vil ha munn som ser ut som en klosettsuger. Anonymkode: e303d...8b5 16
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #13 Skrevet 27. oktober 2017 Fordi du prøver for hardt, det får deg til å virke desperat og at du har en brist i selvtilliten din som slår ut på andre negative vis. De mennene som er verd en effort, liker ikke damer som ser ut som en oppblåst puledukke, og dermed funker det heller ikke. Det er ikke slik at man enten må være grå mus eller oppblåsbar Barbara. Anonymkode: a11ed...5d6 9
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #14 Skrevet 27. oktober 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvorfor er sånt utseende blitt idealet på damer for menn i dag Jeg vet ikke om en mann som syns sånn utseende er idealet. Jeg ser for meg de to som vant paradise hotel, Martine og hun der som blingser med sminken og sminker seg altfor lyst med highlighter, husker ikke hva hun heter, når du beskriver utseende du snakker om. Det ser rett og slett ikke bra ut. Det gir et dårlig førsteinntrykk. Og vibbene du gir ut er at du ikke er konemateriale, men heller ONSmateriale. Anonymkode: d3de1...2be 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #15 Skrevet 27. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi du prøver for hardt, det får deg til å virke desperat og at du har en brist i selvtilliten din som slår ut på andre negative vis. De mennene som er verd en effort, liker ikke damer som ser ut som en oppblåst puledukke, og dermed funker det heller ikke. Det er ikke slik at man enten må være grå mus eller oppblåsbar Barbara. Anonymkode: a11ed...5d6 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke om en mann som syns sånn utseende er idealet. Jeg ser for meg de to som vant paradise hotel, Martine og hun der som blingser med sminken og sminker seg altfor lyst med highlighter, husker ikke hva hun heter, når du beskriver utseende du snakker om. Det ser rett og slett ikke bra ut. Det gir et dårlig førsteinntrykk. Og vibbene du gir ut er at du ikke er konemateriale, men heller ONSmateriale. Anonymkode: d3de1...2be Jeg tror dere kategoriserer feil, for jeg mener ikke oppblåsbare Barbaraer eller som de sminkeguruene fra Paradise hotell , men helt vanlig (etter dagens trend) sminke mengde , i stedet for bare mascara som var det jeg vokste opp med, moterike klær og en liten dose lipfillers og kanskje en eyeliner. Jeg vil ikke poste bilder av tilfeldige jenter her for å illustrere, men den type man ser hvertfall 20% av om man går ut på gata eller 40% av om man går ut på nattklubb i dag. Ikke de ekstreme tilfellene, men ganske nøytrale men samtidig fiksede tilfellene. Forsåvidt kan vi jo heller ikke vite om jenter med silikon eller sminkeguruene fra Paradise egentlig er kjempe smarte, reflekterte, og prektige ikke-bimbo jenter heller da. Anonymkode: 934da...8ee
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #16 Skrevet 27. oktober 2017 Jeg har dessverre litt fordommer, ikke på de som er normalt jålete og flinke til å kle seg, og ihvertfall ikke fordi de er pene! Fordommene kommer kun når folk har latterlig lange øyenvipper samtidig som de tydelig har puttet noe i leppene OG bruker altfor mye sminke. Det betyr ikke at jeg ikke liker sånne damer ( er heterofil kvinne, så mener ikke seksuelt), og jeg prøver å ta dem like seriøst som alle andre, for det betyr ikke at de er dumme. Men det lyser jo dårlig selvtillit lang vei! Og det synes jeg er litt trist at de reklamerer for. Anonymkode: 32f8d...d95 7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #17 Skrevet 27. oktober 2017 20 minutter siden, Cuntzilla skrev: for min del så kan jeg si at det har blitt såpass vanlig nå at jeg har mistet litt de fordommene jeg hadde. De gikk på at det ikke var min type person, tenkte de var litt sånn "generiske", kjedelige damer med mindre personlighet, at de bare likte drittmusikk og vareprøvesalg og blogger, ikke var interessert i å diskutere politikk etc. Nå har jeg jo så mange kule, smarte venninner som har alt fra fillers til silikon, så har fått justert på og rettet opp i en del av fordommene. Som sagt så gjør jo "alle" det om dagen, det er jo såpass vanlig at det ikke nødvendigvis skiller en type person fra en annen. Kompisene mine er veldig dømmende føler jeg, nå henger jeg kanskje med litt alternative menn, men de får iallfall helt fnatt av at alle har like øyenbryn om dagen og bruker for mye sminke og sånt. Men de er kanskje ikke den type menn du ønsker å tiltrekke deg uansett. Ja det er dette jeg også innså. De damene som jeg trodde var så langt fra noen jeg kunne komme overens med , har jeg på en måte nå blitt en del av selv, fordi dette har blitt så vanlig at mange av mine smarte og vettuge venninder også har latt seg rive med av trenden, og det er jo ikke til å bortforklare at de (og jeg syntes jeg) ser mye bedre ut nå , men vi er jo ikke forandret på innsiden fordet! Når jeg var tenåring og dro på mine første fester brukte jeg lipgloss og krøllet håret noen ganger, og gikk i stramme jeans. Da opplevde jeg mange ekle gutter og startet å kle meg mye mer dempet, og sluttet å fikse hår og sminke og merket med årene at jeg fikk mye mer respekt når jeg var "styggere". Nå som jeg har blitt en del eldre og mer opptatt av utseendet igjen så merker jeg det er veldig sårt å bli tatt mer useriøst , og begynner å være redd for om jeg i det hele tatt vil finne meg noe bra mann om ingen gidder noe annet enn å pule meg (det får de ikke) fordi jeg tegner på øyebrynene mine og har plumpy lips og penere klær enn jeg har hatt når jeg har kledd meg "ned". Kameratene mine har jo like mye respekt for meg, men jeg merker når de introduserer meg for venners venner at nye menn ikke snakker til meg som "en av gjengen" som før, men som "en dame de prøver å score" og det er trist! Anonymkode: 934da...8ee
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #18 Skrevet 27. oktober 2017 Det som er litt kjipt med å ha naturlige fyldige lepper, er at nå som fillers er blitt så populært tror alle nye jeg møter, at jeg har fillers i leppene. Og blir judged av de. Anonymkode: 37d35...41c 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #19 Skrevet 27. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har dessverre litt fordommer, ikke på de som er normalt jålete og flinke til å kle seg, og ihvertfall ikke fordi de er pene! Fordommene kommer kun når folk har latterlig lange øyenvipper samtidig som de tydelig har puttet noe i leppene OG bruker altfor mye sminke. Det betyr ikke at jeg ikke liker sånne damer ( er heterofil kvinne, så mener ikke seksuelt), og jeg prøver å ta dem like seriøst som alle andre, for det betyr ikke at de er dumme. Men det lyser jo dårlig selvtillit lang vei! Og det synes jeg er litt trist at de reklamerer for. Anonymkode: 32f8d...d95 Takk for ditt bidrag i tråden, det er veldig interessant å lese om andres fordommer rundt dette! Anonymkode: 934da...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #20 Skrevet 27. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror dere kategoriserer feil, for jeg mener ikke oppblåsbare Barbaraer eller som de sminkeguruene fra Paradise hotell , men helt vanlig (etter dagens trend) sminke mengde , i stedet for bare mascara som var det jeg vokste opp med, moterike klær og en liten dose lipfillers og kanskje en eyeliner. Jeg vil ikke poste bilder av tilfeldige jenter her for å illustrere, men den type man ser hvertfall 20% av om man går ut på gata eller 40% av om man går ut på nattklubb i dag. Ikke de ekstreme tilfellene, men ganske nøytrale men samtidig fiksede tilfellene. Forsåvidt kan vi jo heller ikke vite om jenter med silikon eller sminkeguruene fra Paradise egentlig er kjempe smarte, reflekterte, og prektige ikke-bimbo jenter heller da. Anonymkode: 934da...8ee Jenter med silikon kan ikke kategoriseres, det er alt fra Paradise-deltagere til kvinner som mistet puppene etter fødsel o.l. Men Paradise-deltagere kan vi jo med sikkerhet si at ikke er de skarpeste knivene i skuffen. Da hadde de ikke utsatt seg for noe sånt som det! Jeg skjønner ikke hvorfor du blander moteriktige klær med fillers. Kan du ikke passe på utseendet ditt og kle det kult uten å putte noe i leppene? Det ser bare ikke bra ut! Anonymkode: 32f8d...d95 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå