AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #1 Skrevet 27. oktober 2017 Er jeg sær som tenker dette eller er det flere i samme båt? Jeg har de siste årene lagt på meg over 10 kg og er alt annet enn tilfreds med min egen kropp. Nå skal jeg ta grep og gå ned i vekt. Pga dette så velger jeg å legge dating på is imens. Jeg orker rett og slett ikke dating når jeg skal slanke meg og vil holde alt mitt fokus på vektnedgang. Jeg tror ikke det vil bli like enkelt å være strikt hvis jeg møter noen, da blir det jo fort mer god mat og sofakos. I tillegg føler jeg meg jo ikke attraktiv. Anonymkode: 7ae06...32e 1
FluffyJuggernaut Skrevet 27. oktober 2017 #2 Skrevet 27. oktober 2017 Du kan vel møte folk og samtidig jobbe med deg selv? Om det er for at du ikke føler du har energi til begge deler, så bør du bestandig sette deg selv først. Men om dette er en måte å straffe deg selv på, så syns jeg du bør være snillere med deg selv. Lykke til 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #3 Skrevet 27. oktober 2017 2 minutter siden, Elliespelli skrev: Du kan vel møte folk og samtidig jobbe med deg selv? Om det er for at du ikke føler du har energi til begge deler, så bør du bestandig sette deg selv først. Men om dette er en måte å straffe deg selv på, så syns jeg du bør være snillere med deg selv. Lykke til Nei, dette er en måte å få det bedre med meg selv og jeg savner den gamle kroppen min. TS Anonymkode: 7ae06...32e
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #4 Skrevet 27. oktober 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er jeg sær som tenker dette eller er det flere i samme båt? Jeg har de siste årene lagt på meg over 10 kg og er alt annet enn tilfreds med min egen kropp. Nå skal jeg ta grep og gå ned i vekt. Pga dette så velger jeg å legge dating på is imens. Jeg orker rett og slett ikke dating når jeg skal slanke meg og vil holde alt mitt fokus på vektnedgang. Jeg tror ikke det vil bli like enkelt å være strikt hvis jeg møter noen, da blir det jo fort mer god mat og sofakos. I tillegg føler jeg meg jo ikke attraktiv. Anonymkode: 7ae06...32e Er i akkurat samme båt, spesielt i forhold til siste setning. Tar en pause slik at jeg kan jobbe med utsiden og innsiden. Anonymkode: e06ee...d4a 1
annebanane Skrevet 27. oktober 2017 #5 Skrevet 27. oktober 2017 En tanke videre: hva gjør du når du da har møtt en person og du legger på deg igjen de 10 kiloene igjen pga god mat og sofakos? Skal du da slå opp med han slik at du kan legge alt fokuset ditt på vektnedgang igjen? Jeg skjønner tankegangen din, men det går helt fint å finne en mellomting her. 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #6 Skrevet 27. oktober 2017 22 minutter siden, Moonwalker skrev: En tanke videre: hva gjør du når du da har møtt en person og du legger på deg igjen de 10 kiloene igjen pga god mat og sofakos? Skal du da slå opp med han slik at du kan legge alt fokuset ditt på vektnedgang igjen? Jeg skjønner tankegangen din, men det går helt fint å finne en mellomting her. Da er det noe annet siden jeg allerede er sammen med personen. Men håper selvfølgelig at jeg da har så god selvkontroll at jeg ikke går opp igjen. TS. Anonymkode: 7ae06...32e
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #7 Skrevet 27. oktober 2017 Jeg tror at det er vanlig å ha som motivasjon at «jeg skal det og det, bare jeg får gått ned i vekt først». Det er en litt skummel tankegang, for plutselig bruker man tid på å gå ned, og månedene går...så årene. Så sitter du der, singel, med 10kg ekstra og ingen mann. Jeg ville i hvert fall gitt meg selv en tidsfrist, og hadde jeg ikke gått ned innen da, så shit au!;) Anonymkode: 8a51f...085 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #8 Skrevet 27. oktober 2017 Da er jeg sær og😄 Tenker det samme. Vil komme i form og få en bedre kropp og bli mer attraktiv før jeg dater. Nå føler jeg meg bare som en stygg, grå mus. Ikke vits å date med den tankegangen. Anonymkode: da385...328
Gjest Ingenting2 Skrevet 27. oktober 2017 #9 Skrevet 27. oktober 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det noe annet siden jeg allerede er sammen med personen. Men håper selvfølgelig at jeg da har så god selvkontroll at jeg ikke går opp igjen. TS. Anonymkode: 7ae06...32e Hva mener du? Skal du slanke deg for å finne en mann og så er det ikke så nøye med vekta når han er kapret? Hvorfor ikke gjøre en omstilling på kost og mosjon for din egen del, og la det bli en del av livet ditt? Å bli bedagelig og ikke bry seg om vekt og helse, bare fordi man har fått type, høres ut som selvsabotasje i mine ører.
Lill3My Skrevet 27. oktober 2017 #10 Skrevet 27. oktober 2017 Tenker du langsiktig her så må du finne en LIVSSTIL som gjør st du holder vekten stabil der du vil ha den. Et "all-in" - prosjekt vil fort gi resultat men hva skjer siden? Du har gått opp 10 kg før, hvordan skal du hindre at det skjer igjen? Jo - endre vaner gradvis slik at du finner en livsstil som du kan leve med. Og et forhold trenger ikke bety vektøkning. Det kan bety støtte og hjelp ifbm måltider og aktivitet. Kjærester kan fint gjøre mer aktive ting sammen enn å se tv liksom.. Og en god kjæreste vil HJELPE og Støtte deg om du forteller hva du vil oppnå og hvorfor. Og.... Selvtilliten blir ikke automatisk bedre av vekttap. Kanskje vil du like kroppen din bedre selvsagt men selvfølelse og selvbilde handler om så mye mer. En kjæreste vil fort øke selvbildet2og og Selvtilliten din =) iallfall påvirke positivt Om du ikke føler for å date akkurat nå er det selvsagt greit og et valg du selv må ta. Men ikke la slanking være grunnen til at du ikke går på date og lever livet =) Og en liten ting til ifbm vekttap - prøv ikke å se på mat som kos. Det er ikke selve maten som utgjør en koselig stemning, det er hele settingen (fredagskveld, fri, film, sofa, lys, en kopp te, godt selskap osv...) altså-Fokuser på andre ting enn mat og ikke tenk at mat og kos automatisk henger sammen Lykke til - med både kjærleik og kropp =)
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #11 Skrevet 27. oktober 2017 Jeg gikk ned 20 kg og følte meg fab! Selvtillit på topp og møtte den fine fyren som etterhvert ble et kontrollerende mareritt. Han telt hver gang jeg tok et potetgullflak, smågodt og kommenterte det. Holdt ut med dette i noen mnd, dumpa fyren, og spiste på meg 10kg i et vips! Selvtilliten fikk seg en knekk, men fokuset i forhold til menn har blitt bedre. Hvis de ikke elsker meg som jeg er, så kan de bare stikke. Anonymkode: ff1f5...bb0 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #12 Skrevet 27. oktober 2017 Akkurat nå, canacas skrev: Hva mener du? Skal du slanke deg for å finne en mann og så er det ikke så nøye med vekta når han er kapret? Hvorfor ikke gjøre en omstilling på kost og mosjon for din egen del, og la det bli en del av livet ditt? Å bli bedagelig og ikke bry seg om vekt og helse, bare fordi man har fått type, høres ut som selvsabotasje i mine ører. Nei, var ikke dette jeg mente. Lettere å slanke meg hvis jeg allerede er sammen med noen eller som singel, enn i startfasen av et forhold ( dating ). Er livsendring som også er målet nå. Ts. Anonymkode: 7ae06...32e
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #13 Skrevet 27. oktober 2017 Kan Jeg spørre hvor høy du er og hva du veier nå? Anonymkode: 1e40f...3e8
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #14 Skrevet 27. oktober 2017 Jeg synes ikke dette er noe rart. Jeg slanket meg selv ti kilo på ti uker, og gikk ikke på date da. Men nå pleier jeg ikke å date veldig ofte ellers heller. Så jeg ser vel ikke at det er noen stor forsakelse. Er vel bare positivt å slippe å bekymre seg for bilringene sammen med en mann. Anonymkode: 9b8c5...112
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #15 Skrevet 27. oktober 2017 Virker helt merkelig på meg. Ville heller hatt en kjæreste som fant meg god nok på mitt verste både (fysisk og mentalt), en en som falt for meg i medvind. De er jo som regel ingenting verdt. Anonymkode: e2f95...d9a 1
Ellie1 Skrevet 27. oktober 2017 #16 Skrevet 27. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er jeg sær som tenker dette eller er det flere i samme båt? Jeg har de siste årene lagt på meg over 10 kg og er alt annet enn tilfreds med min egen kropp. Nå skal jeg ta grep og gå ned i vekt. Pga dette så velger jeg å legge dating på is imens. Jeg orker rett og slett ikke dating når jeg skal slanke meg og vil holde alt mitt fokus på vektnedgang. Jeg tror ikke det vil bli like enkelt å være strikt hvis jeg møter noen, da blir det jo fort mer god mat og sofakos. I tillegg føler jeg meg jo ikke attraktiv. Anonymkode: 7ae06...32e Jeg vil annbefale deg å ikke ha overdrevent fokus på å gå ned i vekt. Over tid vil dette sannsynligvis føre til en spiseforstyrrelse. Jeg forstår at du nå tenker at det er helt usannsynlig. Men spiseforstyrrelser kan ramme HVEM SOM HELDST! Dersom du er så overvektig at det gir deg problemer, er det nok lurt på forsøke å slanke seg litt. Og kanskje det kan være lurt å legge dating til sides. Men for all del ikke legg det til sides fordi du mener du er for tykk! Vekt er bare et nummer. Det sier ingenting om verdien din. Det er samfunnet våres som er ganske messed up..
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #17 Skrevet 27. oktober 2017 Jeg tenker helt likt med deg ts. Lykke til. Her skal det ikke dates før jeg har innarbeidd min nye livsstil slik at jeg ikke vippes så lett av pinnen ved dating av menn som ikke ser verdien av vegansk livsstil... Anonymkode: 2ce93...ffb
Gjest Coolaid Skrevet 27. oktober 2017 #18 Skrevet 27. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er jeg sær som tenker dette eller er det flere i samme båt? Jeg har de siste årene lagt på meg over 10 kg og er alt annet enn tilfreds med min egen kropp. Nå skal jeg ta grep og gå ned i vekt. Pga dette så velger jeg å legge dating på is imens. Jeg orker rett og slett ikke dating når jeg skal slanke meg og vil holde alt mitt fokus på vektnedgang. Jeg tror ikke det vil bli like enkelt å være strikt hvis jeg møter noen, da blir det jo fort mer god mat og sofakos. I tillegg føler jeg meg jo ikke attraktiv. Anonymkode: 7ae06...32e Det er helt greit å prioriterer enkelte ting i livet framfor andre. Jeg reagerer på grunnen til at du gjør det. Nå lurer jeg fælt på hvor mye du veier og hvor høy du er - siden det virker som om 10 kg er det som utgjør denne trivselsforskjellen. Uansett om du er ferdig og gå ned i vekt eller ei, så er utfordringene de samme. Du trenger en varig endring, ikke en slankekur. Det blir som å vente med å begynne på helsestuido fordi man er for tjukk. Date og vær glad. Personen du treffer kommer til å like hele deg, ikke bare kroppen din.
I Grosny Skrevet 27. oktober 2017 #19 Skrevet 27. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er jeg sær som tenker dette eller er det flere i samme båt? Jeg har de siste årene lagt på meg over 10 kg og er alt annet enn tilfreds med min egen kropp. Nå skal jeg ta grep og gå ned i vekt. Pga dette så velger jeg å legge dating på is imens. Jeg orker rett og slett ikke dating når jeg skal slanke meg og vil holde alt mitt fokus på vektnedgang. Jeg tror ikke det vil bli like enkelt å være strikt hvis jeg møter noen, da blir det jo fort mer god mat og sofakos. I tillegg føler jeg meg jo ikke attraktiv. Anonymkode: 7ae06...32e Greit nok. Iallfall halvveis. Dating kan vente. Samtidig trenger du å like deg selv som du er. Jeg er tjukkere enn deg og det går bra med tanke på å føle mg fin nok, selv om jeg ønsker å bli lettere av fysiske og helsemessige grunner. Jeg liker damer som ikke er helt magre, men også de tynne. 30 kg +- spiller ingen rolle. Så mitt råd er , tadet rolig, slapp av. Bli venn med deg selv. Mosjon er en god plan uansett, men lær deg å innse at du ser bra ut uansett om du er tyngre enn de lette.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #20 Skrevet 28. oktober 2017 Personlig vil jeg helst bare møte noen med de ekstra kiloene jeg har nå, så kan jeg heller trene litt ekstra når jeg har funnet noen. Vil heller at noen skal synes jeg er fin som jeg er, og enda finere om jeg da kommer i gang med treningen. Men at det heller ikke er noen krise om jeg går litt opp i vekt igjen. Anonymkode: f56f7...2c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå