Cata Skrevet 30. oktober 2017 #41 Del Skrevet 30. oktober 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Piggdekkene kom på i går kveld (og jekken raste gjennom kanalen...pokker. Må kjøpe ny bil snart). Anonymkode: d7157...743 Oooooh, #denfølelsen. Samme skjedde meg for mange år siden og husker enda følelsen av å sitte på en dyvåt parkeringsplass med en bil som seg lenger og lenger ned PÅ jekken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #42 Del Skrevet 30. oktober 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i Bergen, og er glad jeg la om i helgen. Kl 6 i morges var det faktisk isete partier i kuldegropene, selv om det var 3 grader i luften ellers. Anonymkode: 97242...783 Vi har saltet i helgen, og i dag måtte jeg skrape is av frontruten. Anonymkode: 3e6cf...e37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #43 Del Skrevet 30. oktober 2017 Vi la om for 3 uker siden. Da hadde vi allerede hatt noen kvelder/netter med frost og noen utforkjøringer i nærområdet. Siden jeg attpåtil må kjøre over fjellet for å komme meg på jobb, tok jeg ingen sjanser. Snøen kom i helga. Hadde sikkert 10 cm med snø på bilen i dag når jeg skulle kjøre til jobb. I tillegg var det ikke brøytet over fjellet når jeg kjørte. Er ikke alt som er like idyllisk med å bo på landet. Bor i Finnmark. Anonymkode: 0932c...e12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #44 Del Skrevet 30. oktober 2017 På Friday, October 27, 2017 den 3.26, AnonymBruker skrev: Har du lagt om til vinterdekk og hvor bor du? Jeg bor ved Mjøsa og har ikke lagt om enda. Syns det er vel tidlig at det blir så kaldt? Har vært null og èn grader her nå noen dager, og ser at det blir ikke akkurat mildere fremover, men ikke noe nedbør så... Anonymkode: e5a28...b93 Våre biler får vinterdekk på i begynnelsen av oktober, hvert år. Plutselig er snøen og eller glatta her, og da er det viktig å være riktig skodd. Anonymkode: 44bd9...792 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #45 Del Skrevet 30. oktober 2017 Nei, kjører enda på sommerdekk. Bor på Sørlandet. Har enda ikke opplevd frost på natta engang og her om dagen var det 15 pluss midt på dagen. Kjører sjeldent på kvelden. Planen er å legge om til piggfrie vinterdekk i løpet av uken sånn for å være på sikre siden. Anonymkode: 1a9f0...5d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #46 Del Skrevet 30. oktober 2017 Bor i Trysil å la om 20. Oktober. Det var greit for rett etter den helga kom det snø. Å seter en del frost her Anonymkode: 1f028...664 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
H80 Skrevet 30. oktober 2017 #47 Del Skrevet 30. oktober 2017 Å "legge om" innebærer at man legger nye dekk på felgene. De fleste har to sett felger og legger ikke om dekkene før de er utslitt. Jeg har byttet til vinterdekk, men jeg byttet hjul uten å legge om dekkene. Jeg hadde felger med vinterdekk liggende i boden, så jeg byttet bare hjul. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #48 Del Skrevet 30. oktober 2017 42 minutter siden, H80 skrev: Å "legge om" innebærer at man legger nye dekk på felgene. De fleste har to sett felger og legger ikke om dekkene før de er utslitt. Jeg har byttet til vinterdekk, men jeg byttet hjul uten å legge om dekkene. Jeg hadde felger med vinterdekk liggende i boden, så jeg byttet bare hjul. Kan du utdype den påstanden? Dummeste jeg har hørt! Legge om er legge om! Setter du på nye dekk har du KJØPT nye dekk. Anonymkode: 3930b...777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
H80 Skrevet 30. oktober 2017 #49 Del Skrevet 30. oktober 2017 (endret) Utdype? Det sier seg jo selv utfra semantikken. Man legger dekk på en felg. Man legger ikke hjul på en bil, man skrur ut boltene, bytter hjul, og skrur inn boltene/mutterne igjen. EDIT: Man trenger ikke kjøpe nye dekk for å legge om. For noen år siden ødela jeg et par felger da jeg kjørte i et hull. Da la jeg sommerdekkene på "vinterfelgene" i påvente av at "sommerfelgene" ble reparert. Da "la jeg om til sommerdekk" på vinterfelgene. En dekkomlegging. Det å legge om dekk på felgene er noe helt annet enn å bytte hjul på bilen ;-) Endret 30. oktober 2017 av H80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 30. oktober 2017 #50 Del Skrevet 30. oktober 2017 Helårsdekk. Bytter hvert 3. år sånn ca. Byttet dekk før vinteren -16 og dekkene ser nesten ikke brukt ut enn så lenge, så mulig de varer 4 år denne gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #51 Del Skrevet 31. oktober 2017 18 timer siden, Maleficenta skrev: Noen bor på steder med sykt skifyende vør. Ene dagen kan det være bart men så er det frost på bakken morgenen etter Skifyende vør ør ganske skremmende. Anonymkode: d7157...743 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 31. oktober 2017 #52 Del Skrevet 31. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Skifyende vør ør ganske skremmende. Anonymkode: d7157...743 Hahahaha åneeei. Det var skriveleif deluxe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 31. oktober 2017 #53 Del Skrevet 31. oktober 2017 Ja gjorde det på søndag, mandag var det såpeglatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 31. oktober 2017 #54 Del Skrevet 31. oktober 2017 (endret) Byttet til vinterhjulene med piggfri dekk forrige uke. Kom snø i går, men i dag er det borte igjen. Endret 31. oktober 2017 av FantasDick Skrivefeil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 31. oktober 2017 #55 Del Skrevet 31. oktober 2017 Har lagt om på bilen som kona kjører. Jeg sykler og har ikke lagt om på sykkelen, tror ikke behovet er der enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 31. oktober 2017 #56 Del Skrevet 31. oktober 2017 18 timer siden, Wenda skrev: Helårsdekk. Bytter hvert 3. år sånn ca. Byttet dekk før vinteren -16 og dekkene ser nesten ikke brukt ut enn så lenge, så mulig de varer 4 år denne gangen Kan jeg spørre hvor du bor? Har selv helsårsdekk som blir brukt vår til høst, å kjøre på det på vinterføre hadde jeg aldri turt. Bor selv på Sørlandet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 31. oktober 2017 #57 Del Skrevet 31. oktober 2017 7 minutter siden, dillyduzit skrev: Kan jeg spørre hvor du bor? Har selv helsårsdekk som blir brukt vår til høst, å kjøre på det på vinterføre hadde jeg aldri turt. Bor selv på Sørlandet. Østlandet. Har ingen problemer på vinterføre, men det hjelper litt med 4X4 da. Måker aldri gårdsplassen og kommer meg alltid ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 31. oktober 2017 #58 Del Skrevet 31. oktober 2017 Jeg kjører så mye at jeg har tre sett dekk. Jeg bytter tidlig. Det er uaktuelt for meg å kjøre med sommerdekk på is med en elev.Å miste flere tusen i omsetning er også mye dyrere enn en måneds slitasje på de piggfrie dekkene (mønsterdybde er sjeldent problemet uansett). Jeg bytter når det begynner å bli kjølig, til piggfrie, og så til piggfrie når det er glattest. Da kan jeg ha vinterdekk lenge. Mange er redd for å bruke vinterdekk på grunn av slitasje, jeg driter i de få kronene slitasjen med å være tidlig koster. Tusenvis i erstatning og å ha skadet eller drept noen på samvittigheten? Da bruker jeg heller noen hundrelapper ekstra på dekk per år. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #59 Del Skrevet 31. oktober 2017 15 hours ago, AnonymBruker said: Skifyende vør ør ganske skremmende. Anonymkode: d7157...743 Det kan det vøre Anonymkode: e5a28...b93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #60 Del Skrevet 31. oktober 2017 11 hours ago, FantasDick said: Byttet til vinterhjulene med pikkfri dekk forrige uke. Kom snø i går, men i dag er det borte igjen. Bra de er pikkfri da. Man vil ikke ha pikk på dekkene Anonymkode: e5a28...b93 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå