Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som jobber i hjemmesykepleien, og kan fortelle hvordan de trives med det?

startet nettopp, og føler meg komplett utilstrekkelig. Men håper det vil gå seg til etterhvert, hvis ikke må jeg nok innse at dette ikke er for meg.. 

Anonymkode: 58e54...207

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trives godt jeg! Mer variert enn på sykehjem, kommer seg ut og rundt til forskjellige brukere, samt at man får litt tid for seg selv i ro og stillhet når man kjører rundt.  Ble selv veldig sliten av konstant støy, mas og piping i alarmer på sykehuset. Varierte arbeidsoppgaver (er sykepleier) alt fra vanlig stell, medisinering under tvangsparsgraf, hjemmedød, dialyse, skylling av dren, I.V infusjoner og ulike sårstell. 

Anonymkode: ef8c1...68e

Skrevet

Det vil nok oppleves veldig ulikt avhengig av hvilke pasienter du kommer borti. Noen er kanskje heldige, og får "koselige gamle menn/damer". Andre får sånne som min bestemor. Der nektet til slutt hjemmesykepleien å komme. Hun var ekstremt aggressiv, nektet blankt å samarbeide om noe som helst, og nektet både å dusje og skifte klær selv om hun gjorde på seg flere ganger daglig. Jeg vil tro hun var bittelittegranne belastende for de stakkarene som ble tildelt henne som pasient... 

Anonymkode: 3454e...706

Skrevet

Er helsefagarbeider i Hjemmesykepleien. Trives veldig godt.

Anonymkode: 70eea...d1e

Skrevet

Hvorfor føler du deg utilstrekkelig TS? Er du ufaglært?
Har selv vært sykepleierstudent i hjemmetjenesten i 10 uker, trivdes veldig men det har selvfølgelig også med hvilke pasienter en får tildelt i løpet av vakta :).

Anonymkode: 0db96...c44

Skrevet

Hvor lenge har du jobbet? Det tar tid å komme inn i det. Husker når jeg begynte og aldri før hadde jobbet innen helse og omsorg så var det en stor omveltning fordi du må bruke så mye av deg selv som menneske kontra hva du gjør i en butikkjobb. Når det er sagt så får du etterhvert rutiner på ting og hva du skal si til brukerne og hva du skal gjøre av rutiner kommer naturlig. 

Anonymkode: 59526...478

Skrevet

Så lenge du kan medikament regning går det vel helst bra. Leste en sak fra Bergen i dag der en sykepleier i hjemmesykepleien gav en kvinne 10 ganger så mye morfin som hun skulle ha. Kvinnen døde noen få dager etterpå..

Anonymkode: a8397...bac

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge du kan medikament regning går det vel helst bra. Leste en sak fra Bergen i dag der en sykepleier i hjemmesykepleien gav en kvinne 10 ganger så mye morfin som hun skulle ha. Kvinnen døde noen få dager etterpå..

Man trenger ikke kunne medikamentregning for å jobbe i Hjemmesykepleien. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste i hjemmesykepleien er pleieassistenter ikke sykepleiere. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De fleste i hjemmesykepleien er pleieassistenter ikke sykepleiere. 

Det er heller ikke riktig. Det jobber sykepleiere, helsefagarbeidere og assistener der. I min kommune ansetter de nå stort sett bare sykepleiere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...