Gå til innhold

Fra vennskap til dating

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

For dere jenter, hvordan forstår dere at gutten har endret syn på dere?

La oss si at man treffes som alltid på tomannshånd som venner. Hva sier/gjør gutten som hinter til at dette er ikke en vanlig ''dag jeg henger med deg på senteret'', men at han faktisk ønsker noe mer?

Hvordan reagerer dere selv på ''henvendelsene'' hans hvis dere er A) Interessert, eller B) Ikke interessert?

Anonymkode: b7ee2...26b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker jeg var usikker på dette selv, da jeg og en fyr hadde vært venner lenge, også var jeg plutselig usikker på om det bare var vennskap. Grunnen til at jeg begynte å lure litt var da jeg merket han var mer opptatt av kroppskontakt, ville henge sammen mange dager på rad, ringte meg mer om kveldene osv. 
A) Jeg var selv interessert og tok det rolig opp med han, om han var interessert i noen osv, og om han så på oss som noe mer enn vennskap. 
B) Hadde jeg ikke vært interessert ville jeg gitt klar beskjed om at jeg ikke ønsket noe mer enn å bare være venner, for det verste er å bare spille med og gi falske forhåpninger. Så selvom det er vanskelig å si hva du føler ofte, er det SÅ mye bedre! 

Anonymkode: 0ef62...6b7

Skrevet

Vet ikke hva han gjør for det kan være så mye men mine reaksjoner ville vært:

A) jeg blir veldig glad og imøtekommende

B) avvisende 

Anonymkode: 0b70e...710

Skrevet

Litt utydelig spørsmål.

Men antar du kun liker han som venn? får du signalene at han ønsker noe mer så er det som oftest slik. 

Han er da mao ikke en ekte venn, og når han ser du ikke vil noe mer, så tror jeg han sikkert trekker seg unna. Man kan ikke tvinge noen til hverken det ene eller andre. 

Tegna er vel at dere som oftest kun henger sammen alene osv, han ikke inkluderer deg i å henge med andre kompiser osv, og det er aldri snakk om potensielle flørter dater kjærester fra hans side når dere henger sammen.

for min del så var jeg borti noe slikt selv. jeg valgte ignorere det, men etter et par år, når han skjønte at det ikke var åpning for å bli sammen, så var han ikke der for meg som venn når jeg virkelig trengte en venn. Kan vel skylde meg selv i det. Men jeg har lært å ikke gjøre det samme igjen. Vær tydelig.

Anonymkode: 83c1a...e86

Skrevet
50 minutes ago, AnonymBruker said:

Tegna er vel at dere som oftest kun henger sammen alene osv, han ikke inkluderer deg i å henge med andre kompiser osv, og det er aldri snakk om potensielle flørter dater kjærester fra hans side når dere henger sammen.

Anonymkode: 83c1a...e86

Men det er da virkelig ikke ensbetydende med at noe er ''noe mer'' om man kun henger sammen en-til-en. Det er jo det som er vennskap mellom to personer. Det andre er en felles vennegjeng, og that's it.

Skrevet

Jeg ser etter en litt flørtende tone, tilfeldig berøring m.m. Hvis en mann er interessert i noe mer enn vennskap, vil det som regel bli åpenbart.

Om ikke på første date, så i hvert fall etter et par eller tre. Skjer det ikke noe etter det, mister jeg litt interessen romantisk uansett.

Anonymkode: 1339f...99f

Skrevet
23 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg ser etter en litt flørtende tone, tilfeldig berøring m.m. Hvis en mann er interessert i noe mer enn vennskap, vil det som regel bli åpenbart.

Om ikke på første date, så i hvert fall etter et par eller tre. Skjer det ikke noe etter det, mister jeg litt interessen romantisk uansett.

Anonymkode: 1339f...99f

Så det å ha en litt flørtete tone med tilfeldig berøring er ikke noe du har med venner?

Du ønsker altså at gutten skal eskalere, hvis ikke så blir du faktisk MINDRE tiltrukket?

Skrevet

Forstår det ikke før han SIER det rett ut at han liker meg og ser kjærestepotensiale i meg. 
Herregud har ikke tall på hvor mange guttevenner som har havnet i evig friendzone fordi de bare henger og forventer at jeg skal skjønne at de egentlig er interessert i noe mer. 

Anonymkode: 6d188...6fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...