Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betyr dette for dere i studie- og arbeidssammenheng? Tenker dere at dette vil si fredag, eller kan det like så godt være lørdag eller søndag også? 

Anonymkode: 343b1...f0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Torsdag-Fredag :) 

Anonymkode: 565f0...2f7

• Liker 2
Skrevet

Siden en arbeidsuke er fra mandag-fredag i min jobb, er slutten av uken torsdag-fredag. Har man jobber hvor lørdag og søndag også er gyldige arbeidsdager, tenker jeg slutten av uken er torsdag-søndag. 

Anonymkode: d3e01...b51

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Jeg vil si torsdag-fredag.

Endret av Catalina Culès
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Siden en arbeidsuke er fra mandag-fredag i min jobb, er slutten av uken torsdag-fredag. Har man jobber hvor lørdag og søndag også er gyldige arbeidsdager, tenker jeg slutten av uken er torsdag-søndag. 

Jeg burde nok ikke ha skrevet arbeid i hovedinnlegget når det egentlig bare er snakk om studier. Jeg tenkte i utgangspunktet på fredagen da jeg sa det, men vi får se om helgen aksepteres. 

Dumme meg som ikke lagde en konkret avtale om tid. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg burde nok ikke ha skrevet arbeid i hovedinnlegget når det egentlig bare er snakk om studier. Jeg tenkte i utgangspunktet på fredagen da jeg sa det, men vi får se om helgen aksepteres. 

Dumme meg som ikke lagde en konkret avtale om tid. 

Uansett sammenheng forventer jeg at noen mener torsdag-fredag hvis de sier slutten av uka, og regner med de sier «over helga» hvis det er snakk om helg. 

Skrevet
9 minutter siden, halvehimmelen skrev:

Uansett sammenheng forventer jeg at noen mener torsdag-fredag hvis de sier slutten av uka, og regner med de sier «over helga» hvis det er snakk om helg. 

"Over helga" er da mandag/tirsdag. Det er jo bokstavlig talt over helgen, altså når helgen er over. Det er da en ny uke, og ikke slutten på den uken man er i. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...