AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #1 Skrevet 27. oktober 2017 Når hun tar kontakt med meg svarer jeg positivt og ivrig og kommer med spørsmål osv. Ble en passe lang koselig samtale. Så kom jeg med oppfølging til denne samtalen dagen etter ift noe egne erfaringer på samme området som interesserer henne om dagen. Fikk en tommel opp og ferdig. Så da er det vel for meg å bare ikke være interessert tilbake da? Anonymkode: 9bb7d...2b1 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #2 Skrevet 27. oktober 2017 Fordi din måte å reagere på er alltid den rette og derfor burde alle andre være som deg? Kanskje hadde hun det travelt, kanskje trodde hun det var en meddelelse som ikke trengte videre oppfølging, kanskje er hun selvopptatt og uinteressert - ingen her aner faktisk noe om det. Alt jeg vet er at folk som forventer at andre skal oppføre seg på samme måte som dem og blir snurte når det ikke skjer er ganske slitsomme å forholde seg til... Anonymkode: 57b3e...ddb 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #3 Skrevet 27. oktober 2017 Spørsmålet er vel om det er vanlig at hun ikke viser interesse, eller om det var bare denne gangen. Anonymkode: 0daaa...cb5 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #4 Skrevet 27. oktober 2017 Dette skjer med meg og en "venninde" konstant.. Hun forteller noe, jeg stiller oppfølgingsspørsmål, og hun kan plapre i vei mens jeg i det minste later som jeg bryr meg. Mens når jeg forteller noe er det ofte hun ikke ser opp av mobilen sin en gang.. Synes sånne folk er dirkete frekke Anonymkode: d747c...d02 7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #5 Skrevet 27. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi din måte å reagere på er alltid den rette og derfor burde alle andre være som deg? Kanskje hadde hun det travelt, kanskje trodde hun det var en meddelelse som ikke trengte videre oppfølging, kanskje er hun selvopptatt og uinteressert - ingen her aner faktisk noe om det. Alt jeg vet er at folk som forventer at andre skal oppføre seg på samme måte som dem og blir snurte når det ikke skjer er ganske slitsomme å forholde seg til... Anonymkode: 57b3e...ddb Det handler om år begge er gravide og hun var veldig opptatt av å dele sine prøvesvar, vekt osv. Dagen etter samtalen hadde jeg samme undersøkelse så ble naturlig for meg å dele med henne siden vi hadde vært inne på temaet. Tidligere i graviditeten har hun også tatt kontakt en dag, skravlet og det har vært koselig. Så en annen gang når jeg spør hvordan det går med henne så er hun ikke interessert i mer enn en tommel opp. Hun får flere støttende, oppmuntrende og interesserte svar av meg uansett. Så får jeg tommel opp de gangene jeg starter samtaler. Anonymkode: 9bb7d...2b1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #6 Skrevet 27. oktober 2017 Føler med deg, TS! Hun høres ikke ut som noen god venninne. Anonymkode: 8a775...1da 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #7 Skrevet 27. oktober 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler med deg, TS! Hun høres ikke ut som noen god venninne. Anonymkode: 8a775...1da Syns jo det blir litt dumt å ha vennskap på en persons premisser. Anonymkode: 9bb7d...2b1
Gjest C.Tramell Skrevet 27. oktober 2017 #8 Skrevet 27. oktober 2017 Det er en ting med (mange)kvinner jeg finner irriterende og vanskelig å forstå, og det er denne feigheten som dukker opp og får dem til å gruble, fortvile, rase eller søke støtte fra utenforstående istedenfor å ta opp problemet med den det gjelder. Si det til henne da, kvinne. "Hei du, håpet på litt mer engasjement her!" Man kan si fra når man føler seg oversett, eller man kan godta at vennskapet er litt skjevt. Det sistnevnte kan være greit det også hvis man får noe ut av det. Det minst konstruktive valget er å tie og gnage på uretten til det begynner å gjøre vondt. Skjønner ikke at dere gidder altså.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #9 Skrevet 27. oktober 2017 Har det på samme måte. Jeg er den alle venninnene ringer fordi jeg er støttende og stiller spørsmål og virker genuint interessert i å prate og hjelpe, men føler ikke at jeg får det samme tilbake. De vet de kan stole på meg, jeg har tydeligvis den evnen at alle må ringe meg om det skjer noe, de trenger støtte og må prate om noe. Om jeg forsøker å si noe om noe jeg vil fortelle, så blir jeg ikke hørt eller de bare fortsetter å prate om seg og sitt. Dette er sårende. Inegn vet om mine sykdommer, mine problemer eller hva som har skjedd meg , fordi jeg føler jeg bare er en gråtepute for andre. Jeg er en person som liker mennesker, jeg liker å hjelpe og jeg liker å støtte folk som trenger det. Men jeg føler av og til at de bare har meg pga de vet de kan stole på meg. Ei venninne ble helt forskrekket når det kom opp at jeg ble misbrukt i barndommen som i vold fra far og en ekskjæreste. Hvorfor har vi aldri hørt om det liksom fra deg? Spurte hun. Nei, det er vel fordi jeg er mer opptatte av at andre skal ha det bra enn å fortelle noe selv, tenkte jeg inni meg, men sa ikke noe mer om det. Fordi om jeg forsiktig skal fortelle noe om meg og mitt, blir jeg ikke hørt. Var faktisk min nåværende kjæreste som gjorde meg oppmerksom på det. At alle kom til meg med ditt og datt. Da begynte jeg å tenke p det at det stemte. Og når jeg da forsøker å si noe om mitt bare blir jeg avfeid.. Anonymkode: 8e2be...09d
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #10 Skrevet 28. oktober 2017 Neste gang svarer du med en tommel opp! Så får vi se hvordan hun liker det. Kanskje det får henne til å innse hvor frekk hun er Anonymkode: d51ba...b4d 1
Trude.lutt Skrevet 28. oktober 2017 #11 Skrevet 28. oktober 2017 Kanskje på tide med en opprydding i venneflokken? Jeg gidder ikke lengre å være venner/støttekontakt med folk som ikke gir noe tilbake. Har i mange år vært "sosialarbeider" for mange venner. Da jeg ble alvorlig syk for 2 år siden, er fremdeles syk, ble det veldig tydelig hvem som var venn.... 1
Gjest O.G. Skrevet 30. oktober 2017 #12 Skrevet 30. oktober 2017 På 27.10.2017 den 21.38, AnonymBruker skrev: Det handler om år begge er gravide og hun var veldig opptatt av å dele sine prøvesvar, vekt osv. Dagen etter samtalen hadde jeg samme undersøkelse så ble naturlig for meg å dele med henne siden vi hadde vært inne på temaet. Tidligere i graviditeten har hun også tatt kontakt en dag, skravlet og det har vært koselig. Så en annen gang når jeg spør hvordan det går med henne så er hun ikke interessert i mer enn en tommel opp. Hun får flere støttende, oppmuntrende og interesserte svar av meg uansett. Så får jeg tommel opp de gangene jeg starter samtaler. Anonymkode: 9bb7d...2b1 Hun er ikke interessert i din graviditet, bare sin egen. Så kanskje du bare skal gi blanke i å være god venninne og heller bare begynne som henne og gi en tommel opp istedet`?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå