Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg ser at dette produktet har dukket opp:

https://www.mdformula.co.uk/en/16-collections

MD Formuld P.H.D, kaller de det, og produktene ser svært like ut som MD Formulations.

Hva er det? Er det et frekt og freidig forsøk på å lure til seg gamle MD-kunder i Europa, eller er det en slags spinn off? Vanskelig å finne info på nett.

Anonymkode: bb813...a44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi. Dette ble jeg interessert i. Håper det er en ny "md -serie"  og som kommer til Norge da jeg ble avhengig av md formulations produktene som passet veldig bra til min ustabile og blandet hud. 

Anonymkode: 3faea...17a

Skrevet

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oi. Dette ble jeg interessert i. Håper det er en ny "md -serie"  og som kommer til Norge da jeg ble avhengig av md formulations produktene som passet veldig bra til min ustabile og blandet hud. 

Jeg må innrømme at jeg er veldig nysgjerrig selv, da jeg også egentlig er avhengig av MD Formulations. Men jeg er redd for at det skal være humbug, så hadde vært fint om noen visste. Jeg syns ikke det står så mye på sidene deres, og om det var nært beslektet med MD Formulations, skulle en kanskje tro at de ville skrive litt mer og seriøst om produktene sine.

Ellers har jeg omsider, etter myyyyyye prøving og feiling, funnet en serie som ser ut til å funke like greit på min hud som MD, og det er denne serien her: https://www.bareminerals.com/skincare/ Jeg bruker bareMinerals Skinlongevity Vital Power Infusion og Bare Haven Essential Moisturizing Soft Cream. Du kan jo evt. prøve og se om dette kan funke for deg også, dersom dette nye MD-greiene bare er tull?

• Liker 1
Skrevet

Jeg var avhengig av MD formulations før, men har nå funnet noen produkter som er hakket bedre ( Til min hud ihvertfall, har fet hud ). Serien heter EmerginC, og jeg kjøper den på vakkerhud.no :)

Anonymkode: 1187f...e6c

Skrevet

Disse produktene var jo mye dyrere enn gamle MD, 1400 kr for en dagkrem?

Skrevet

Ser ikke ut til å ha glykolsyreproduktene til gamle md, som jo var kjernen i deres hudpleieregime. Tviler sterkt på at de er verdt pengene. Dette er nok bare et kynisk forsøk på å selge produkter ved å gjøre dem til forveksling like en anerkjent serie. 

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, Professor Orm skrev:

Ser ikke ut til å ha glykolsyreproduktene til gamle md, som jo var kjernen i deres hudpleieregime. Tviler sterkt på at de er verdt pengene. Dette er nok bare et kynisk forsøk på å selge produkter ved å gjøre dem til forveksling like en anerkjent serie. 

Ja, det var det jeg også tenkte. Skummelt, egentlig, om de kan holde på slik. Skulle tro det er på grensen til hva som er lovlig, dersom dette er tilfelle.

Skrevet
1 time siden, Mystix skrev:

Disse produktene var jo mye dyrere enn gamle MD, 1400 kr for en dagkrem?

Ja, sprøtt!

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var det jeg også tenkte. Skummelt, egentlig, om de kan holde på slik. Skulle tro det er på grensen til hva som er lovlig, dersom dette er tilfelle.

Ja jeg kan ikke tenke meg den prisen kan forsvares på noen som helst måte. Og det er påfallende at det ikke finnes noe informasjon på nettet om merket, samt at det bare finnes en engelsk side som selger det. Usikker på hvilke regler som egentlig finnes når det gjelder å bruke liknende navn og emballasje, men det er definitivt tvilsomt. Dessuten skrives det PhD om man refererer til engelsk doktorgrad, og ikke P.H.D. Jeg hadde holdt meg langt unna.

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, Professor Orm skrev:

Ja jeg kan ikke tenke meg den prisen kan forsvares på noen som helst måte. Og det er påfallende at det ikke finnes noe informasjon på nettet om merket, samt at det bare finnes en engelsk side som selger det. Usikker på hvilke regler som egentlig finnes når det gjelder å bruke liknende navn og emballasje, men det er definitivt tvilsomt. Dessuten skrives det PhD om man refererer til engelsk doktorgrad, og ikke P.H.D. Jeg hadde holdt meg langt unna.

Enig.

Jeg skal prøve å få sendt en mail til MD Formulations for å høre med dem om dette er noe de kjenner til. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig.

Jeg skal prøve å få sendt en mail til MD Formulations for å høre med dem om dette er noe de kjenner til. 

Lages md i det hele tatt lengre? Si ifra om du får svar i alle fall!

Skrevet
14 timer siden, Professor Orm skrev:

Lages md i det hele tatt lengre? Si ifra om du får svar i alle fall!

Tror det fremdeles føres i USA, men det er ikke mulig å få tak i utenfor USA.

Men over til en annen interessant ting jeg la merke til først nå: Jeg har mailet med produsentene av MD Formulation tidligere, og når jeg nå fant frem til disse mailene i arkivet mitt, ser jeg at det i signaturen linkes til denne nettsiden: https://www.bareminerals.com/

Altså, det er nettsiden til produktene jeg har begynt å bruke nå! Hmmm... Det gir jo ekstremt mye mening for min del.

Men jeg skal gi en lyd dersom jeg får svar, ja.

Skrevet

Er det ikke Elisabeth Arden pro som har "erstattet" md ?

Anonymkode: 0a715...320

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke Elisabeth Arden pro som har "erstattet" md ?

Anonymkode: 0a715...320

Jeg har også blitt fortalt dette en gang, men tror ikke det stemmer helt. Særlig med tanke på det jeg skrev i innlegget over. 

Skrevet

Hei igjen!

Nå har jeg fått svar fra Bare Minerals.

Det ser ut til at MD Formulations er tatt helt ut av produksjon, også i USA:

Thank you for your inquiry regarding md formulations. After careful consideration, we have decided to phase out the distribution and sale of this collection. While this decision was not an easy one, it is consistent with our process of continually evaluating our full array of brands and product lines within the Bare Escentuals portfolio.

Jeg måtte purre på svar om de har noe forhold til dette produktet MD Formula, og det kan de bekrefte at de ikke har. Hun jeg fikk svar fra, trodde i grunn ikke at produsenten av MD Formula gjør noe galt når de bruker det til forveksling like navnet, samt ekstremt likt design på produktene, men ville ta det videre til markedsavdelingen slik at de evt. kunne se nærmere på dette:

We will certainly pass along the information so that the situation can be checked out.  We appreciate you taking the time to let us know about this issue.  

Så da er vel mistanken om at dette er tilnærmet plagiat, og jeg er redd mange lar seg lure. Den manglende infoen på nettsidene deres er litt skummel da det ikke sier noe om innhold eller patent. Jeg kommer i alle fall til å styre unna!

Skrevet

Jeg har funnet en erstatning for md. Jan marini er ganske likt. De har det på lyko.no og skincity. Har ikke prøvd enda, men ser lovende ut med glykolsyre og hyaluronsyre i produktene. Vet ikke helt hvilken som kan erstatte hver enkelt produkt så må bare lese litt om hver enkelt. Men hand and bodylotion og rensen er tilnærmet lik som md. 

• Liker 1
  • 5 måneder senere...
Skrevet

Jeg vet dette er en gammel tråd men jeg kjøpte md formulation phd da jeg ble anbefalt det av en engelsk venninne. Hadde skikkelig problemer med å finne en krem som var bra. Vel kjøpte den 5 step greiene dels. Kostet skjorta! Men fy f**** så bra !!! Jeg har aldri opplevd noe så fantastisk på huden min! Jeg prøvde aldri det «gamle» så aner ikke hvordan de var men dette her! Jeg er i midten av 30 årene og ting har begynt å komme dessverre nå for jeg kommentarer daglig hvor flott huden min er. Det er noe jeg aldri har opplevd før. Da lurte folk på om jeg hadde glemt å ta på ansiktet mitt når jeg møtte opp på jobb uten sminke. 

Men for meg revolusjonerende, gleder meg til å prøve flere ting fra de. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...