AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #1 Skrevet 27. oktober 2017 Jeg har så lyst å kjøpe en hatt på ali express, men jeg skjønner meg ikke på shippingkostnadene eller metodene deres. Er det noen som kan forklare meg litt om hvordan det fungerer. Vil ikke ruinere meg helt heller. Hatten koster i utgangspunktet ikke mye. Har aldri bestilt fra slike utenlandske sider før. Takk for eventuelle svar. Hilsen kløna. Anonymkode: 859db...412
Susalabim Skrevet 27. oktober 2017 #2 Skrevet 27. oktober 2017 Jeg handler fra slike sider hele tiden 😊 Det står hva de ulike typene frakt koster, det varierer jo litt, men er ofte ikke så dyrt. Hvis det er veldig dyrt får du jo vurdere om du er villig til å betale det det koster. Jeg velger den billigste frakten og det kommer alltid fram, selv om det tar litt tid. Og hvis du bestiller noe som koster mer enn 350 kr så må du betale toll, så det er greit å holde seg under den prisen. Men det gjelder kun selve varen, ikke inkludert porto.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #3 Skrevet 27. oktober 2017 2 minutter siden, Susalabim skrev: Jeg handler fra slike sider hele tiden 😊 Det står hva de ulike typene frakt koster, det varierer jo litt, men er ofte ikke så dyrt. Hvis det er veldig dyrt får du jo vurdere om du er villig til å betale det det koster. Jeg velger den billigste frakten og det kommer alltid fram, selv om det tar litt tid. Og hvis du bestiller noe som koster mer enn 350 kr så må du betale toll, så det er greit å holde seg under den prisen. Men det gjelder kun selve varen, ikke inkludert porto. Ok. så du bare haker av for den billigste frakten, hvis du synes det er greit å vente så lenge?Ellers trodde jeg at det var inkludert porto. Er du sikker på det? Anonymkode: 859db...412
Susalabim Skrevet 27. oktober 2017 #4 Skrevet 27. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. så du bare haker av for den billigste frakten, hvis du synes det er greit å vente så lenge?Ellers trodde jeg at det var inkludert porto. Er du sikker på det? Anonymkode: 859db...412 Ojda, jeg sa feil, det er 350 kr inkludert frakt ja Greit for meg å vite, da har jeg vel bare hatt flaks som ikke har gått over den grensa ja, jeg bestiller ofte ting som jeg ikke har hastverk med å få, så tar alltid billigste frakt. Men de kommer alltid innen en måned altså.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #5 Skrevet 27. oktober 2017 6 minutter siden, Susalabim skrev: Ojda, jeg sa feil, det er 350 kr inkludert frakt ja Greit for meg å vite, da har jeg vel bare hatt flaks som ikke har gått over den grensa ja, jeg bestiller ofte ting som jeg ikke har hastverk med å få, så tar alltid billigste frakt. Men de kommer alltid innen en måned altså. Ok. Tusen takk skal du ha for at du svarte meg. Det var til stor hjelp. Anonymkode: 859db...412 1
According To Skrevet 27. oktober 2017 #6 Skrevet 27. oktober 2017 Jeg kjøpte en kjole til 120kr derfra.. De skrev på pakken at verdien på varen var over 900kr, jeg fikk en saftig regning i posten fra DHL på grunn av det. Holder meg langt unna den siden.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #7 Skrevet 27. oktober 2017 3 minutter siden, According To skrev: Jeg kjøpte en kjole til 120kr derfra.. De skrev på pakken at verdien på varen var over 900kr, jeg fikk en saftig regning i posten fra DHL på grunn av det. Holder meg langt unna den siden. Det har jo ingenting med siden å gjøre, men selgeren du kjøpte kjolen av. Anonymkode: f35b9...752
Hanne67 Skrevet 27. oktober 2017 #8 Skrevet 27. oktober 2017 (endret) 1 time siden, According To skrev: Jeg kjøpte en kjole til 120kr derfra.. De skrev på pakken at verdien på varen var over 900kr, jeg fikk en saftig regning i posten fra DHL på grunn av det. Holder meg langt unna den siden. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det har jo ingenting med siden å gjøre, men selgeren du kjøpte kjolen av. Anonymkode: f35b9...752 Ja, du bør sjekke feedback på selgeren, og helst handle fra selgere som har solgt endel der. En som skriver et så mye høyere beløp utenpå pakken får ikke positiv feedback. Jeg har handlet endel på ebay, og har bare opplevd at prisen utenpå pakken har blitt satt lik eller lavere. Endret 27. oktober 2017 av Hanne67
According To Skrevet 27. oktober 2017 #9 Skrevet 27. oktober 2017 36 minutter siden, Hanne67 skrev: Ja, du bør sjekke feedback på selgeren, og helst handle fra selgere som har solgt endel der. En som skriver et så mye høyere beløp utenpå pakken får ikke positiv feedback. Jeg har handlet endel på ebay, og har bare opplevd at prisen utenpå pakken har blitt satt lik eller lavere. Selgeren hadde positiv feedback :-) kanskje jeg var uheldig.
funginger Skrevet 27. oktober 2017 #10 Skrevet 27. oktober 2017 7 timer siden, According To skrev: Jeg kjøpte en kjole til 120kr derfra.. De skrev på pakken at verdien på varen var over 900kr, jeg fikk en saftig regning i posten fra DHL på grunn av det. Holder meg langt unna den siden. Da klager du og viser til banktransaksjon og kvittering.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #11 Skrevet 27. oktober 2017 3 minutter siden, funginger skrev: Da klager du og viser til banktransaksjon og kvittering. Det funker stort sett ikke etter at speditør har gjort ferdig sine beregninger ... Anonymkode: 1dbc0...44b 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #12 Skrevet 28. oktober 2017 Bare å handle. Frakt er stort sett inkl. i prisen. Eller så står det under hvor mye frakten er. Anonymkode: 0a40c...4d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå