Forever22 Skrevet 31. oktober 2017 #41 Skrevet 31. oktober 2017 jeg hadde vaginal ultralyd 6+0 og fikk da se et bankende hjerte allerede
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #42 Skrevet 31. oktober 2017 Akkurat nå, Forever22 skrev: jeg hadde vaginal ultralyd 6+0 og fikk da se et bankende hjerte allerede Litt dumt spørsmål, men må bare stilles. Ba du konkret om å sjekke for graviditet? Eller trengte ikke det å nevnes da «det skulle være mulig å oppdage fosteret uansett»? Anonymkode: 6d7fd...3c8
Forever22 Skrevet 31. oktober 2017 #43 Skrevet 31. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Litt dumt spørsmål, men må bare stilles. Ba du konkret om å sjekke for graviditet? Eller trengte ikke det å nevnes da «det skulle være mulig å oppdage fosteret uansett»? Anonymkode: 6d7fd...3c8 Jeg gikk på tidlig ul fordi jeg har blødd siden forventet mens, 3 uker siden.. veldig lite blod men synes det var greit å få sjekket opp i det. Jeg sa da at jeg ønsket en vaginal ultralyd for å sjekke om ting var som det skulle der nede men også for å utelukke svangerskap utenfor livmor. Men før de begynner med ultralyden så vil jo gynekolog/jordmor spørre spørsmål om hvorfor du ønsker det. det gjorde de hvertfall med meg
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #44 Skrevet 31. oktober 2017 På 28.10.2017 den 20.55, AnonymBruker skrev: Jeg dro til legen pga forsinket mens, og hadde samleie sist i slutten av juli. Så om jeg var gravid, ville det nok synes på en ul? Anonymkode: 6d7fd...3c8 På 28.10.2017 den 20.55, AnonymBruker skrev: Altså en vaginal ul? Anonymkode: 6d7fd...3c8 De vil se om du er gravid både om man tar utvendig og om man tar innvendig, for du ville vært 16 uker eller mer på vei om du hadde vært gravid. Da er ikke fosteret så lite at det ikke er synlig ved UL, så hvis de ikke fant foster er du ikke gravid. Anonymkode: 2e3d0...e12
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #45 Skrevet 31. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De vil se om du er gravid både om man tar utvendig og om man tar innvendig, for du ville vært 16 uker eller mer på vei om du hadde vært gravid. Da er ikke fosteret så lite at det ikke er synlig ved UL, så hvis de ikke fant foster er du ikke gravid. Anonymkode: 2e3d0...e12 Unnskyld, 14 uker eller mer.. liten regnefeil der. Men resten av innlegget stemmer fortsatt. Anonymkode: 2e3d0...e12
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #46 Skrevet 31. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld, 14 uker eller mer.. liten regnefeil der. Men resten av innlegget stemmer fortsatt. Anonymkode: 2e3d0...e12 Ja, ved 14 uker er vel babyen snart 7-8 cm? Et objekt større enn nyrene og blæren er ikke lett å misse. At livmoren som er liten som en tom vannballong også har blitt på størrelse med en håndball er heller ikke noe man misser som lege eller jordmor med ultralyd-apparatet siktet mot eggstokkene og livmoren for å avgjøre hvor det presser eller gjør vondt. Dette hadde de absolutt sett. Selv i uke 7. Anonymkode: 09d90...d59
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #47 Skrevet 31. oktober 2017 Hvis du TS er den som har tatt mange negative tester, men mensen ikke har kommet, og nå har de ikke funnet noe på UL heller, så må du nok innse at du ikke er gravid. Beklager dersom jeg blander deg med en annen, da kan du se bort fra denne kommentaren. Anonymkode: 2e3d0...e12
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #48 Skrevet 31. oktober 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du TS er den som har tatt mange negative tester, men mensen ikke har kommet, og nå har de ikke funnet noe på UL heller, så må du nok innse at du ikke er gravid. Beklager dersom jeg blander deg med en annen, da kan du se bort fra denne kommentaren. Anonymkode: 2e3d0...e12 Åh! Jeh elsker sånne snille mennesker som deg. Ja, det er meg. Jeg klaret bare ikke å slappe av pga mensen ikke har kommet:-/ uff, har veldig lyst til å ta en HPV vaksine, men jeg uroer meg selv hele tiden. Selv etter 4 negative tester og en ultralyd som ikke viste noe tegn til graviditet. Tror jeg trenger en psykolog mer enn en lege Anonymkode: 6d7fd...3c8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #49 Skrevet 31. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Åh! Jeh elsker sånne snille mennesker som deg. Ja, det er meg. Jeg klaret bare ikke å slappe av pga mensen ikke har kommet:-/ uff, har veldig lyst til å ta en HPV vaksine, men jeg uroer meg selv hele tiden. Selv etter 4 negative tester og en ultralyd som ikke viste noe tegn til graviditet. Tror jeg trenger en psykolog mer enn en lege Anonymkode: 6d7fd...3c8 Det er ingen skam i å trenge noen å snakke med, og få hjelpe til å rydde opp i både frykt, håp og andre tanker. Så det synes jeg du burde snakke med fastlegen din om. Jeg har selv gått til psykiatrisk sykepleier gjennom bedriftshelsetjenesten, og det er mange av oss som har mye å tjene på litt hjelp. Anonymkode: 09d90...d59
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #50 Skrevet 31. oktober 2017 Livmoren min så veldig stor ut..men kanskje fordi skjermen var stor? En baby i uke 12 syns jo veldig godt! Ser jo nesten ut som ett lite mennesket. Jeg så ikke noe sånt i hvert fall Anonymkode: 6d7fd...3c8 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #51 Skrevet 31. oktober 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åh! Jeh elsker sånne snille mennesker som deg. Ja, det er meg. Jeg klaret bare ikke å slappe av pga mensen ikke har kommet:-/ uff, har veldig lyst til å ta en HPV vaksine, men jeg uroer meg selv hele tiden. Selv etter 4 negative tester og en ultralyd som ikke viste noe tegn til graviditet. Tror jeg trenger en psykolog mer enn en lege Anonymkode: 6d7fd...3c8 Mensen kommer i hvert fall ikke av stress! Pga stress og prevensjon som ikke passet meg så ventet jeg hele 6 mnd på mens en gang. Hadde ømme pupper i hele 4 uker samt masse andre tegn. Jeg var ikke gravid. Prøvde i 2 år før jeg ble gravid etter disse 6 mnd igjen! Anonymkode: 515b8...9f8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #52 Skrevet 31. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Livmoren min så veldig stor ut..men kanskje fordi skjermen var stor? En baby i uke 12 syns jo veldig godt! Ser jo nesten ut som ett lite mennesket. Jeg så ikke noe sånt i hvert fall Anonymkode: 6d7fd...3c8 Det ser ikke bare ut som, de er små mennesker i uke 12. De har alle fingrene, de har knær, de leker med navlestrengen, de er på størrelse med en stor sitron når de krøker beina sammen. Livmoren rundt er ennå større. Dette hadde de lett merket. Helt sikkert. De kan ikke ha oversett det. I uke 14 er det til og med en lekte som begynner såvidt å kjenne bevegelse fra fosteret. Så du er nok ikke gravid. Helt sikkert. Men ideen din om å snakke med noen helsepersonell om dette er god. Anonymkode: 09d90...d59
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå