Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg så dårlig samvittighet og føler meg som verdens verste mamma.. er så sliten etter 6 uker med minimalt av søvn pga at baby våkner hver halvtime. Pappaen tar han jo i helgene, men han jobber mye i ukedagene så da sover han på gjesterommet.

I natt hadde mannen min våknet 04:30 av at baby skrek, men regnet jo med at jeg var våken så han la seg igjen. Han våknet igjen 05:15 og hørte at baby nesten ikke klarte å skrike så han kom løpende fordi han var bekymret for at baby ikke fikk puste. Der lå jeg i koma. Enset ikke at baby gråt og mannen hadde dyttet i meg uten at jeg hadde våknet. Mannen tok baby inn til seg og ga han mat. 

I dag har baby mistet stemmen sin.. er kjempe hes. Er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe han å få den tilbake?

Anonymkode: ed113...e2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmen kommer tilbake når stemmebåndene får hvilt seg. Kanskje babyen er litt forkjølet også? Vanligvis kan unger gråte i mer enn tre kvarter uten å miste stemmen.

Anonymkode: d8bf0...fc3

Skrevet

Du er ikke verdens verste mamma, du er en helt vanlig, ny mamma som tar alt for mye ansvar alene. Mannen din har også fått barn, hvorfor er det bare du som tar våkenettene i hverdagen? Pappa må forvente å være trøtt på jobb i begynnelsen han også. 

Vet ikke hva du kan gjøre for å hjelpe baby, men lykke til. 

Anonymkode: 1b129...8d7

• Liker 8
Skrevet

Her er det strengt tatt mannen din som skal ha mer dårlig samvittighet enn deg, om han hørte barnet skrek men ikke gjorde noe med det. 

Det er ikke unormalt, og ikke farlig, og barnet får nok stemmen igjen helt av seg selv i løpet av dagen. 

Anonymkode: 46aa7...021

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det strengt tatt mannen din som skal ha mer dårlig samvittighet enn deg, om han hørte barnet skrek men ikke gjorde noe med det. 

Det er ikke unormalt, og ikke farlig, og barnet får nok stemmen igjen helt av seg selv i løpet av dagen. 

Jeg skjønte ikke hvor sliten jeg var dessverre, hvis ikke hadde mannen overtatt noen hverdager for lengst. Han spør jo hver kveld om han skal ta baby. 

Nå har jeg hvertfall lært og mannen skal få ta han mye oftere!

Skrevet

Gi barnet mye kos og nærhet i dag, så går det nok fint. :) Og dere er begge ansvarlige, ikke du alene. Mannen min kom alltid inn til oss hvis det var langvarig skriking, for å spørre om jeg trengte hjelp. Kanskje dere bør gjøre det samme? 

Dette har skjedd mange mødre, kjære deg! Ikke sikkert han har grått alle de tre kvarterene heller, siden mannen din greide å sovne igjen, men at babyen som foreslått er litt forkjølet? 

Skrevet

Det går fint! :klemmer:Jeg syns også mannen din bør skamme seg litt. Du er tydelig utslitt. Sånn er det å være nybakt mamma og babyen din har garantert ikke fått varige men. Forhåpentligvis blir det en god dag i dag med en noe mer uthvilt mamma. 

Anonymkode: 1b642...049

Skrevet

Mannen min likte faktisk det som står i "Mamma for første gang"-boken: den første tiden tar mor barnet på natten når det må ammes, mens far tar barnet på natten når det bare må bysses/holdes/gåes rundt med. Mor trenger også hvile, selv om hun ikke skal på jobb. Det å amme og komme seg etter fødsel/svangerskap ER en jobb, og en blytung en til og med. 

• Liker 3
Skrevet

Ingen av dere skal ha dårlig samvittighet. Du var sliten og i koma og mannen din trodde at du passet på. Min baby mistet også stemmen etter et par av nettene med mye gråt. Det gikk over etter et par dager. Ikke så mye annet å gjøre enn å vente på at det går over, og gi masse kos på dagen. Og ikke plag dere selv med dårlig samvittighet <3

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Som sagt er det min "skyld" at pappaen ikke tar baby. Han jobber 10-12 timer om dagen og er mye borte så jeg har sagt at jeg tar han om natten på hverdager. Han våkner av baby hver natt, men siden jeg tar han med en gang tenkte han jo ikke på det en gang. Han kom jo løpende inn med en gang han skjønte at noe var galt. Ser nå at når jeg selv ikke innser hvor sliten jeg er så må vi finne en annen løsning for hvordan vi gjør det om natten og det er begge enige i. Han følte seg like ille som meg da dette skjedde.

Baby hoster ikke, ikke noe snør eller feber så tror bare han har mistet stemmen. Virker i fin form ellers, bare litt skeptisk når han prøver å prate, men ikke får noe lyd ut.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg så dårlig samvittighet og føler meg som verdens verste mamma.. er så sliten etter 6 uker med minimalt av søvn pga at baby våkner hver halvtime. Pappaen tar han jo i helgene, men han jobber mye i ukedagene så da sover han på gjesterommet.

I natt hadde mannen min våknet 04:30 av at baby skrek, men regnet jo med at jeg var våken så han la seg igjen. Han våknet igjen 05:15 og hørte at baby nesten ikke klarte å skrike så han kom løpende fordi han var bekymret for at baby ikke fikk puste. Der lå jeg i koma. Enset ikke at baby gråt og mannen hadde dyttet i meg uten at jeg hadde våknet. Mannen tok baby inn til seg og ga han mat. 

I dag har baby mistet stemmen sin.. er kjempe hes. Er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe han å få den tilbake?

Ta babyen til lege. Han kan ha infeksjon i halsen og bør undersøkes. 

Anonymkode: 80277...789

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta babyen til lege. Han kan ha infeksjon i halsen og bør undersøkes. 

Anonymkode: 80277...789

Kan babyen få infeksjon i halsen av å skrike? Som sagt virker allmentilstanden ellers bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...