Gjest Sisti Skrevet 27. oktober 2017 #1 Skrevet 27. oktober 2017 (endret) Jeg synes det ser så lekkert ut med en fin bluse eller genser og med tettsittende skjørt, slik som dette: https://plussizeall.net/wp-content/uploads/2016/02/Plus-Size-Ladies1.jpg Men det funker aldri! Toppen klumper seg under skjørtet, så det blir bare klumpete og teit. Hva gjør jeg feil? Har prøvd med A-skjørt i stedet, det ser jo også lekkert ut, men jeg har brede hofter som gjør at skjørtet bare står ut som en ballong og jeg ser ut som jeg har gigahofter. Trodde A-skjørt skulle funke for oss med litt hofter? Hva gjør jeg galt? Ender alltid opp med kjoler i stedet, for da ser jeg ikke tjukk og klumpete ut. Men vil gjerne bruke skjørt og bluser også... Drar jeg overdelen over skjørtet i stedet føler jeg meg som ei gammal kjerring...? Edit: har blitt gjort oppmerksom på at dama på bildet har toppen utenfor skjørtet. Da er det noe slikt jeg tenker på da: https://goo.gl/images/SooiTr Endret 27. oktober 2017 av Sisti
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #2 Skrevet 27. oktober 2017 Har nøyaktig samme problem. Jeg har smal midje (problematisk smal, siden ting sjelden passer), og brede hofter, og i følge alle stilguider så skal A-skjørt være det som passer definitivt best til kroppsfasongen min. Men jeg ender bare med å se ut som en låvedør. Et tips for å unngå klumping er å bruke sånne topper som er bodyer, altså at de går ned og kneppes mellom beina... Men det begrenser jo utvalget en del, da. Du kan også prøve å feste overdelen med sikkerhestnåler, eller sånn spesialtape. Jeg har ikke prøvd dette selv, da sikkerhetsnåler gir meg angst (de må jo gå opp og stikke en gang iblant?) og tape er ekkelt. Du kan også gå for sånne hofteholdersaker, som du kan feste overdelen i. Jeg har ikke sett det for kvinner, men jeg har spøkt med å kjøpe en sånn til mannen om du googler garter + shirt så får du nok opp artige bilder (det ser jo enormt praktisk ut da, bare litt morsomt samtidig). Anonymkode: 73391...831
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #3 Skrevet 27. oktober 2017 Jeg har samme problem, men har blyantfasong så ikke hoftene som er greia her i hvert fall. Anonymkode: 9e03d...1bb
Gjest Sisti Skrevet 27. oktober 2017 #4 Skrevet 27. oktober 2017 (endret) 13 minutes ago, AnonymBruker said: Har nøyaktig samme problem. Jeg har smal midje (problematisk smal, siden ting sjelden passer), og brede hofter, og i følge alle stilguider så skal A-skjørt være det som passer definitivt best til kroppsfasongen min. Men jeg ender bare med å se ut som en låvedør. Et tips for å unngå klumping er å bruke sånne topper som er bodyer, altså at de går ned og kneppes mellom beina... Men det begrenser jo utvalget en del, da. Du kan også prøve å feste overdelen med sikkerhestnåler, eller sånn spesialtape. Jeg har ikke prøvd dette selv, da sikkerhetsnåler gir meg angst (de må jo gå opp og stikke en gang iblant?) og tape er ekkelt. Du kan også gå for sånne hofteholdersaker, som du kan feste overdelen i. Jeg har ikke sett det for kvinner, men jeg har spøkt med å kjøpe en sånn til mannen om du googler garter + shirt så får du nok opp artige bilder (det ser jo enormt praktisk ut da, bare litt morsomt samtidig). Anonymkode: 73391...831 Åh guri, da blir det mer komplisert enn jeg orker å holde på med tror jeg. Men takk for tips! Endret 27. oktober 2017 av Sisti
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #5 Skrevet 27. oktober 2017 3 minutter siden, Sisti skrev: Åh guri, da blir det mer komplisert enn jeg orker å holde på med tror jeg. Men takk for tips! Det var det jeg også fant ut Så nå er det kjole om jeg skal gå med noe annet enn bukse. Anonymkode: 73391...831 1
Hjertefisk Skrevet 27. oktober 2017 #6 Skrevet 27. oktober 2017 Hva med å stappe skjorta ned i strømpebuksa/hold-in trusa? Jeg har samme problem. Å være slank endrer ikke på noe. Men jeg kjøpte en gang en slik kjempestram hold-in shorts sak i litt tykt stoff, den hold skjorta på plass. 1
Forundret.. Skrevet 27. oktober 2017 #7 Skrevet 27. oktober 2017 Men hun på bildet har da ikke toppen oppi skjørtet/kjolen..? 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #8 Skrevet 27. oktober 2017 Jeg pleier bare å stappe toppen nedi strømpebuksen jeg da Da holder toppen seg på plass og man kan glatte ut klumpene. Nå bruker jeg ikke slike tynne, stramme bomullskjørt som det er bilde av i åpningsinnlegget da. Bilde i åpningsinnlegget har jo forresten ikke stappet toppen nedi skjørtet i det hele tatt, hun har på seg en topp som stopper ved skjørtekanten. Er for det meste den type topper jeg går med også, finnes mange fine bluser/gensre som er laget til å ha sammen med skjørt. Anonymkode: 4008b...0e8
kisskissbangbang Skrevet 27. oktober 2017 #9 Skrevet 27. oktober 2017 Du må kjøpe kortere gensere/skjorter/topper. Er det mye stoff som skal nedi skjørtet så blir det jo klumpete. Er genseren litt lengre eller har mer stoff pleier jeg bare å putte en flik av den nedi skjørtet, det funker også men gir et litt anna uttrykk. 2
Gjest Dorey Skrevet 27. oktober 2017 #10 Skrevet 27. oktober 2017 Jeg bruker slike skjørt https://www.zalando.no/zalando-essentials-blyantskjort-black-za821b00h-q11.html og bruker gjerne en kort genser over, slik at det ikke blir bulker :) Bruker str M (38)
Gjest Sisti Skrevet 27. oktober 2017 #11 Skrevet 27. oktober 2017 (endret) Haha, dere har rett, hun har ikke toppen i skjørtet. Så feil kan man se. Men fint at dere likevel skjønner hva jeg mener! Kanskje jeg bare skal klippe toppene mine til samme lengde da. Problem løst. Endret 27. oktober 2017 av Sisti
Gjest Sisti Skrevet 27. oktober 2017 #13 Skrevet 27. oktober 2017 Hvor finner dere sånne korte gensere da? Jeg er kresen på farger, så må ha noe fargesterkt, ikke noe dust. Mistenker at sånn kort topp ikke funker for kroppen min hvis den skal henge på utsiden av skjørtet, men kan jo alltids prøve. Skal prøve strømpebuksetrikset også.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #14 Skrevet 27. oktober 2017 3 minutter siden, Sisti skrev: https://goo.gl/images/SooiTr Der må de vel ha hatt på seg en body-topp? Anonymkode: feca9...a88
Gjest Sisti Skrevet 27. oktober 2017 #15 Skrevet 27. oktober 2017 9 minutes ago, Dorey said: Jeg bruker slike skjørt https://www.zalando.no/zalando-essentials-blyantskjort-black-za821b00h-q11.html og bruker gjerne en kort genser over, slik at det ikke blir bulker :) Bruker str M (38) Jeg er str 42, så tror de der blir hakket for avslørende for diverse bulker på kroppen. Har noe tilsvarende fra KappAhl, men det funker dårlig. Tror jeg må se etter litt annen kvalitet på stoffet, noe tykkere som ikke avslører alt på kroppen?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #16 Skrevet 27. oktober 2017 Haha Man får jo bodyer som ser ut som bluser. Som denne Kouture Oslo - Bodys - Sort - Dame fra miinto.no Anonymkode: feca9...a88
Gjest Dorey Skrevet 27. oktober 2017 #17 Skrevet 27. oktober 2017 (endret) Hvor høy er du, TS? Jeg er 171 cm og brukte slike blyantskjørt da jeg var str 42 og. Tipper det ser bra ut! Endret 27. oktober 2017 av Dorey
Gjest Sisti Skrevet 27. oktober 2017 #18 Skrevet 27. oktober 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Der må de vel ha hatt på seg en body-topp? Anonymkode: feca9...a88 Kanskje det. Er det så vanlig å bruke altså? Synes jeg ser kvinner kledd slik på tv hele tiden, uten en eneste bulk...
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #19 Skrevet 27. oktober 2017 Akkurat nå, Sisti skrev: Kanskje det. Er det så vanlig å bruke altså? Synes jeg ser kvinner kledd slik på tv hele tiden, uten en eneste bulk... Ser slik ut Funnet på google bilder etter søk på body bluse Anonymkode: feca9...a88
Gjest Sisti Skrevet 27. oktober 2017 #20 Skrevet 27. oktober 2017 2 minutes ago, AnonymBruker said: Haha Man får jo bodyer som ser ut som bluser. Som denne Kouture Oslo - Bodys - Sort - Dame fra miinto.no Anonymkode: feca9...a88 Ja det kan hende. Æsj altså. Utvalget i sånne er jo veldig begrenset fargemessig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå