AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #1 Skrevet 27. oktober 2017 Samboeren min mener jeg krymper klærne hans, spesielt ullgensere. Helt ærlig begynner jeg å bli ganske frustrert nå, fordi jeg får det ikke til ordentlig og skjønner ikke hva jeg gjør galt. Har aldri krympet noe av mitt eget ulltøy. Vasker ull på 20 grader med 400 omdreininger og milo på vask som tar 1t og 5 min. Henger opp til tørk etter dette. De genserne som skal strekkes ut blir strukket ut. Hva gjør jeg feil? Blir gal. Anonymkode: 04208...bea
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #2 Skrevet 27. oktober 2017 Hvilket program kjører du? Du må bruke ullprogram når du vasker ull. Har ikke maskinen din det, bør du gå for finvask, silke, e.l, eller vaske det for hånd. Ull tåler ikke å ligge lenge i ro i vannet, da kan det krympe og toves. Det programmet du bruker høres ut som det bruker alt for lang tid for å være et ullprogram. Forøvrig synes jeg samboeren din kan vaske ullklærene sine selv i stedet for å klage... Anonymkode: 7a134...26d 10
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #3 Skrevet 27. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvilket program kjører du? Du må bruke ullprogram når du vasker ull. Har ikke maskinen din det, bør du gå for finvask, silke, e.l, eller vaske det for hånd. Ull tåler ikke å ligge lenge i ro i vannet, da kan det krympe og toves. Det programmet du bruker høres ut som det bruker alt for lang tid for å være et ullprogram. Forøvrig synes jeg samboeren din kan vaske ullklærene sine selv i stedet for å klage... Anonymkode: 7a134...26d Bruker ullprogram ja når jeg tenker meg om tar det bare 45 minutter, er et annet program som bruker 1t5. Jeg syntes også det, blir i grunn ganske lei av å få klager på klesvasken når det strengt talt er jeg som vasker 9 av 10 maskiner. Han sier han skal gjøre mer av klesvasken, men det skjer liksom aldri. Tror ikke han forstår hvor mange maskiner det blir ila en uke. Anonymkode: 04208...bea 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #4 Skrevet 27. oktober 2017 Jeg ville sortert ut ulltøyet hans og latt han vaske selv. Du gjør det jo helt i tråd med vaskeinstruksjonene, så om det må noe spesialbehandling til får han heller gjøre det selv. Anonymkode: 91241...379 11
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #5 Skrevet 27. oktober 2017 Du får be lillegutt vaske ulltøyet sitt selv da 😊 Anonymkode: 62ab5...609 6
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #6 Skrevet 27. oktober 2017 Har ei venninne som forresten alltid ble beskyldt for å krympe tøy, så tilslutt måtte han til byen å kjøpe seg nytt. Kikket i samme størrelser som han pleier, men så var det han som gikk opp i vekt 😅 Anonymkode: 62ab5...609 9
Ferny Skrevet 27. oktober 2017 #7 Skrevet 27. oktober 2017 Høres jo ut som om du gjør ting riktig, det er ikke sånn at noen av genserne hans likevel bare tåler håndvask? At det evt. står på vaskeinstruksjonen på klesplagget i så fall? Jeg har gått på den smellen selv, og da krympet ull som ikke tåler maskinvask i det hele tatt... 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #8 Skrevet 27. oktober 2017 Noe ull tåler knapt å maskinvaskes, og ikke alle maskiner er like skånsomme selv på ullprogram. Han får vaske ulla si sjøl da, håndvaskes Anonymkode: 6a243...5a3 1
Honey Dew Skrevet 27. oktober 2017 #9 Skrevet 27. oktober 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samboeren min mener jeg krymper klærne hans, spesielt ullgensere. Helt ærlig begynner jeg å bli ganske frustrert nå, fordi jeg får det ikke til ordentlig og skjønner ikke hva jeg gjør galt. Har aldri krympet noe av mitt eget ulltøy. Vasker ull på 20 grader med 400 omdreininger og milo på vask som tar 1t og 5 min. Henger opp til tørk etter dette. De genserne som skal strekkes ut blir strukket ut. Hva gjør jeg feil? Blir gal. Anonymkode: 04208...bea 20 grader var nå lavt da. Vasker du på vanlig program, vil dette bli for hardt for ullklær. Du må jo vaske på ullprogram, som jeg vil anta finnes på alle vaskemaskiner og du vasker da på enten 30, eller 40 grader
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #10 Skrevet 27. oktober 2017 Om en voksen mann ikke klarer å vaske klærne sine selv, så vør han virkelig ikke klage. Anonymkode: cd067...b5b 4
Veslefrikk Skrevet 27. oktober 2017 #11 Skrevet 27. oktober 2017 Den eneste feilen du faktisk gjør, er å vaske klærne hans. Det burde han vel egentlig gjøre selv. Og i hvertfall når han ikke er fornøyd når du gjør det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå