AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #1 Skrevet 26. oktober 2017 Hei! Jeg har det siste året fått øynene opp for koreansk hudpleie og jeg elsker det. Men så er jeg medlem av en KK gruppe på Facebook hvor medlemmene nesten alltid kommenterer at man må bruke solkrem etter syreprodukter (C-vitamin osv). Er dette strengt tatt nødvendig i Norge på denne årstiden? Et kjapt søk på Google etter UV-stråling i Norge, får man opp UV-varsel på YR.no, hvor det står at det er lav uv-stråling og at man ikke trenger noe beskyttelse. Hva er fasiten her? Skal jeg eller skal jeg ikke bruke solkrem etter "syreprodukter"? Anonymkode: fcb1c...7b0
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #2 Skrevet 26. oktober 2017 Du skal alltid bruke solkrem etter du har brukt syre. Solstrålene trenges igjennom skyene, og vil skade huden din. Anonymkode: 04ec5...f2b
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #3 Skrevet 26. oktober 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal alltid bruke solkrem etter du har brukt syre. Solstrålene trenges igjennom skyene, og vil skade huden din. Anonymkode: 04ec5...f2b Hmm, ok Noen gode anbefalinger? Men hvis jeg har brukt syre kun på kvelden, må jeg fortsatt bruke solkrem dagen etter? TS Anonymkode: fcb1c...7b0
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #4 Skrevet 26. oktober 2017 Hva er koreansk sminke og hvor får en kjøpt det? Anonymkode: b0498...e3d
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #5 Skrevet 26. oktober 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hmm, ok Noen gode anbefalinger? Men hvis jeg har brukt syre kun på kvelden, må jeg fortsatt bruke solkrem dagen etter? TS Anonymkode: fcb1c...7b0 Jepp, det må du Jeg bruker for øyeblikket Medicalia Sunscreen SPF30 (ikke koreansk, men jeg bruker syrer). Anonymkode: 04ec5...f2b
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #6 Skrevet 26. oktober 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er koreansk sminke og hvor får en kjøpt det? Anonymkode: b0498...e3d ? Anonymkode: b0498...e3d
EnPerson Skrevet 27. oktober 2017 #7 Skrevet 27. oktober 2017 UVA-strålene trenger gjennom vinduer, så bruk solkrem innendørs også
Professor Orm Skrevet 27. oktober 2017 #8 Skrevet 27. oktober 2017 Altså.. Syre er ikke bare syre. C-vitamin (askorbinsyre) har ikke samme peelingeffekt som feks glykolsyre. Så den i seg selv vil ikke gi økt behov for solbeskyttelse. Men igjen, uva går gjennom vinduer så jeg ville brukt en form for beskyttelse hele året for å forebygge hudaldring. Bare sørg for å ikke få vitamin D-mangel
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #9 Skrevet 28. oktober 2017 Kan være greit å slå to fluer i ett smekk ved å bruke foundation med solbeskyttelse! Jeg bruker Aromatica solkrem foundation og er kjempefornøyd med den. Ser veldig naturlig ut og er mild mot huden! Anonymkode: 47404...2e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå