AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #81 Skrevet 21. mai 2020 På 27.10.2017 den 16.08, AnonymBruker skrev: Jeg er interessert i å høre hva dere tenker om folk som har spiseforstyrrelser. Grunnen til at jeg er nyskjerrig på dette, er at jeg har slitt med spiseforstyrrelser selv. Jeg har hatt anorexia en liten periode men nå har jeg atypisk bulimia (sliter med overspising og noen ganger oppkast som har ført til at jeg sakte har lagt på meg. Har normal kroppsvekt). Jeg har et inntrykk av at folk har veldig ulike inntrykk av hva en spiseforstyrrelse er og hvor alvorlig det er. Jeg tror mange tenker jeg er frisk fordi jeg har en normal vekt igjen. Jeg lurer også på om dere tror en som har normal vekt og spiseforstyrrelse kan ha det like vanskelig som undervektige. Anonymkode: 85232...d5c Jeg tror på at det er alvorlig. Tenker at det er en slags tvangstankesykdom. Men samtidig så er anoreksikere veldig sånn "du har ikke lov til å si det og det og det om mat fordi da får folk spiseforstyrrelser!" og det kjøper jeg ikke helt, men jeg tror det er en del av tvangstankene at noe er provoserende å høre fordi det ikke passer dems virkelighet. Jeg tror det enten kommer i veldig ung alder, eller hvis man har hatt et veldig naivt forhold til kropp framtil man pluttselig oppdager at verden "verdsetter tynne mennesker" (som jeg føler ikke er helt sant om dagen), eller om de har veldig flink like komplekser eller noe. Ja jeg tror en normalvektig kan ha det like vanskelig som en undervektig i hode, men det er mindre bekymring fra omverden at personen skal sulte i hjel, og det er jo forstålig. Anonymkode: 90848...f35
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #82 Skrevet 21. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror på at det er alvorlig. Tenker at det er en slags tvangstankesykdom. Men samtidig så er anoreksikere veldig sånn "du har ikke lov til å si det og det og det om mat fordi da får folk spiseforstyrrelser!" og det kjøper jeg ikke helt, men jeg tror det er en del av tvangstankene at noe er provoserende å høre fordi det ikke passer dems virkelighet. Jeg tror det enten kommer i veldig ung alder, eller hvis man har hatt et veldig naivt forhold til kropp framtil man pluttselig oppdager at verden "verdsetter tynne mennesker" (som jeg føler ikke er helt sant om dagen), eller om de har veldig flink like komplekser eller noe. Ja jeg tror en normalvektig kan ha det like vanskelig som en undervektig i hode, men det er mindre bekymring fra omverden at personen skal sulte i hjel, og det er jo forstålig. Anonymkode: 90848...f35 De med anoreksi har ofte også tvangsdiagnose. Så du er inne på noe der. Anonymkode: 2575e...eef
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #83 Skrevet 21. mai 2020 Jeg har ei venninne som er normalvektig. Hun er ekstremt spiseforstyrret. Mer enn noen annen spiseforstyrret tykk eller tynn jeg har møtt, og jeg har møtt en del. Anonymkode: 2575e...eef
Silva Pluvialis Skrevet 21. mai 2020 #84 Skrevet 21. mai 2020 58 minutter siden, Regiakakao skrev: Har spiseforstyrrelse (uspesifisert) og foreldrene mine er liksom: bare spis, spis mer, du spiser for lite osv,men det de ikke skjønner er at spiseforstyrrelser er så mye mer enn mat. Er jo en måte å takle vonde følelser og tanker på. Og uspesifisert spiseforstyrrelse er en av de typene som er vanskeligst å få hjelp med, men den er like alvorlig som de andre. Opplever også at visse behandlere ikke er så flinke til å håndtere spiseforstyrrelser som ikke er "rene" altså som atypisk eller uspesifisert. Hva inngår i uspesifisert spiseforstyrrelse?
Regiakakao Skrevet 22. mai 2020 #85 Skrevet 22. mai 2020 31 minutter siden, Gorilla skrev: Hva inngår i uspesifisert spiseforstyrrelse? Det er når du har klare symptomer på spiseforstyrrelse men ikke har alle symptomene på enten anoreksi, bulimi eller overspisingslidelse, men har et klart sykdomsbilde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå