Gjest Bloody Mary Skrevet 24. januar 2005 #1 Skrevet 24. januar 2005 Mornings til det gode folk. Nå har det seg sånn.. At jeg.. Er litt.. Engstelig for å... For å... Gå til... Sånn.. Sånn underlivslege.. Sånn gynekolog.. I juni ifjor hadde jeg en spontanabort, (uten å vite at jeg i det hele tatt var "befruktet".. Hurra.) og i ettertid har jeg hatt en del problemer med blødninger. Jeg har som regel hatt mellomblødninger mellom mensen, men bare sånn bittelitt og ikke så ofte. Men nå, ca en uke før mensen er det en del blod. Det er helt rent blod, innimellom litt seigt (hvilket har virket helt ufarlig). Spesielt under og etter sex har det tendenser til å nesten fosse ut.. Vi snakker om en drøy desiliter som bare renner og renner.. Innimellom etter sex hender det at det er litt klumpete (fysj så ekkelt å beskrive det her), som om det er et sår eller noe som rives opp. Er jeg helt på bærtur nå? Jeg har overhodet ikke vondt noe sted, men det kan likevel være noe galt! Er det noen som kjenner igjen dette? Eller som kan forklare meg litt? Vi bruker kondom siden jeg ikke tåler p-piller noe særlig, og det er uansett ikke noe lekkert å se "han" nedsølt av blod... Veldig turn-off, og jeg har til tider begynt å gråte litt fordi jeg blir så frustrert og merklig nok skamfull. Jeg må nok ta dette til gynekolog, og det er bare dumt av meg å drøye det, men men og men men og men.. Hva koster egentlig en sånn time? Og, kan man ringe en hvem som helst gynekolog i nærområdet? Urk... Hjelp?
Gjest Melk Skrevet 24. januar 2005 #2 Skrevet 24. januar 2005 Blir vel billigere om du får henvisning fra fastlegen. Har ikke pris så mye å si, så kan du ringe en privat gynekolog. Koste 600-900 kr tror jeg. Synes definitivt dette er noe du bør få sjekket så raskt som mulig, kanskje du trenger en utskrapning?
Felixa Skrevet 24. januar 2005 #3 Skrevet 24. januar 2005 For å få en henvisnig til en gynekolog må du ringe fastlegen din, og det er jo ikke sikkert du må til gynekolog heller. Med henvisning koster det vanlig spesialistpris (ca 250 ). Men du burde så absolutt dra til legen for det hørtes ikke bra ut!!
Annie Skrevet 24. januar 2005 #4 Skrevet 24. januar 2005 Skal du til gynekolog så ha på deg et langt skjørt med vidde. Det behøver du ikke ta av deg, og du føler deg påkledt når du reiser deg fra benken/stolen. Ved å unngå å føle seg så naken så blir hele undersøkelesen lettere. Det høres ut som du burde sjekke det litt snart ja. LYKKE TIL!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå