Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg bytta fastlege nylig. Første gang jeg var hos han fikk jeg vite at han er professor i allmennmedisin, og siden jeg studerer medisin så kommer jeg til å ha en del med han å gjøre.

Dette tenkte keg ikke så mye over i starten, men nå lurer jeg på om det blir rart. Jeg liker ham, men tror dere det blir pinlig i framtida hvis jeg f.eks. får underlivsproblemer eller psykiske plager? Har ikke studert før, så jeg vet ikke hvor mye kontakt man har med lærerne. Må også påpeke at det er 3 år til jeg kommer til å ha han på studiet.

Så, ja, det jeg lurer på er vel egentlig hva dere ville gjort: bytte eller bli?

Anonymkode: 532a9...54d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er flere medisinstudenter som møter fastlegen sin i undervisningssammenheng. I utgangspunktet tenker jeg det avhenger av hvordan og hvor mye man kommer til å treffe på fastlegen, og ikke minst hva man selv er komfortabel med. Jeg har truffet fastlegen min tidvis i undervisningssammenheng. I starten var det helt greit, men da jeg hadde hyppigere legebesøk hadde jeg vel egentlig foretrukket en annen fastlege. På det tidspunktet var det uansett ganske uaktuelt å få en ny fastlege. 

Det går jo også an å diskutere dette med fastlegen din og om han ser noen utfordringer med dette. Han vet jo best hvor involvert han vil være i undervisningen din. 

Anonymkode: ab600...94e

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville snakket med fastlegen din. Jeg er sikker på at han viser forståelse og hvis han synes det er ubehagelig, vil jeg tro han råder deg til å skifte lege :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde byttet.

Anonymkode: 85f10...7a7

Skrevet

Spør ham om hva han tenker. For alt du vet har han planer om å slutte med undervisning om 1 år, eller han har kun 2 forelesninger for hvert kull, og så bytter du fastlege helt unødvendig :) 

Jeg hadde ikke  noe "personlig forhold" til noen av allmennlegene som underviste oss på studiet, så ingen av dem hadde vært problematiske å ha som fastlege. Noen ganger var det jo smågrupper, men da kunne man enkelt bytte til en av de andre gruppene og slippe unna problemet på den måten. 

Skrevet

Kommer litt an på hva slags undervisning det er. Her på 1. og 2.året har jeg en dags praksis hos en allmennlege annenhver uke, og da er jeg i en gruppe på kun 3 stykker. Da blir ting fort litt personlig, og jeg ville ikke ha hatt h*n som fastlege. Men hadde tålt det om h*n foreleste osv.. 

Anonymkode: 44aa0...998

Skrevet

Jeg er psykologistudent som går til psykolog. Har bevisst holdt meg unna de som underviser og samtidig jobber klinisk. 

Anonymkode: 03d38...2ae

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg hadde nok vurdert å byttet. Man vet aldri hvilken plager man vil få i fremtiden.... Ser for meg at det kan være kleint å sitte med angstanfall og alvorlige søvnproblemer pga eksamensnerver hos fastlegen som er lærer i faget du skal ha eksamen i. En venninne opplevde dette, fakta. Jeg ville tatt en prat med fastlegen. Om han bare er inne som foreleser en sjelden gang er det jo en ting, om han skal ha store deler av flere fag er det noe annet.

Endret av Sirah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...