Gå til innhold

Er det sånn at alle kvinner får uønsket oppmerksomhet fra menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer, siden jeg aldri har opplevd det, verken plystring, trakasering osv. Noe jeg selvfølgelig er glad for, men syns det er så rart at "alle" andre har opplevd det.

Anonymkode: 5fc34...937

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blek håret og gå forbi en byggeplass.

Skrevet
1 minutt siden, T-Rex skrev:

Så det du sier er at det kun gjelder blondiner? 

Skrevet
2 minutter siden, T-Rex skrev:

Er nok andre ting enn bare det gitt. Jeg er lys blond og alt det der, men det har aldri skjedd meg heller. 

Anonymkode: 8d1f0...242

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Så det du sier er at det kun gjelder blondiner? 

Absolutt ikke. Men metoden jeg skisserte er bankers.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke jeg kjenner en eneste jente eller kvinne som ikke har opplevd det, nei. 

• Liker 3
Skrevet

får ønsket:mynona::hjerter_rundt:

Anonymkode: 5df02...8b5

Skrevet
Akkurat nå, kisskissbangbang skrev:

Jeg tror ikke jeg kjenner en eneste jente eller kvinne som ikke har opplevd det, nei. 

Da må jeg være jævla stygg.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da må jeg være jævla stygg.

ELLER så kan det jo være at de ikke tør fordi du er for fin. 

Skrevet

Jeg har knapt opplevd det i Norge. Det er ikke så veldig utbredt her. 

Lengre sør i Europa eller i Sør-Amerika derimot, tror jeg de fleste vil støte borti sånt. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg trodde lenge det var et problem som bare gjaldt "de pene".

Til jeg en gang på fest plutselig ble slikket i øret av en eldre mann jeg verken hadde hilst på eller sett på. *grøss*

Det var dessverre ikke siste tilfelle av uønsket oppmerksomhet...

Anonymkode: 41ea6...8b6

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde lenge det var et problem som bare gjaldt "de pene".

Til jeg en gang på fest plutselig ble slikket i øret av en eldre mann jeg verken hadde hilst på eller sett på. *grøss*

Det var dessverre ikke siste tilfelle av uønsket oppmerksomhet...

Anonymkode: 41ea6...8b6

:spy:

Anonymkode: 5df02...8b5

Skrevet

ELLER så er det fordi man ikke merker eller vet hva som er trakassering. 

• Liker 1
Gjest Annetnavn_
Skrevet (endret)

Det kommer vel an på hva som er uønsket. Noen ønsker ikke å bli plystret etter, andre liker det. Vi har ulik terskel for hva vi aksepterer og ikke.

Endret av Annetnavn_
Skrevet

I Oslo er det blitt ganske vanlig at kvinner opplever trakassering i stadig økende omfang. Men i andre byer som min egen så er det ytterst uvanlig at folk plystrer etter eller slenger seksuelle bemerkelser etter damer. Så det kommer nok an på hvor du bor.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, WubWub skrev:

I Oslo er det blitt ganske vanlig at kvinner opplever trakassering i stadig økende omfang. Men i andre byer som min egen så er det ytterst uvanlig at folk plystrer etter eller slenger seksuelle bemerkelser etter damer. Så det kommer nok an på hvor du bor.

Jeg bor på et lite sted på sørlandet, så det er kanskje mer utbredt i storbyene?

Skrevet

Jeg har opplevd det så mange ganger at jeg ikke har telling. Jeg tror ikke jeg kjenner noen som IKKE har fortalt om ekle mannfolk. 

Jeg har opplevd det med tilfeldige folk på gaten, på byn, på jobben, på trening, på universitetet, alle veier. Alt fra slibrige og upassende kommentarer, til upassende berøring (på karatrening feks.. ja, vi skal slå hverandre, men ikke på rumpen...). 

Og jeg er absolutt ikke spesielt pen, ei heller kler jeg meg utfordrende (jeg er en jeans og helt-normal-genser-fra-h&m-person). 

Anonymkode: 520b1...8a8

• Liker 3
Skrevet

Jeg har opplevd trakassering, men heldigvis unntaksvis. Sist jeg kan huske på er jo årevis siden. Men jeg får ikke så mye oppmerksomhet til å begynne med heller, så det hjelper kanskje:P Jeg er også blond, i den grad det er relevant.

Anonymkode: 7ff78...de7

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på et lite sted på sørlandet, så det er kanskje mer utbredt i storbyene?

Ja jeg tror det er forklaringen. Demografi har mye å si

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, WubWub skrev:

Jeg bor ikke i storby og har opplevd det masse, så det stemmer ikke. 

Anonymkode: 5d152...32e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...