Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg forsøker å finne ut hva slags studie jeg skal velge, ser etter en bachelor og er veldig åpen for ideer og også åpen for å flytte til de mindre byene for å studere. jeg er ikke spesielt teknisk interessert, men har noen noe erfaringer med IT og informasjonssystemer? jeg ønsker ikke å bruke mye tid utenom skole/jobb på å f.eks lære nye ting innenfor IT. Jeg vil ha en jobb der det er et skille mellom fritid og arbeid. Ønsker også et studie med moderat vanskelighetsgrad, og er heller ikke spesielt opptatt av status og lønn. Derimot søker jeg en solid hverdag slik at jeg kan ha det greit på jobb i 45 år til jeg pensjonerer meg. takk på forhånd! :)

Anonymkode: eb6a0...cde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det krever litt egeninnsats for å lære IT hvis du ikke tar det veldig lett, men hvis du vil studere det finnes det på HSN i Hønefoss. Det er i alle fall eksempel på noe jeg vil kalle en mindre by

Anonymkode: 2ff0c...328

Skrevet

I it-bransjen er du nærmest pokka nødt til å bruke fritiden til å holde deg faglig oppdatert. Utviklingen går i et helt vanvittig tempo i forhold til andre bransjer, og du er utdatert før du vet ordet av det. De færreste arbeidsgivere (med unntak av konsulentfirmaer, som iallefall legger voldsomt press på deg om å jobbe overtid...) lar ansatte bruke arbeidstid på å holde seg faglig oppdatert, det forventes at man gjør på fritiden. Og om man skal skifte jobb, er man gjerne så utdatert på alt som har skjedd utenom akkurat de tingene man er borti på jobb at man sliter med å få jobb om man ikke har holdt seg oppdatert på fritiden. 

I tillegg er it-bransjen en av bransjene hvor det er aller mest press om å jobbe overtid. 

Så om du ønsker å kun jobbe 8-16 og ikke bruke fritid på fag, så er it-bransjen virkelig ikke stedet for deg. 

Anonymkode: a632e...2db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...