AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #1 Skrevet 27. oktober 2017 Min kjære har begynt å gå med smykke. Før så har han hatt en slik en lenke i sølv, som man typisk får i konfirmasjonen. Ikke noe jeg er fan av, men har ikke sagt noe. Den var i det minste enkel og grei. Nå har han tatt frem et annet smykke, et anheng. I GULL. Lenken er litt tykk og anhenget er en figur av noe (skal ikke nevne hva, har ikke så stor betydning) og er ganske stor. Den er så forferdelig harry og jeg tenker bare "Nyrik russer" eller Pimp når jeg ser han. Går han med en t-skjorte som er "trang" i halsen, henger enten smykke utenpå og er synlig, eller under og man ser en klump under plagget. Smykket har han fått av en slektning, og er nok en hel del sentimentalverdi, men det er så stygt Jeg har jo også en hel del slike ting, men de ligger i skuffen fordi selv om de betyr masse for meg, så hadde det ikke sett ut i måneskinn. Jeg har holdt kjeft i 3 dager, men jeg klarer snart ikke mer. Kan jeg si til han at det ser fælt ut? Anonymkode: 64451...235 4
Gjest Catalina Culès Skrevet 27. oktober 2017 #2 Skrevet 27. oktober 2017 Du går sikkert også med ting han syns er fælt.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #3 Skrevet 27. oktober 2017 Tja, hvordan hadde DU reagert om han hadde gjort tilsvarende til deg...? Om du hadde fått noe du likte, og som betydde noe for deg? Hold godt kjeft, er mitt råd. Han bestemmer helt selv hva han vil gå med, og om du ikke liker det, så synd for deg, rett og slett. Anonymkode: 29d55...b0a 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #4 Skrevet 27. oktober 2017 Si det rett ut. Jeg sier alltid fra til samboeren om noe ikke ser bra ut, det samme gjør han med meg. Anonymkode: 40312...710 6
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #5 Skrevet 27. oktober 2017 Det kommer an på hvordan du reagerer dersom han sier til deg at noe ikke ser bra ut. Om dette har hendt og du har reagert negativt mot han, har du absolutt ingen rett til å si noe som helst! Om du takker ham for hans ærlige mening, then sure. Anonymkode: 71894...3f8 3
Leo Skrevet 27. oktober 2017 #6 Skrevet 27. oktober 2017 Samboeren min går med et ganske tykt gullkjede (Som han til og med i sin tid fikk av sin ekskone ) og som jeg ikke synes er spesielt fint. Det har jeg imidlertid aldri sagt noe om fordi jeg forventer jo å kunne akkurat som jeg selv vil med slike ting og da må nesten han få gjøre det også. 8
Jolene Skrevet 27. oktober 2017 #7 Skrevet 27. oktober 2017 Hva er problemet? Hvorfor skal du bestemme over han? 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #8 Skrevet 27. oktober 2017 TS her. Jeg spør ofte han om hva han synes om antrekk og ting jeg går med. Hadde satt pris på ærlig tilbakemelding og håper jeg får det. Anonymkode: 64451...235
Mona123 Skrevet 27. oktober 2017 #9 Skrevet 27. oktober 2017 Du får kjøpe noe bedre til han, da. Kanskje han bytter :-) 3
Leo Skrevet 27. oktober 2017 #10 Skrevet 27. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg spør ofte han om hva han synes om antrekk og ting jeg går med. Hadde satt pris på ærlig tilbakemelding og håper jeg får det. Anonymkode: 64451...235 Jeg synes det blir litt annerledes enn med et smykke som tydeligvis har affeksjonsverdi for ham. 9
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #11 Skrevet 27. oktober 2017 Jeg synes du skal holde det for seg selv. Det er jo et smykke som har sentimentalverdi for han, det er ikke et random smykke kjøpt i butikken for at du skal like det. Jeg skjønner at du ikke synes det er fint. Men det er jo en smakssak. Han synes vel det er fint selv? Er det slik at alle rundt han synes det er stygt, og at han dummer seg ut med å gå med det? Eller er det kun du som synes det? Jeg synes folk må få bestemme sin egen stil, og ikke kun kle seg i stilen som kjæresten har bestemt. Anonymkode: f88bb...b25
asterix Skrevet 27. oktober 2017 #12 Skrevet 27. oktober 2017 Voksne mennesker må da virkelig bestemme selv hvordan de kler seg. 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #13 Skrevet 27. oktober 2017 Nei, selvfølgelig skal ikke du si fra om det. Er han venninna di som du kan være airhead med? Har han spesifikt bedt deg om å si hva du tenker? Har du ikke lært gjennom oppveksten at man holder igjen enkelte tanker for seg selv? Hvis det er problematisk for deg, anbefaler jeg terapi eller å rett og slett vente til du er eldre og er klokere selv, eller har en kjæreste som har en stil du er mer fornøyd med. Slik det ligger an nå, er du på full fart inn i kjerringland. Anonymkode: 27bfc...907 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #14 Skrevet 27. oktober 2017 Så han har alltid gått med smykke. Bare at nå går han med et smykke du ikke liker. I hele TRE dager. Og det utløser full krise hos deg. Er du fjorten år eller? Anonymkode: 01460...057 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #15 Skrevet 27. oktober 2017 Min kjæreste fikk et slikt smykke en gang, tykt gullkjede så så ut som en østeuropeisk bruktbilselger. For meg toppet det seg når vi skulle hjem til min familie på søndagsmiddag og han skulle få møte alle sammen. Dagen før fikk jeg en av mine mer "ærlige" venninne til å komme over og si noen sannhetens ord. Hun viste han noen bilder av typer med sånne kjeder og han tok det av og la det i en skuff. Der har det ligget siden. Hun har ordets makt den jenta der hun fikk han også til å klippe seg og jeg slapp å være flau. Anonymkode: 82c6e...e88 4
Nanami Skrevet 27. oktober 2017 #16 Skrevet 27. oktober 2017 Jeg hadde sagt ifra. «Hei, jeg vet at det smykket betyr mye for deg, men du ser litt nyrik russer ut i det. Skjønner du hva jeg mener? Du er kjempefin, altså, men det smykket er kanskje litt too much. Er det greit om du bruker det av og til, kanskje ikke hele tiden?» Kjæresten min kan si nånn når jeg går i mom jeans litt for mange dager på rad, så da kan jeg si det samme tilbake om han går noe med jeg ikke synes er så fint. I vårt tilfelle er det caps og gensere med trykk. Hva han går med hjemme er opp til ham, men går vi ut er det greit at han ikke ser helt «17 år gammel gangster» ut. 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #17 Skrevet 27. oktober 2017 5 minutter siden, Pompom skrev: Kjæresten min kan si nånn når jeg går i mom jeans litt for mange dager på rad, https://www.youtube.com/watch?v=2aVxNH6iN9I ooooo mom jeans, det er det faktisk ikke lov å gå med Anonymkode: 82c6e...e88
Nanami Skrevet 27. oktober 2017 #18 Skrevet 27. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: https://www.youtube.com/watch?v=2aVxNH6iN9I ooooo mom jeans, det er det faktisk ikke lov å gå med Anonymkode: 82c6e...e88 Men det er jo så behagelig....
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #19 Skrevet 27. oktober 2017 2 minutter siden, Pompom skrev: Men det er jo så behagelig.... Bruk heller jeggings eller strømpebukser og skjørt eller kjole som er avveksling fra jeans. Men mom-jeans, de hiver du ass........ faen heller Anonymkode: 82c6e...e88
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #20 Skrevet 27. oktober 2017 For det meste skal mannen gå med hva han vil, men noen ting synes jeg er så fryktelig stygt og avtennende at jeg ikke hadde klart å ikke si noe, slike gullkjeder er i den kategorien. Jeg hadde nok sagt det til mannne, men jeg hadde ikke sagt at han ikke fikk gå med det, jeg hadde bare sagt at jeg hadde problemer med det, løsningen får være opp til han. Om løsningen er å fortsette med smykket er det det han har bestemt og da respekterer jeg det, me da vet han i det minste at jeg ikke liker det og bruker det kanskje ikke når vi skal ut å spise middag for eksmepel Akkurat med slike smykker tror jeg ikke jeg hadde klart å ta det opp på en ordentlig måte da, jeg hadde nok ropt ut impulsivt første gang jeg så han med det med noe slikt som: "Ånei!! Sånne gullkjeder er så ekstremt harry!!!" Så hadde mannen ledd av meg og fortsatt å bruke det om han ønsket det selv Anonymkode: fa5d3...de5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå