Gå til innhold

Kan man bytte bort vakter i oppsigelsestid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vudert å bytte jobb nå en stund, og lurer litt på om man kan bytte bort vakter i oppsigelsestiden, for å kunne begynne i ny jobb tidligere? Altså at jeg begynner før oppsigelsestiden er over.

Har timebetaling og 1 måneds oppsigelse. Er snakk om 3 lørdager i måneden.

Tør ikke spørre sjefen. Det rabla litt for henne når jeg spurte om oppsigelsestiden.

Anonymkode: 83477...c8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å bytte bort betyr at du må jobbe like mange vakter som du bytter bort. Så om du rekker å bli ferdig så mye før kommer an på hvor mye du jobber, om det er turnus med lovverk rundt hviletid osv. Men du står like fritt til å bytte vakter i oppsigelsestiden som ellers. Du kan også ta ut ferie i oppsigelsestiden om du har mulighet til det.

Anonymkode: 72b66...41f

Skrevet

Det kommer helt an på hva slags jobb det er. Hvis du bytter bort de vaktene får du selvsagt ikke betalt for dem. Der jeg jobber kunne jeg fint ha byttet bort så mange vakter jeg vil, så lenge det er noen å bytte med.

Anonymkode: dc581...623

Skrevet

TS: Vi bytter ofte bort til hverandre (eller gir fra oss vakten), og det pleier ikke å være noe problem. Uten betaling så klart, men begynner jeg i ny jobb så går jo det bra.

Det står ikke noe i kontrakten om karantenetid eller noe lignende, men det står at bedriftens tariffavtaler og arbeidsreglement gjelder og at jeg skal gjøres kjent med disse. Har jobbet her i 4 år. Kan ikke huske å ha hørt noe om det.

Jobber i dyrebutikk. Tenker meg inn i gårdsbarnehage og etterhvert på et kontor eller et laboratorie, når jeg blir ferdig med bachelorgraden om 2 år.

Anonymkode: 83477...c8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...