Gå til innhold

udugelig utleier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har leid hos en udugelig eier siden begynnelsen av sommeren, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre mer. 

Kontrakten vår er minimum 1 år, så den får vi ikke si opp inntil da. Problemet er at det er flere ting som er feil her vi bor, men når vi ber han om å fikse det så blir det enten en stor diskusjon ut av det eller så tar det kjempe lang tid å få det til. 

Eksempel er at vi skulle få nytt kabinett inne på kjøkkenet fordi den var ødelagt, og han lovte å gjøre det i august. Jeg tok kontakt med han i september, og ble fortalt at han må vente til han er ferdig med å pusse opp hjemmet sitt først. Nå er vi snart i november og har heller ikke hørt noe fra han. 

Vi mangler brannslukningsapparat. Vi har bare en røykvarsler inne på stuen. Filteren i ventilasjonen (?) over ovnen er ikke der, og dette utgjør en stor brannfare. Kjøleskapet hans er ødelagt og det samler seg masse vann i bunnen, som jeg må tømme nesten hver uke.

Hva gjør jeg i en sånn situasjon hvor utleieren ikke bryr seg? Det er liksom snakk om hans eiendom, og de tingene vi klager på er jo ting som bør være på plass...

Anonymkode: 6decd...b96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utleier har ansvar for å holde leiligheten i forskriftsmessig stand. Brannslukkingsapparat er sånt som skal være i boligen. Har ikke erfaring i slike situasjoner, men jeg ville kontaktet leieboerforeningen om hvordan man går fram. Kanskje dere kan bryte kontrakten når leilighet har så viktige mangler som dette hvis han ikke ordner opp innen en bestemt dato. Dere kan ikke bo slik!!

Anonymkode: db713...a29

Skrevet

Sjekk hva som står i husleieloven og i kontrakten din. Brannslukkerapparat er et krav. Du kan evt si at du trekker fra i husleien og kjøper et selv. 

Anonymkode: a9def...2c4

• Liker 2
Skrevet

Meld deg inn i leieboerforeningen og få hjelp derfra. Det er ofte det eneste som hjelper til å få useriøse utleiere til å rette opp feil da de ofte tror de vinner frem i retten feks. 

Du har god sak. Men kontakt dem og få hjelp.

Anonymkode: a21f7...e31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...