koldbruna Skrevet 25. januar 2005 #21 Del Skrevet 25. januar 2005 Flere som husker historien om moren som ble fratatt barna fordi hun skar for tykke brødskiver??? Jada og hvorfor nevner du den nå?? Koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #22 Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg vurderer å bare be barnevernet ta hånd om min unge. For jeg har bare mottatt kjeft når jeg har bedt om dokumentasjon på problemer som de påstår mitt barn har, men som senere viser seg å ikke stemme. Jeg har blitt kalt inn til og møter kun for å motta kjeft..De har aldri kunnet svare på ett spørsmål. Sier jeg at jeg har planer om å flytte så synes de det er helt grusomt. Ungen får bo her med ei mor som har embetsstudium, men som går på sosialen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2005 #23 Del Skrevet 27. januar 2005 Ja, vi utenforstående som leser saken i Se & Hør eller VG, vi vet alltid bedre enn de som faktisk er involvert i saken. Dette er akkurat som den Svanhild-saken. Utrolig at så mange mennesker tror at barnevernet tar fra en mor ungene fordi hun skåret litt lavt på en IQ-test, det er tydeligvis mange som er ganske uvitende ja. Det skal mye mye mer til, og jeg tror vi skal overlate synsingen til de som faktisk har peiling. Man kan vel mer undre seg over hvorfor en slik test ble tatt! For å få flest mulig negative bemerkninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2005 #24 Del Skrevet 27. januar 2005 Flere som husker historien om moren som ble fratatt barna fordi hun skar for tykke brødskiver??? Det må være en tullehistorie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 27. januar 2005 #25 Del Skrevet 27. januar 2005 Senest i går leste jeg en artikkel i en avis der de var med barnevernet på jobb. Familie 1: 15-år gammel jente var alene hjemme pga mor hadde prøvd å ta selvmord. Måtte bla holde mor igjen for å ikke hoppe foran trikken. Jenta fikk støtte , informasjon og trygghet. Familie 2: 2 mnd gammel baby hadde mor som nylig hadde sluttet på narko. Mor svarte ikke når bv skulle besøke henne, lukket ikke opp osv. Til slutt brøt de seg inn. Baby lå i skitten bleie og skrek, mor og mann lå neddopet på soverommet og var ikke istand til å svare for seg en gang. Barnet ble akuttplassert. Uffameg, så mye overgrep bv gjør... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 27. januar 2005 #26 Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg husker en gang for mange år siden en mor som gikk til avisene fordi barnevernet ville ta fra henne ungene fordi hun skar skeive brødskiver som de hadde med seg i matpakkene sine. Sannheten var en helt annen - de skeive brødskivene hadde ikke noe med saken å gjøre i det hele tatt. Faktum var at det var funnet sæd i trusene på jentungene, men DET kom ikke frem i media.... Så slutt og oje dere over barnevernet på bakgrunn av hva som står i Dagbladet eller VG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 27. januar 2005 #27 Del Skrevet 27. januar 2005 Man kan vel mer undre seg over hvorfor en slik test ble tatt! For å få flest mulig negative bemerkninger? Barn av psykisk utviklingshemmede foreldre må selvsagt følges ekstra nøye opp. Derfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2005 #28 Del Skrevet 27. januar 2005 Barn av psykisk utviklingshemmede foreldre må selvsagt følges ekstra nøye opp. Derfor. Så en IQ-test avgjør om en er psykisk utviklingshemmet? Eller hadde Svanhild denne diagnosen før testen ble tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 27. januar 2005 #29 Del Skrevet 27. januar 2005 Så en IQ-test avgjør om en er psykisk utviklingshemmet? Eller hadde Svanhild denne diagnosen før testen ble tatt? Ja, en IQ-test avgjør. Hvilket nivå man kommer på avgjør om man klassifiseres som lettere pu/pu eller tungt pu. Har jobbet med flere pu i grenseland, og alle har blitt tatt tester på. Dette bla for å avgjøre hva man kan "forvente" at de kan, læringskurve osv. Da hun befant seg i gråsonen, var det ikke foretatt noen slik test før, men hun var vel ikke akkurat kjent for sterk intelektuelt nivå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2005 #30 Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg har lest saken, og slik jeg ser det, så har barnevenet ikke tatt all hjelp i bruk. Og man skal ikke fratas omsorgen før man har funnet ut at hjelp ikke har noe for seg, for å si det sånn. I lov om barneventjenester § 4-4 3 ledd står det: Fylkesnemda kan om nødvendig beslutte at tiltak som opphold i b.hage eller andre egnende dagtilbud, skal settes i verk ved pålegg til foreldrene. osv. Dette sier meg bare at alle tiltak i dette tilfellet ikke er prøvd. Jeg kan likvel ikke holde med noen av dem spesielt fordi jeg ikke kjenner sakens innhold fra begge sider. Poenget mitt var bare at barnevernet gjør mye feil også. F.eks meg selv. gikk til hjelpetjenesten for år tilbake for å få hjelp til avlastning. Dette gikk midlertidig greit og vi tok også imot annen hjelp fra hjelpetjenesten. Til å begynne med arbeide vi godt, men sakte men sikkert skled dette ut nettopp fordi barnevernet kom med løgn og beskyldninger som langt i fra stemte overrens med virkeligheten. Fikk høre hvor dårlig forelder jeg var, og at ungen hadde den og den oppførsel pga. meg. Alt tatt i fra deres egne fantasier. Saken var den at de hadde forandret på situasjonen slik de ville den skulle se ut. Jeg fikk brev i posten om at de hadde planer om omsorgovertakelse. Uten bevis, ble truet med å sende politi på dør, og det var ikke måte på. De kom også med påstander fra seg selv og skolens, mens i virkeligheten, hadde jeg klare bevis fra legen osv. :evil: :evil: Snakker meg om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2005 #31 Del Skrevet 27. januar 2005 Ja, en IQ-test avgjør. Hvilket nivå man kommer på avgjør om man klassifiseres som lettere pu/pu eller tungt pu. Har jobbet med flere pu i grenseland, og alle har blitt tatt tester på. Dette bla for å avgjøre hva man kan "forvente" at de kan, læringskurve osv. Da hun befant seg i gråsonen, var det ikke foretatt noen slik test før, men hun var vel ikke akkurat kjent for sterk intelektuelt nivå. Men var det ikke ulike resultater på disse testene? Dette viser vel også egentlig at denne testen faktisk hadde en stor betydning, og da kan det ikke være merkelig at man har hengt seg opp i de heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 27. januar 2005 #32 Del Skrevet 27. januar 2005 Men var det ikke ulike resultater på disse testene? Dette viser vel også egentlig at denne testen faktisk hadde en stor betydning, og da kan det ikke være merkelig at man har hengt seg opp i de heller. Jo, hun fikk ulikt resultat. Det som er verdt å mekre seg er at retten i så godt som INGEN grad har vektlagt disse testene, hverken den dårlige eller den gode. De fikk mao ingen betydning for omsorgsovertakelsen. Media har hengt seg opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 27. januar 2005 #33 Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg vurderer å bare be barnevernet ta hånd om min unge. For jeg har bare mottatt kjeft når jeg har bedt om dokumentasjon på problemer som de påstår mitt barn har' date=' men som senere viser seg å ikke stemme. Jeg har blitt kalt inn til og møter kun for å motta kjeft..De har aldri kunnet svare på ett spørsmål. Sier jeg at jeg har planer om å flytte så synes de det er helt grusomt. Ungen får bo her med ei mor som har embetsstudium, men som går på sosialen..[/quote'] hei jeg skjønner ikke dette her jeg, før sa du at det var ppt og bup som var så grusomme og at banrvernet var snille og fine og gå til, og en annen ting kan du ikke bare fyllte da og eller la banret bli igjen hos farne, jeg syns du bør bestemme deg om du lbi der og dlee omsorgen med farne eller om du skal flytte og ta ungen med deg eller om du skal la han bli igjen der hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 27. januar 2005 #34 Del Skrevet 27. januar 2005 Dette programmet så jeg også med tårer i øynene. Jenta det handlet om fikk hjelp i voksen alder, men mange år var gått til he..... på frunn av alle som trodde de viste bedre enn barnevernet. Her var det et helt sammfunn som syntes så synd på den stakkars faren som skulle miste ungene sine. Ungene mistet sin barndom. Barnevernet har for få folk og altfor få tiltak og instutisjoner. Jeg beundrer barnevernsansatte. De gjør en strålende jobb. hei jeg syns du må huske at dette var på åttitallet og at tilliten var helt annerledes da og at banrevernet ikke var så flinke hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 27. januar 2005 #35 Del Skrevet 27. januar 2005 hei jeg må si meg ølitt enig, den ble tatt for og kvalitetsikre arbeidet til banrevenret, jegmenr de kunne ha funnet andre måter og gjøre dette på, vis man leser saken så ser man at funksjonsprofielen hennes kommer godt fram ellers, dessuten gir en slik test en dum forhåndsdømming av forelderens muligheter for og utvikle seg, detmest spesille her var at den sakkyndige brun hansen var usikker på resultatet og ville ta en ny test det nektet moren det var litt av dne grunnen dette at de to av dommerene dissenserte fra dommen i lagmannsretten hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 27. januar 2005 #36 Del Skrevet 27. januar 2005 Senest i går leste jeg en artikkel i en avis der de var med barnevernet på jobb. Familie 1: 15-år gammel jente var alene hjemme pga mor hadde prøvd å ta selvmord. Måtte bla holde mor igjen for å ikke hoppe foran trikken. Jenta fikk støtte , informasjon og trygghet. Familie 2: 2 mnd gammel baby hadde mor som nylig hadde sluttet på narko. Mor svarte ikke når bv skulle besøke henne, lukket ikke opp osv. Til slutt brøt de seg inn. Baby lå i skitten bleie og skrek, mor og mann lå neddopet på soverommet og var ikke istand til å svare for seg en gang. Barnet ble akuttplassert. Uffameg, så mye overgrep bv gjør... hei bra de tar framslike historier selv om de er grusomme, da kan vi kanskje forstå bedre va de jholder på med og kanskje vil flere engasjoere sefg i at de bæør fåbedre tiltak hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 27. januar 2005 #37 Del Skrevet 27. januar 2005 Ja, en IQ-test avgjør. Hvilket nivå man kommer på avgjør om man klassifiseres som lettere pu/pu eller tungt pu. Har jobbet med flere pu i grenseland, og alle har blitt tatt tester på. Dette bla for å avgjøre hva man kan "forvente" at de kan, læringskurve osv. Da hun befant seg i gråsonen, var det ikke foretatt noen slik test før, men hun var vel ikke akkurat kjent for sterk intelektuelt nivå. hei nå blander du begrepene litt her og være inteligent og være intelektueøll er to vidtforskjellige ting, og bruke en iq test som eneste mål er feil, vis mna har mistanke om at en person er tilbakestående så bør man utrede personen mot en diagnose en iq test er ikke altid nok, jeg kan ta et godt eksempel nemlig aspekteret autisme og asperger syndrom, vis et banr utredes mot autisme så må det ver minst lettere pu for ogfå diagnosen vis deter normalt inteligegnt så skal det bli gitt asperger syndrom, likevel så er det slik at vis et banr ligger like under grnesen for normal inteligens men har en høy fuhnksjonsproifil så vil det få asperger syndrom men vis det ligger litt over grensen for normal intleigens og har en lav funskjonsprofil så får det autisme, likevel er autisme definert osm utviklingshemmede når det gjelder spekulasjonen rundt denne testen så er det også det som er ølitt av grunnen til at to dommere i saken ti lsvnahild disenserte fra dommen i lagmannsretten hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 27. januar 2005 #38 Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg har lest saken, og slik jeg ser det, så har barnevenet ikke tatt all hjelp i bruk. Og man skal ikke fratas omsorgen før man har funnet ut at hjelp ikke har noe for seg, for å si det sånn. I lov om barneventjenester § 4-4 3 ledd står det: Fylkesnemda kan om nødvendig beslutte at tiltak som opphold i b.hage eller andre egnende dagtilbud, skal settes i verk ved pålegg til foreldrene. osv. Dette sier meg bare at alle tiltak i dette tilfellet ikke er prøvd. Jeg kan likvel ikke holde med noen av dem spesielt fordi jeg ikke kjenner sakens innhold fra begge sider. Poenget mitt var bare at barnevernet gjør mye feil også. F.eks meg selv. gikk til hjelpetjenesten for år tilbake for å få hjelp til avlastning. Dette gikk midlertidig greit og vi tok også imot annen hjelp fra hjelpetjenesten. Til å begynne med arbeide vi godt, men sakte men sikkert skled dette ut nettopp fordi barnevernet kom med løgn og beskyldninger som langt i fra stemte overrens med virkeligheten. Fikk høre hvor dårlig forelder jeg var, og at ungen hadde den og den oppførsel pga. meg. Alt tatt i fra deres egne fantasier. Saken var den at de hadde forandret på situasjonen slik de ville den skulle se ut. Jeg fikk brev i posten om at de hadde planer om omsorgovertakelse. Uten bevis, ble truet med å sende politi på dør, og det var ikke måte på. De kom også med påstander fra seg selv og skolens, mens i virkeligheten, hadde jeg klare bevis fra legen osv. :evil: :evil: Snakker meg om. hei jeg syns det der er ille, jeg trodde slike banrevenrer snart var utryddet, det er det samme som jeg snakket om i saken om jenta som haddeleddgikt og der banrefvenret gikk til sak om tvnagsmedisinering, de på avdelingen som hadde behandlet henne og meldt de til banrevenret var sjokkert over framstillingen til banrevneret av jenta det var helt motsatt av det nadre oppfattet henne sm og det den medisinsk sakkyndige oppfattet henne som, det viser som det har utviklet seg ne vinnerkkultur i banrevneret etter at fylkesnemda kom om at det er viktigste er og ivnne og ikke det faglige koste va det koste vil det er ille :evil: hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 27. januar 2005 #39 Del Skrevet 27. januar 2005 Jo, hun fikk ulikt resultat. Det som er verdt å mekre seg er at retten i så godt som INGEN grad har vektlagt disse testene, hverken den dårlige eller den gode. De fikk mao ingen betydning for omsorgsovertakelsen. Media har hengt seg opp. hei banrevenret tok bare ne test, det andre var det5 sakyndige som morne hadde leid in sm tok og de ble sett på som manglefulle, og testen ble vketlagt indirekte sett fordi den er grunnen for at man saat hun var tilbkaeståemnde og at hjelpen ikke ville virke, det er den direkte grunne til at to av dommerene ikke var enig i dommen og mente at hunnburde ha ungene tilbake hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 27. januar 2005 #40 Del Skrevet 27. januar 2005 Men var det ikke ulike resultater på disse testene? Dette viser vel også egentlig at denne testen faktisk hadde en stor betydning, og da kan det ikke være merkelig at man har hengt seg opp i de heller. hei som jeg sier under, testene som hadde ulikt resultat var tatt av skayndige som moren hadde leid inn og ble sett på som mangelfulle hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå