AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #1 Skrevet 27. oktober 2017 Hva synes du om at fremtiden til denne kloden er muslimsk? http://www.pewresearch.org/fact-tank/2017/04/06/why-muslims-are-the-worlds-fastest-growing-religious-group/ http://www.washingtonexaminer.com/muslim-growth-outpaces-christians-higher-birth-rate-by-2035/article/2619398 https://www.populationpyramid.net/asia/2017/ https://www.populationpyramid.net/africa/2017/ Anonymkode: 91e47...879
WubWub Skrevet 27. oktober 2017 #2 Skrevet 27. oktober 2017 Så lenge Norge og vest-europa forblir sekulært så kunne jeg ikke brydd meg mindre.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #4 Skrevet 27. oktober 2017 Hvorfor er vesten bedre enn Midtøsten? Så lenge menneskeverdi er hovedfokus så spiller det ingen rolle hvor folk kommer fra. Og muslimer som kommer til Norge endrer seg mer og mer til vårt syn om likestilling. Anonymkode: 46ff6...be4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #5 Skrevet 27. oktober 2017 Spiller ingen rolle, jeg skal ikke ha barn Anonymkode: 53cb0...7eb
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #6 Skrevet 27. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er vesten bedre enn Midtøsten? Hvordan er det egentlig mulig å stille dette spørsmålet? Anonymkode: 01401...9f1 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #7 Skrevet 27. oktober 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det egentlig mulig å stille dette spørsmålet? Anonymkode: 01401...9f1 Fordi jeg ikke gjør forskjell på folk annet enn gode folk og dårlige folk. Men en folkegruppe kan ikke klassifiseres så konsekvent. Ikke alle nordmenn er kristne (heldigvis) og ikke alle fra Midtøsten er religiøse. Jeg håper og tror religioner vil dø mer og mer ut. Men ikke at hele folkegrupper skal dø ut. Jeg kjenner så mange andregenerasjons innvandrere og noen av de har mer norske verdier enn meg, selv om jeg har topplue og går på søndagstur. Verden er i endring og de endringene vil skje om du vil eller ei. Da er det bedre å jobbe med endringene enn å motarbeide de. Det er bedre å fremme likeverd fremfor fremme hat mot forskjeller. Lær de heller om likeverdig og nestekjærlighet fremfor å mane til konflikter som gir de større grunn for å holde på sine tradisjoner. Hva ville du gjort om du kom til et land der dine tradisjoner ble motarbeida? Ville du gitt etter for presset? Eller niholdt på dine tradisjoner? Folk tenker for kortsiktig og for mye på egen navle. Prøv å se helheten og forstå den andres side av saken. Jeg jobber for at innvandrerkvinne skal få en sterkere stemme slik at det blir nærmere likestilling innvandrere seg i mellom. Fordi jeg ikke liker deres kvinnesyn. Men i stedenfor å rakke ned på mannfolka, så vil jeg heller styrke kvinnene. Anonymkode: 46ff6...be4 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #8 Skrevet 27. oktober 2017 Den selvsentrerte vestlige verdensanskuelsen vil bli dens undergang. Verden består av mer enn Vesten og Islam. Muslim eller ei, før eller siden snakker vi alle kinesisk og spiser hund. Anonymkode: e3540...42b 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #9 Skrevet 27. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Den selvsentrerte vestlige verdensanskuelsen vil bli dens undergang. Verden består av mer enn Vesten og Islam. Muslim eller ei, før eller siden snakker vi alle kinesisk og spiser hund. Anonymkode: e3540...42b Enig sånn bortsett fra at hund ikke skal spises. Helst minst mulig kjøtt fordi kjøttproduksjonen tar livet av kloden vår om vi skal forsette dagens fråtsing. Anonymkode: 46ff6...be4
WubWub Skrevet 27. oktober 2017 #10 Skrevet 27. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper og tror religioner vil dø mer og mer ut. Men ikke at hele folkegrupper skal dø ut. Anonymkode: 46ff6...be4 Det vil i fremtiden bli mer religion og mindre sekularisme
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #11 Skrevet 27. oktober 2017 Alle mennesker er fra afrika, så jorda er allerede helt afrikansk Anonymkode: e6900...706 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #12 Skrevet 27. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva ville du gjort om du kom til et land der dine tradisjoner ble motarbeida. Ville du gitt etter for presset? Eller niholdt på dine tradisjoner? Jeg befinner meg allerede i et land der mine tradisjoner blir motarbeidet. I mitt kjære Norge blir norske verdier og tradisjoner motarbeidet hver eneste dag! Spesielt nå frem mot jul er det veldig enkelt å komme med eksempler. Jeg niholder på mine tradisjoner og gir ikke etter for presset! 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men ikke at hele folkegrupper skal dø ut Hvite vil dø ut. The big replacement er allerede i gang i Europa og USA. Anonymkode: 01401...9f1 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #13 Skrevet 27. oktober 2017 1 minutt siden, WubWub skrev: Det vil i fremtiden bli mer religion og mindre sekularisme Har du noe bevis for dette? For slik verden er i dag kontra 50 år siden, så har jo religion sunket betraktelig. Anonymkode: 46ff6...be4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #14 Skrevet 27. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg befinner meg allerede i et land der mine tradisjoner blir motarbeidet. I mitt kjære Norge blir norske verdier og tradisjoner motarbeidet hver eneste dag! Spesielt nå frem mot jul er det veldig enkelt å komme med eksempler. Jeg niholder på mine tradisjoner og gir ikke etter for presset! Hvite vil dø ut. The big replacement er allerede i gang i Europa og USA. Anonymkode: 01401...9f1 Vet du hvem som motarbeide dine tradisjoner? Humanetikere og dens like. Ikke muslimer. Om du er en av de som hyler og skriker over at unger ikke får synge «Hellige jul» på skolen, så må du lese deg litt opp om hvem som sier hva, og hvem som står for hva. Og hva slags verdier føler du blir trua? Jeg føler meg ikke trua i det hele tatt. Men jeg er ikke religiøs og for meg må gjerne jul og påske og id og alle hanukka forsvinne ut i intet. Fordi det nå handler mer om å fore handelstanden og fråtsing enn det å stå sammen og ta vare på hverandre. Så lenge folk ikke skjønner hvorfor man har tradisjoner så er det ingen vits med disse tradisjonene. Anonymkode: 46ff6...be4 3
WubWub Skrevet 27. oktober 2017 #15 Skrevet 27. oktober 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du noe bevis for dette? For slik verden er i dag kontra 50 år siden, så har jo religion sunket betraktelig. Anonymkode: 46ff6...be4 I Europa ja, men i 2050 vil europeere bare stå for 4-5% av verdensbefolkning. https://www.livescience.com/g00/50370-worlds-religious-population-will-grow.html?i10c.referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.no%2F The world is becoming more religious, as the number of agnostics and others who don't affiliate with a certain religion shrinks as a percentage of the global population. Religious risers Numbers for all of the world's major religions, except Buddhism, are expected to rise as the population does the same. Islam will grow faster than any other major religion, and at a higher rate than the world population balloons, the survey found. In fact, Muslims are projected to increase by 73 percent between 2010 and 2050. If current trends hold, Christianity will also grow, albeit at a slower rate, increasing by 35 percent by 2050. That is about the same rate as the world's population overall is expected to grow by 2050. If those numbers pan out, there will be nearly equal numbers of Muslims (2.8 billion) and Christians (2.9 billion) in the world by 2050, for the first time in history. Increases in a slew of other religions are also forecast: Hindus are projected to rise by 34 percent, from just over 1 billion in 2010 to 1.4 billion in 2050; Jews are expected to grow from just under 14 million in 2010 to 16.1 million by 2050 Also by 2050, some 450 million people in the world will be affiliated with various folk religions, such as African traditional religions, Chinese folk religions, Native American religions and Australian aboriginal religions, the survey projected. That represents an increase of 11 percent relative to 2010 numbers.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #16 Skrevet 27. oktober 2017 1 minutt siden, WubWub skrev: I Europa ja, men i 2050 vil europeere bare stå for 4-5% av verdensbefolkning. https://www.livescience.com/g00/50370-worlds-religious-population-will-grow.html?i10c.referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.no%2F The world is becoming more religious, as the number of agnostics and others who don't affiliate with a certain religion shrinks as a percentage of the global population. Religious risers Numbers for all of the world's major religions, except Buddhism, are expected to rise as the population does the same. Islam will grow faster than any other major religion, and at a higher rate than the world population balloons, the survey found. In fact, Muslims are projected to increase by 73 percent between 2010 and 2050. If current trends hold, Christianity will also grow, albeit at a slower rate, increasing by 35 percent by 2050. That is about the same rate as the world's population overall is expected to grow by 2050. If those numbers pan out, there will be nearly equal numbers of Muslims (2.8 billion) and Christians (2.9 billion) in the world by 2050, for the first time in history. Increases in a slew of other religions are also forecast: Hindus are projected to rise by 34 percent, from just over 1 billion in 2010 to 1.4 billion in 2050; Jews are expected to grow from just under 14 million in 2010 to 16.1 million by 2050 Also by 2050, some 450 million people in the world will be affiliated with various folk religions, such as African traditional religions, Chinese folk religions, Native American religions and Australian aboriginal religions, the survey projected. That represents an increase of 11 percent relative to 2010 numbers. 2-4 % muslimer. Hvor fort tror du de kan formere seg? Sjekk denne fra SSB https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/muslimsk-flertall-i-norge-i-fremtiden Anonymkode: 46ff6...be4
WubWub Skrevet 27. oktober 2017 #17 Skrevet 27. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 2-4 % muslimer. Hvor fort tror du de kan formere seg? Sjekk denne fra SSB https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/muslimsk-flertall-i-norge-i-fremtiden Anonymkode: 46ff6...be4 Jeg snakker ikke om Norge, jeg snakker om hele verden. Det vil bli mer religion i verden i fremtiden og ikke mindre. Islam og kristendommen er i sterk vekst i de landene med høyest befolkningsvekst. Vi ateistiske europeere vil bli en bitteliten minoritet i verdenssammenheng.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #18 Skrevet 27. oktober 2017 1 minutt siden, WubWub skrev: Jeg snakker ikke om Norge, jeg snakker om hele verden. Det vil bli mer religion i verden i fremtiden og ikke mindre. Islam og kristendommen er i sterk vekst i de landene med høyest befolkningsvekst. Vi ateistiske europeere vil bli en bitteliten minoritet i verdenssammenheng. Nja. Religion har jo vært eneste form for lærdom i en ellers lite opplyst verden. Men verdens befolkning blir mer og mer opplyste og informasjonen flyter over landegrenser. Ergo vil flere og flere få et bredere syn på verden. Det er jo det som har gjort oss til ateister så med mer informasjon jo mindre vil religion bety. Anonymkode: 46ff6...be4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #19 Skrevet 27. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vet du hvem som motarbeide dine tradisjoner? Det er venstresiden som motarbeider og vanner ut tradisjonene våre med politikken sin. Og det gjelder ikke bare norske politikere, men politikere i mange vestlige land. Jeg vet at det i hovedsak ikke er muslimer som klager på "Deilig er jorden", det er de "gode" folkene på venstresiden av den politiske sfæren som skal være i forkant slik at ingen skal bli krenket og føle seg oversett. "Å nei! vi synger bare sanger vi har sunget i alle år, noen må jo bare bli fornærmet av dette." Det er ikke så mye tradisjoner i og for seg, det er mer hele samfunnet. For det første er ikke all innvandringen bærekraftig økonomisk sett og mange som kommer ønsker ikke å integrere seg. Videre vil folk så klart bosette seg med likesinnede, hvilket gjør at mange fra samme land/område samles på samme sted, noe som igjen gjør at de norske flytter derfra. Hvor godt blir pensum lært når 90% av en skoleklasse ikke forstår godt nok hva lærer sier? Og hvilke følger får dette for barna videre? osv.Det norske språket blir utvannet, ikke så mye skriftspråket, men det verbale. Når man lar den tredje verden komme hit blir dette den tredje verden. Anonymkode: 01401...9f1 1
WubWub Skrevet 27. oktober 2017 #20 Skrevet 27. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nja. Religion har jo vært eneste form for lærdom i en ellers lite opplyst verden. Men verdens befolkning blir mer og mer opplyste og informasjonen flyter over landegrenser. Ergo vil flere og flere få et bredere syn på verden. Det er jo det som har gjort oss til ateister så med mer informasjon jo mindre vil religion bety. Anonymkode: 46ff6...be4 Alle tall og data viser at religion er i eksplosiv vekst globalt, spesielt i fattige land som også har den største befolkningsveksten. Det du håper på er utopi og stemmer ikke overens med tall og data.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå