Gå til innhold

Solkrem og koreansk hudpleie (syre) - nødvendig på denne årstiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har det siste året fått øynene opp for koreansk hudpleie og jeg elsker det. Men så er jeg medlem av en KK gruppe på Facebook hvor medlemmene nesten alltid kommenterer at man må bruke solkrem etter syreprodukter  (C-vitamin osv). Er dette strengt tatt nødvendig i Norge på denne årstiden? Et kjapt søk på Google etter UV-stråling i Norge, får man opp UV-varsel på YR.no, hvor det står at det er lav uv-stråling og at man ikke trenger noe beskyttelse. 

Hva er fasiten her? Skal jeg eller skal jeg ikke bruke solkrem etter "syreprodukter"? 

Anonymkode: fcb1c...7b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal alltid bruke solkrem etter du har brukt syre. Solstrålene trenges igjennom skyene, og vil skade huden din. 

Anonymkode: 04ec5...f2b

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal alltid bruke solkrem etter du har brukt syre. Solstrålene trenges igjennom skyene, og vil skade huden din. 

Hmm, ok :) 

Noen gode anbefalinger? Men hvis jeg har brukt syre kun på kvelden, må jeg fortsatt bruke solkrem dagen etter?

TS

Skrevet

Hva er koreansk sminke og hvor får en kjøpt det?

Anonymkode: b0498...e3d

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, ok :) 

Noen gode anbefalinger? Men hvis jeg har brukt syre kun på kvelden, må jeg fortsatt bruke solkrem dagen etter?

TS

Jepp, det må du :) Jeg bruker for øyeblikket Medicalia Sunscreen SPF30 (ikke koreansk, men jeg bruker syrer). 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er koreansk sminke og hvor får en kjøpt det?

?

Skrevet

UVA-strålene trenger gjennom vinduer, så bruk solkrem innendørs også ;)

Skrevet

Altså.. Syre er ikke bare syre. C-vitamin (askorbinsyre) har ikke samme peelingeffekt som feks glykolsyre. Så den i seg selv vil ikke gi økt behov for solbeskyttelse. Men igjen, uva går gjennom vinduer så jeg ville brukt en form for beskyttelse hele året for å forebygge hudaldring. Bare sørg for å ikke få vitamin D-mangel 

Skrevet

Kan være greit å slå to fluer i ett smekk ved å bruke foundation med solbeskyttelse! Jeg bruker Aromatica solkrem foundation og er kjempefornøyd med den. Ser veldig naturlig ut og er mild mot huden!

Anonymkode: 47404...2e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...