Gå til innhold

Fått tilbud om ny jobb. Hvordan forhandle i nåværende jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er så heldig å fått et jobbtilbud. Fast arbeidstid og god lønn. Problemet er at jeg har et 50% engasjement nå som jeg ønsker skal bli til 100%.  Helt grei lønn og veldig fleksibelt og det er en jobb jeg stortrives i. De ønsker meg inn i 100% og lovet å se på det, men det var før jeg fikk dette jobbtilbudet.  Den "nye jobben ønsker en tilbakemelding om jeg er interessert på mandag, men sjefen i min nåværende jobb er ikke på plass før på torsdag. 

Kan jeg ta dette på mail? Å spørre om det er stor mulighet for å få meg opp i en 100% og nevne dette andre jobbtilbudet? 

Anonymkode: 76a24...9fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det bare å kjøre på. "Lovet å se på det" er som regel bare en unnskyldning for å la det trekke ut i tid. De har sannsynligvis hatt greit med tid på seg, og at du nå dukker opp med en annen stilling på hånden bør ikke være så overraskende. 

Anonymkode: 9d3c5...9d0

Skrevet

jeg er enig med anonym over. 

de har hatt muligheten til å ordne mer jobb, men ikke gjort det, så da kan du fint gå videre til en annen jobb. det hadde jeg gjort.

Anonymkode: 65d70...1b3

Skrevet

TS: takk for svar! Men kan jeg spørre om dette i en mail? Det er ikke lenge siden jeg spurte om å få øke stillingen, men de burde vel kunne si om det er 40% sjanse eller 99% sjanse for å få det til? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS: takk for svar! Men kan jeg spørre om dette i en mail? Det er ikke lenge siden jeg spurte om å få øke stillingen, men de burde vel kunne si om det er 40% sjanse eller 99% sjanse for å få det til? 

Dette ville jeg i så fall tatt på sms til leder eller per telefon. Nå er det jo fredags ettermiddag, og du kan kanskje ikke regne med å få svar før utpå mandagen. 

Anonymkode: 9d3c5...9d0

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ta en tlf å få det avklart med det samme. si du har til mandag å gi tilbakemelding, og at du ønsker en tilbakemelding innen mandag kl feks 11. og at du basert på det svaret vil vurdere hvrvidt du takker ja til den andre jobben eller ei. 

Anonymkode: 65d70...1b3

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ta den jobben du har fått tilbud om. Når man har vikariat/engasjement kan man ikke stole på noen hva gjelder videre jobb.. 

Endret av shab
  • Liker 1
Skrevet

Nei, ikke ring eller send mail! Gjør som AB ... 1b3 over her sier, RING så snart du mener det er naturlig, og si du trenger noe sikkert fra ham innen et klokkeslett mandag. Vær ærlig og si at du trives svært godt, men at du har fått et annet tilbud om 100 % jobb som du må svare på på mandag. 

PS: med sikkert svar fra sjefen, bør det helst være tilbud/kontrakt på fast jobb. Når de skjønner at de kan miste deg, vil mange kunne skynde seg hvis de faktisk ønsker å ha deg på 100 %

Anonymkode: e867d...73c

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg er så heldig å fått et jobbtilbud. Fast arbeidstid og god lønn. Problemet er at jeg har et 50% engasjement nå som jeg ønsker skal bli til 100%.  Helt grei lønn og veldig fleksibelt og det er en jobb jeg stortrives i. De ønsker meg inn i 100% og lovet å se på det, men det var før jeg fikk dette jobbtilbudet.  Den "nye jobben ønsker en tilbakemelding om jeg er interessert på mandag, men sjefen i min nåværende jobb er ikke på plass før på torsdag. 

Kan jeg ta dette på mail? Å spørre om det er stor mulighet for å få meg opp i en 100% og nevne dette andre jobbtilbudet? 

Send en mail til lederen din. H*n er vel tilgjengelig der?
Ta med i emnetittelen at det haster med få svar. Si at du må ha svar med en kontrakt (uten kontrakt blir det bare ord, ord er lite verdt) innen mandag kl 14.

Dersom du ikke har ett tilbud innen den tid, ringer du til dem du har tilbud fra og takker ja. Deretter leverer du oppsigelse til det andre stedet. Da vil oppsigelsen gjelde fra 1 nov :)

Anonymkode: 5c84a...cd9

Skrevet

TS: Tusen takk for svar alle sammen! Da får jeg 100% på min nåværende jobb :-) De kunne ikke miste meg nå fordi jeg er veldig involvert i flere prosjekter så da blir det slik jeg håpet på:-)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...