Gå til innhold

Fjerne diffusjonstett maling - hvordan? Gjøre selv eller firma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tatt over kåk hvor vegger i bod er malt med diffusjonstett maling (rett på betong/murvegg). Denne malingen vil vi nå fjerne pga fuktproblematikk.

Noen som har erfaring med dette, enten som har gjort det selv eller brukt firma? Var det vanskelig/ arbeidskrevende? Og de som evnt har brukt firma, hvordan var prisene? T.o har vi i overkant av 20 m vegg dette gjelder, så det blir ca 55 kvm.

Anonymkode: 6977d...1c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det innendørs eller utendørs?

Skrevet
12 minutter siden, Morten1 skrev:

Er det innendørs eller utendørs?

Det er innendørs.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er innendørs.

Nå er jeg håndtverker så jeg ville jo selvfølgelig prøvd selv først. Jeg vet ikke hvor handy dere er og hvilken tilgang dere har på kompetanse, verktøy og økonomi

Skrevet
1 minutt siden, Morten1 skrev:

Nå er jeg håndtverker så jeg ville jo selvfølgelig prøvd selv først. Jeg vet ikke hvor handy dere er og hvilken tilgang dere har på kompetanse, verktøy og økonomi

Takk for tips! Duger vinkelsliperne til 500 kr til å feste slikt på, eller trenger man de mer avanserte til noen tusen? Og vet du tilfeldigvis om "prøv-selv-løsningene" med amatør-verktøy til et par tusen gjør at det støver som et hel****..? Eller aner noe om tidsbruk?

Hva gjelder "handy-ness"; Gubben tester gjerne hvis det er slikt man KAN få til greit som amatør, mens jeg gjerne kan legge på et par tusenlapper hvis man f eks slipper støvkaos hvis håndverkere gjør det. Dessuten er det et tidsperspektiv også, vi gjør jo andre ting på dagtid og ville brukt mye (!) lenger tid ved å gjøre det på på ettermiddag/kveld enn proffer.

Skrevet

Jeg kan si med en gang at det er fort snakk om noe mer enn kun ett par tusenlapper for at proffer skal gjøre det. Jeg vil anbefale att en bruker en stor vinkelsliper, de små kan være litt svake og de som er kraftig nok er vanskelig å håndtere når de først tar tak i materialet som slipes. 

Profft eller billig verktøy, sliping støver uansett. Hvis dere er veldig i tvil ville jeg satt bort jobben til proffer som gjør alt ordentlig, både arbeid og moms. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...