Gå til innhold

Ta hintet? Eller burde jeg ikke gi meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har likt ei jente i ganske lang tid nå (hun er bare så utrolig fin! :rodmer:) men har i lang tid lagt lokk på følelsene mine for henne. Har vel alltid følt at hun er i en klasse langt over min egen, men jeg klarer ikke å skjule følelsene mine lenger. Hver gang jeg ser henne mister jeg "kontrollen", får masse sommerfugler i magen og klarer ikke stokke ordene som kommer ut av munnen min. Vi har et slags kunde/selger forhold, så derfor har jeg aldri tidligere tatt noe initiativ av hensyn til henne.

For noen uker siden traff jeg henne igjen og da feiget jeg ut, det kan jeg innrømme. Jeg ville fortelle at jeg liker henne, men det passet ikke fordi jeg var for opptatt med jobb. En av mine kollegaer vet om dette og klarte å finne ut av hvem hun er i etterkant. Så da ble jeg oppfordret til å sende en melding, selv om jeg syntes det var ganske kleint å gjøre noe sånt istedenfor å bare si det til henne ansikt til ansikt.

Men så gjorde jeg det da, jeg sendte henne en melding på facebook men hun svarte meg aldri. Det er det som er så kjipt, å ikke vite! Regner med at hun faktisk har sett meldingen men ignorert den siden hun ikke er interessert i meg. Men, hva om hun faktisk ikke har sett det jeg har skrevet, og vi kan potensielt gå glipp av noe skikkelig bra sammen?

Jeg hadde aldri gjort det om jeg ikke virkelig likte henne og følte noe for henne. Jeg er ikke av typen som bare blir sammen med noen for å være sammen med noen, og jeg gidder ikke ff eller ons. Skal jeg bli sammen med en noen må jeg føle noe, både av respekt for meg selv og henne!

Anonymkode: a847a...39f

Videoannonse
Annonse
Gjest -Willow
Skrevet

Dersom du sendte via messenger, kan du ikke se om hun har lest den eller ikke da? 

Skrevet

Ehh hallo kanskje hun er en av dem som aldri er innom facebooken sin? 

Anonymkode: 6f201...5b3

Skrevet

Ta hintet! Hun er ikke intressert. 

Anonymkode: 642c8...e78

• Liker 1
Skrevet

Har hun lest meldingen da? Når dere ikke er venner, og om hun bare er på mobil, så er det ikke sikkert at hun ser det. Legg henne til som venn :) 

Anonymkode: 0bbf3...85a

Skrevet
15 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg har likt ei jente i ganske lang tid nå (hun er bare så utrolig fin! :rodmer:) men har i lang tid lagt lokk på følelsene mine for henne. Har vel alltid følt at hun er i en klasse langt over min egen,

Hva med å finne deg ei i din egen divisjon?

Anonymkode: ec899...935

Skrevet

Hvis dere ikke er venner på facebook, så har hun trolig ikke sett meldingen. Men du kan vel gå inn og se om den er lest i så fall?

Men hun vet relativt godt hvem du er eller? Send en sms i stedet?

Anonymkode: 20342...00a

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere ikke er venner på facebook, så har hun trolig ikke sett meldingen. Men du kan vel gå inn og se om den er lest i så fall?

Men hun vet relativt godt hvem du er eller? Send en sms i stedet?

TS her. Nei, vi er ikke det. Trodde ikke det skulle ha noe å si? Vi kjenner hverandre ikke så godt, har ikke nummeret hennes.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Nei, vi er ikke det. Trodde ikke det skulle ha noe å si? Vi kjenner hverandre ikke så godt, har ikke nummeret hennes.

Jo, men det har noe å si. Meldinger fra folk som ikke er på vennelisten blir skjult i en egen mappe, og man må aktivt gå inn og sjekke den. Folk gjør ikke det, i hvert fall ikke ofte.

Nei, men tenkte at du kunne søke det opp. Hvis hun vet hvem du er/kjenner deg litt, så er jo det helt greit. Alternativt kan du jo legge hun til på facebook bare...?

• Liker 2
Skrevet

Det legges i en sånn invitasjons-mappe, hvis du får meldinger av en du ikke er venn med, så det er slett ikke gitt at hun har sett den. 

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor tenker du egentlig at hun er langt over din liga?

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men det har noe å si. Meldinger fra folk som ikke er på vennelisten blir skjult i en egen mappe, og man må aktivt gå inn og sjekke den. Folk gjør ikke det, i hvert fall ikke ofte.

Nei, men tenkte at du kunne søke det opp. Hvis hun vet hvem du er/kjenner deg litt, så er jo det helt greit. Alternativt kan du jo legge hun til på facebook bare...?

Åh, så kanskje hun faktisk ikke har sett det da! :)

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tenker du egentlig at hun er langt over din liga?

Nei hun er ikke det, det ble litt feil av meg å si det. Trekker det tilbake! :fnise:

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun bruker messenger, noe de fleste vel gjør nå, så kommer det opp en automatisk beskjed om meldingsforespørsel. Mest sannsynlig har hun lest meldingen. Jeg ville ikke sendt noe mer.

Anonymkode: d82bd...bef

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har likt ei jente i ganske lang tid nå (hun er bare så utrolig fin! :rodmer:) men har i lang tid lagt lokk på følelsene mine for henne. Har vel alltid følt at hun er i en klasse langt over min egen, men jeg klarer ikke å skjule følelsene mine lenger. Hver gang jeg ser henne mister jeg "kontrollen", får masse sommerfugler i magen og klarer ikke stokke ordene som kommer ut av munnen min. Vi har et slags kunde/selger forhold, så derfor har jeg aldri tidligere tatt noe initiativ av hensyn til henne.

For noen uker siden traff jeg henne igjen og da feiget jeg ut, det kan jeg innrømme. Jeg ville fortelle at jeg liker henne, men det passet ikke fordi jeg var for opptatt med jobb. En av mine kollegaer vet om dette og klarte å finne ut av hvem hun er i etterkant. Så da ble jeg oppfordret til å sende en melding, selv om jeg syntes det var ganske kleint å gjøre noe sånt istedenfor å bare si det til henne ansikt til ansikt.

Men så gjorde jeg det da, jeg sendte henne en melding på facebook men hun svarte meg aldri. Det er det som er så kjipt, å ikke vite! Regner med at hun faktisk har sett meldingen men ignorert den siden hun ikke er interessert i meg. Men, hva om hun faktisk ikke har sett det jeg har skrevet, og vi kan potensielt gå glipp av noe skikkelig bra sammen?

Jeg hadde aldri gjort det om jeg ikke virkelig likte henne og følte noe for henne. Jeg er ikke av typen som bare blir sammen med noen for å være sammen med noen, og jeg gidder ikke ff eller ons. Skal jeg bli sammen med en noen må jeg føle noe, både av respekt for meg selv og henne!

Tror ikke hun har sett mld. Er dere ikke venner på fb så er sjangsen stor at hun ikke har sett denne. Mld fra folk du ikke er venner med på fb kommer ikke direkte i inboxen. Den kommer i en annen mappe hvor hun må godkjenne den først .

Syns du burde ta kontakt irl eller sende henne sms og heller prøve å være litt mystisk med aldri røpe navnet ditt. Det gjordet jeg og det funket

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei hun er ikke det, det ble litt feil av meg å si det. Trekker det tilbake! :fnise:

Riktig innstilling!

Hvorfor la du hun ikke bare til på facebook forresten?

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun bruker messenger, noe de fleste vel gjør nå, så kommer det opp en automatisk beskjed om meldingsforespørsel. Mest sannsynlig har hun lest meldingen. Jeg ville ikke sendt noe mer.

Anonymkode: d82bd...bef

Etter min erfaring så får jeg ikke automatisk beskjed i det hele tatt. Har sånn ca 30 mld på mld forespørsel. Har aldri fått notification på at jeg har fått de

• Liker 1
Skrevet

Hvis man ikke er venner, får man likevel en meldingsforespørsel. Jeg har iallefall alltid fått beskjed. Man kan velge å godta eller avslå den. Det går også ann å lese meldingen uten at man godtar forespørselen.

Anonymkode: e3087...e0d

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, hilde77 skrev:

Etter min erfaring så får jeg ikke automatisk beskjed i det hele tatt. Har sånn ca 30 mld på mld forespørsel. Har aldri fått notification på at jeg har fått de

Ok. Ja jeg husker jeg addet henne på messenger, skulle tro at man da får beskjed. Jeg vil ikke akkurat virke desperat heller, derfor jeg har vært avventende. Blir forvirret av dette, noen sier at hun ikke har sett det, noen sier jeg ikke burde gjøre noe mer :vetikke:

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Ja jeg husker jeg addet henne på messenger, skulle tro at man da får beskjed. Jeg vil ikke akkurat virke desperat heller, derfor jeg har vært avventende. Blir forvirret av dette, noen sier at hun ikke har sett det, noen sier jeg ikke burde gjøre noe mer :vetikke:

Du har absolutt ingenting å tape på å prøve igjen. I verste fall får du et avslag/ikke noe svar, og stiller likt som nå.

Jeg får ikke beskjed om meldinger fra folk jeg ikke er venner med på facebook i hvert fall, sånn som en del andre skriver.

Skrevet

Ta hintet, dette er kleint nok som det er.

Anonymkode: fe3f4...5a4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...