Gå til innhold

Sår mellom tærne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, dette er litt ekkelt. Jeg er veldig plaget med at jeg er klam på beina, nå har det seg sånn at jeg at på grunn av dette av og til mister huden mellom lilletåen og den andre tåen. I tillegg nå har huden sprukket mellom den ene lille tåen (selv om jeg er klam), og det ser ut som et lite kutt.. Er det flere som har det sånn og hva kan jeg gjøre med det? Er så vondt når jeg går.. 

Anonymkode: 9f60a...84c

Skrevet

Sopp? Prøv canesten

Anonymkode: f1102...4df

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som sopp.

pass på å tørke beina godt når du har dusjet. 

Bytt sokker i løpet av dagen 

vask skoene/ bruk bakteriedrepende spray i dem 

Anonymkode: 3240f...273

• Liker 1
Skrevet

Og bruk talkum i skoene

Anonymkode: f03e6...572

Skrevet

huff, æsj.. går det fort bort? kan man bruke samme canesten som man bruker til underlivet?

Skrevet

men det er ikke sånn konstant. kan sopp komme å gå av seg selv?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Huff, dette er litt ekkelt. Jeg er veldig plaget med at jeg er klam på beina, nå har det seg sånn at jeg at på grunn av dette av og til mister huden mellom lilletåen og den andre tåen. I tillegg nå har huden sprukket mellom den ene lille tåen (selv om jeg er klam), og det ser ut som et lite kutt.. Er det flere som har det sånn og hva kan jeg gjøre med det? Er så vondt når jeg går.. 

Noen mener du har fotsopp det behøver ikke være rikitg konklusjon.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

men det er ikke sånn konstant. kan sopp komme å gå av seg selv?

Enda en god grunn til at fotsoppdiagnosen neppe stemmer. 

Jeg får dette når jeg går fuktig på beina. Det som hjelper er å vaske beina før leggetid. La føttene få en god tørk før du smører vaselin på området med problemer. Blir huden mettet med fett så gror den bedre og fultigheten holder seg unna huden. 

Pass på at du bruker sokker i ull eller bomull. Blir du klam og fuktig på beina så bytt sokker og sko. Mye bruk av tette sko, støvler ol. Er uheldig for føtter som lett blir klamme. 

Hjelper ikke dette, så snakk med en lege og få tatt prøve av problemområdet. 

Canesten og andre midler for underlivssopp fungerer ikke på fotsopp. Der må du ha andre midler beregnet på fotsopp om det er fotsopp du har da. 

Anonymkode: 188f0...e87

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen mener du har fotsopp det behøver ikke være rikitg konklusjon.

Enda en god grunn til at fotsoppdiagnosen neppe stemmer. 

Jeg får dette når jeg går fuktig på beina. Det som hjelper er å vaske beina før leggetid. La føttene få en god tørk før du smører vaselin på området med problemer. Blir huden mettet med fett så gror den bedre og fultigheten holder seg unna huden. 

Pass på at du bruker sokker i ull eller bomull. Blir du klam og fuktig på beina så bytt sokker og sko. Mye bruk av tette sko, støvler ol. Er uheldig for føtter som lett blir klamme. 

Hjelper ikke dette, så snakk med en lege og få tatt prøve av problemområdet. 

Canesten og andre midler for underlivssopp fungerer ikke på fotsopp. Der må du ha andre midler beregnet på fotsopp om det er fotsopp du har da. 

Takk for godt svar. Jeg tror egentlig ikke jeg har fotsopp selv heller for jeg har hatt dette før og da har det gått vekk av seg selv. Jeg har gått veldig mye i støvler i det siste, og det i mange timer på lesesalen.. Så kanskje det hjelper å gjøre slik som du sa 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for godt svar. Jeg tror egentlig ikke jeg har fotsopp selv heller for jeg har hatt dette før og da har det gått vekk av seg selv. Jeg har gått veldig mye i støvler i det siste, og det i mange timer på lesesalen.. Så kanskje det hjelper å gjøre slik som du sa 

Begynn å ta støvlene av når du sitter på lesesalen. Blir du kald får du enten ta innesko med deg eller noen tykke sokker. Føtter og hud generelt er ikke laget for å være pakket inn i tette sko eller andre tette materialer. 

Skrevet

Du har sopp!

Vask og tørk godt mellom tærne.

Ikke smør noe fuktgivende mellom der, det hjelper ikke. Skal du smøre mellom tærne så skal det være middel mot sopp.

Fotpudder mellom tærne er også bra!

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fotsopp kommer og går. Det blir verre og bedre i perioder :) 

Anonymkode: 14f98...fb2

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fotsopp kommer og går. Det blir verre og bedre i perioder :) 

Fullstendig feil. Får du sopp så ligger den under og i huden inntil den blir drept med soppmidler.

Skrevet

Fullstendig feil. Får du sopp så ligger den under og i huden inntil den blir drept med soppmidler.

Selvfølgelig. Trodde det var selvsagt da man må bruke medisin for å få det bort? :klo: Jeg mener såklart symptomene. Det blir verre og bedre i perioder.

Skrevet

Er det ikke slik at alle har sopp, og problemet er når det blir for mye..?

Soppen kan drepes med tørke.

Annonse
Skrevet

forrige gang jeg hadde det var vel for ca 1 år siden, men har hatt litt løs hud i det siste. Så sprakk det i dag 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...