AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #1 Skrevet 27. oktober 2017 Jente 20 Jeg trenger å vite om jeg overreagerer i denne saken her! Føler litt at det er min feil, men ikke alt.. I morgen altså på Halloween lørdagen har jeg og samboeren min lenge planlagt en Halloween fest. Vi inviterte til sammen 8 stk, der 2 av de er mine nære venner fra skolen. Det ble først mye frem og tilbake med hvilken dato vi skulle ha det, det sto da mellom denne lørdagen eller neste. Vi kom frem til at i morgen passet det best. Jeg trodde jeg sendte snap til de 2 venninnene om at datoen ble som den ble, men det glemte jeg tydeligvis (det beklagde jeg til dem for). Men da fikk de beskjed for 1 uke siden om at datoen var endret. Det hun ene svarte var "jeg har allerede planer, men kan avlyse dem", hun andre sa at datoen passet fint. Så i dag sendte jeg melding til hun som avlyste planene for å komme til meg å spurte henne om hva hun skulle kle seg ut som. Det hun svarer da er "jeg kommer ikke". Så sendte jeg melding til hun andre, som svarte at hun hadde mye skolearbeid å gjøre.. Jeg vet ikke helt hva jeg føler om situasjonen? De hadde jo tydeligvis ikke tenkt å si ifra om at de ikke skulle komme, jeg kontaktet jo de først. Og det å si det dagen før ireiterer meg, spesielt når de er en av mine bestevenner. Anonymkode: a0880...f3c
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #2 Skrevet 27. oktober 2017 Tja, i og med at du selv faktisk ikke ga dem beskjed om datoen (selv om det var et uhell), så tar de det kanskje som at festen ikke er så big deal. Anonymkode: b73b0...4ca 18
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #3 Skrevet 27. oktober 2017 Det er ganske merkelig å ha fest med 8 stykker, tenker jeg? Særlig utkledningsfest? Anonymkode: 58264...182 10
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #4 Skrevet 27. oktober 2017 Du er nok utsatt for god, gammel kvinnfolkhevn. Anonymkode: e456f...b31 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #5 Skrevet 27. oktober 2017 tenker at 8stk inkl deg og samboeren din er litt lite når det er utkledning, jeg hadde følt meg utilpass da. og når du glemmer å sende datoen, så kan det ikke bety så mye for deg heller. og hvem sender invitasjoner, datoer og avtaler på snap? hadde ikke tatt noe jeg får på snap som en invitasjon, får jo ikke gått tilbake å sjekket dato eller noe i etterkant, med mindre man screenshoter det, og det skal være unødvednig når man blir invitert. Så tenker at denne må du ta på egen kappe. klarer du ikke invitere, kan du heller ikke forvente at folk legger så mye i det. Anonymkode: ce0d4...e1b 20
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #6 Skrevet 27. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske merkelig å ha fest med 8 stykker, tenker jeg? Særlig utkledningsfest? Anonymkode: 58264...182 Åja, trodde ikke det var uvanlig å kun invitere nære venner. Vi alle sammen ble hvertfall enige om at vi ikke ville vær så mange I tillegg bor huseier over oss, så vi må prøve å ikke bråke. Anonymkode: a0880...f3c
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #7 Skrevet 27. oktober 2017 Takk for deres synspunkter Da skal jeg ikke bære noe nag for dette, å si til dem at jeg forstår Anonymkode: a0880...f3c
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #8 Skrevet 27. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åja, trodde ikke det var uvanlig å kun invitere nære venner. Vi alle sammen ble hvertfall enige om at vi ikke ville vær så mange I tillegg bor huseier over oss, så vi må prøve å ikke bråke. Anonymkode: a0880...f3c Inviter heller disse åtte på en middag eller vorspiel eller noe? Og inviter på Messenger eller SMS eller annet man kan gå tilbake og lese Blir jeg invitert til «fest» forventer jeg endel mennesker.... Det er kleint å da finne ut at det er så få mennesker, særlig hvis det er Halloween eller annen typisk fest-dag og jeg har invitasjon til en faktisk fest. Anonymkode: 58264...182 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #9 Skrevet 27. oktober 2017 Dårlig planlegging smitter over på gjennomføringen. Til neste gang bør du ha det i bakhodet. Ellers ville jeg heller ikke ha gitt viktige beskjeder over Snapchat. Jeg ville heller ha skrevet en SMS eller en Facebookmelding. Anonymkode: db33e...bd1 3
Viato Skrevet 27. oktober 2017 #10 Skrevet 27. oktober 2017 No offense, men hadde jeg blitt invitert til "fest" med 7 andre personer, hadde jeg også droppet det. Kan nesten garantere deg at venninnene dine har dratt på en bedre fest, men vil ikke såre deg, så de forteller deg ikke noe om det. Inviter til Vorch neste gang. Du er jo tross alt bare 20 år, ingen grunn til å gjøre ting som dette om til "en stille kveld med et par pils og middag" helt ennå. 4
Sirah Skrevet 27. oktober 2017 #11 Skrevet 27. oktober 2017 Hvorfor inviterer du over snap? Her kan man jo ikke gå tilbake og dobbeltsjekke tidspunkt og dato. Kanskje man trykker seg ut av snappen ved et uhell og dermed ikke får med seg hva som sto der? Jeg hadde ikke tatt en invitasjon på snap seriøst i det hele tatt. Her må du nok dessverre ta det litt på din egen kappe TS. Skjønner godt at du er skuffet over at de ikke kommer altså Håper festen blir fin uansett! 7
Gjest Coolaid Skrevet 27. oktober 2017 #12 Skrevet 27. oktober 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jente 20 Jeg trenger å vite om jeg overreagerer i denne saken her! Føler litt at det er min feil, men ikke alt.. I morgen altså på Halloween lørdagen har jeg og samboeren min lenge planlagt en Halloween fest. Vi inviterte til sammen 8 stk, der 2 av de er mine nære venner fra skolen. Det ble først mye frem og tilbake med hvilken dato vi skulle ha det, det sto da mellom denne lørdagen eller neste. Vi kom frem til at i morgen passet det best. Jeg trodde jeg sendte snap til de 2 venninnene om at datoen ble som den ble, men det glemte jeg tydeligvis (det beklagde jeg til dem for). Men da fikk de beskjed for 1 uke siden om at datoen var endret. Det hun ene svarte var "jeg har allerede planer, men kan avlyse dem", hun andre sa at datoen passet fint. Så i dag sendte jeg melding til hun som avlyste planene for å komme til meg å spurte henne om hva hun skulle kle seg ut som. Det hun svarer da er "jeg kommer ikke". Så sendte jeg melding til hun andre, som svarte at hun hadde mye skolearbeid å gjøre.. Jeg vet ikke helt hva jeg føler om situasjonen? De hadde jo tydeligvis ikke tenkt å si ifra om at de ikke skulle komme, jeg kontaktet jo de først. Og det å si det dagen før ireiterer meg, spesielt når de er en av mine bestevenner. Anonymkode: a0880...f3c De har ikke lyst å komme. Enten var det vanskelig for dem å si ifra, de kan ha ombestemt seg, eller er bare sånn passe sløv og gidder ikke melde avbud. Dette er det som skjer når man inviterer og svarer gjennom sosiale medier eller sms osv.... Folk får et upersonlig forhold til ting og lar ting skure og gå. Ringes man, og må forholde seg til hverandre, er det det mye lettere å unngå å bli behandlet dårlig. Snakk sammen, det forplikter
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #13 Skrevet 27. oktober 2017 Fest med 8 stk holder da det! Jeg skal på halloweenfest med 6 stk, og vi skal kle oss ut. De ble jo invitert. Om det er snap eller hva så er de jo invitert. Glemmer man dato eller klokkeslett har man selv ansvar for å spørre. Festen jeg skal på ble bare avtalt muntlig, og jeg sendte melding for noen dager siden for å høre hvilket klokkeslett som passet. Venninnene dine visste jo godt om festen. Jeg hadde og blitt skuffet om noe lignende hadde skjedd meg. Men hadde ikke lagd så mye styr over det. Det kan jo godt hende det faktisk dukket opp noe. Du får håpe de kommer neste gang du inviterer de på noe. Anonymkode: 1a8ef...417 11
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #14 Skrevet 27. oktober 2017 Til alle dere som sier at invitasjonen ble over snap, det ble den ikke. Jeg invitere de muntlig Når jeg endret datoen, ble det sendt over snap.. Og som sagt ble vi alle enige om at vi ikke skulle være fler enn vi ble. Alle kjenner hverandre fra før av, så er nok ikke fordi det er "kleint". Anonymkode: a0880...f3c
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #15 Skrevet 27. oktober 2017 Man sender ikke invitasjon på snap og forventer at folk skal få det med seg. Å få dato en uke før er også i seineste laget. Jeg kan godt har en kveld med 8 andre og kalle det fest, men ikke pokker om jeg hadde kledd meg ut og styrt med kostyme for å sitte i sofaen og ta et par glass vin hos en venninne. Utkledsningsfest = minst 20 stk. Tror nok du kan regne md at de er et annet sted. Anonymkode: 873e5...e92 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #16 Skrevet 27. oktober 2017 Du kan fint ha en fest med 8stk med utkledning. Noen liker det med få, og dere har jo også avtalt det. Jeg er enig i at dette var dårlig gjort om dette er gode venner. At du sendte oppfølgingsmelding på snap etter å ha invitert muntlig syns jeg er helt ok. En avtale forplikter. Man sier ifra om man ikke kan komme, og en uke før vet man om man er opptatt eller ikke. Beklager å si det, men du har litt kjipe venner. En annen forklaring kan være at de ikke syns det er så stas med utkledning, men vil ikke si det. Jeg hater det og unngår det. Men da sier jeg ifra at jeg ikke kan komme. Det verste syns jeg, er om de har funnet noe annet de syns høres mer gøy ut og gått for det i stedet. Det syns jeg er lavmål. Anonymkode: 41bd0...d69 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #17 Skrevet 27. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: a0880...f3c Du sender ikke snap med dato for fest, da sender du i det minste en melding. Så er du sikker på at mottakerne har fått opplysningene. Jeg tror også at jeg ville tatt være å komme på en fest der jeg liksom skulle fått dato på snap, og i tillegg ble det glemt. Kjenner på at jeg føler at det ikke er sååå viktig at jeg kommer på festen når det er sånn. I tillegg høres det ut som dere har rotet mye frem og tilbake med datoen, og det er heller ikke særlig kult når man inviterer til fest. Da bør man ha datoen klar! Og for mange blir det litt kleint å komme på en fest, utkledd, når det bare er 8 stykk der. Jeg vet ikke hvor godt disse folkene kjenner hverandre, men om de to fra skolen kun kjente hverandre og deg, så kan det hende de valgte en annen fest med flere mennesker istedenfor. Får litt sånn middagsselskap-følelse når det er 8 gjester. Anonymkode: f293b...d25 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #18 Skrevet 27. oktober 2017 De fant vel ut hvem andre som skulle komme på festen, og kanskje er en av de andre gjestene en av disse mennene som tafser og klår på jenter. Skjønner godt at de ikke gidder da. Anonymkode: e48d7...ff4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #19 Skrevet 27. oktober 2017 4 timer siden, Viato skrev: No offense, men hadde jeg blitt invitert til "fest" med 7 andre personer, hadde jeg også droppet det. Kan nesten garantere deg at venninnene dine har dratt på en bedre fest, men vil ikke såre deg, så de forteller deg ikke noe om det. Inviter til Vorch neste gang. Du er jo tross alt bare 20 år, ingen grunn til å gjøre ting som dette om til "en stille kveld med et par pils og middag" helt ennå. No offense, men det du sier er bare tull. Anonymkode: e456f...b31 3
Daria Skrevet 29. oktober 2017 #20 Skrevet 29. oktober 2017 Hadde jeg fått beskjed bare en uke i forkant om at en fest var flyttet fram en uke og vertinnen - etter eget utsagn en av mine beste venner - hadde glemt å si fra før, hadde jeg blitt ganske irritert. Du har ikke så mye moralsk overtak her, for å si det sånn... Hva andre definerer som fest er irrelevant så lenge de inviterte er inneforstått med hva den aktuelle sammenkomsten innebærer. Vi hadde noen år halloweenfest med utkledning for fem personer og var strålende fornøyd med det konseptet. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå