♥Missy♥ Skrevet 26. oktober 2017 #1 Skrevet 26. oktober 2017 Var på butikken her om dagen oh kjøpte fløte. Skulle bruke den til en krem. Sjekket holdbarhetsdato og ristet den før jeg pisket i vei. Den var klumpete og luktet ekkelt. Rett i søpla. Hadde melk stående i kjøleskapet nå, sjekket dato og helte i et glass. Smakte FY!! Skikkelig ekkelt. Hva skjer med at melkeprodukter ikke holder til angitt dato? Begge var uåpnet og holdt i flere dager til etter at jeg åpne i følge datomerking. Vet jo kanskje at hoinndagene kanskje er en myte. Men flere som opplever dette?
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #2 Skrevet 26. oktober 2017 Hoinndagene er i august. Sjekk om kjøleskapet ditt er kaldt nok. Tar det lang tid fra du tar melka ut av kjøleskapet i butikken til du setter det i kjøleskapet hjemme? Anonymkode: 72037...17a 2
♥Missy♥ Skrevet 26. oktober 2017 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hoinndagene er i august. Sjekk om kjøleskapet ditt er kaldt nok. Tar det lang tid fra du tar melka ut av kjøleskapet i butikken til du setter det i kjøleskapet hjemme? Anonymkode: 72037...17a Nei, til begge spørsmål. Har butikken rett ved og den andre maten er fin. Kun melkeprodukter...
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #4 Skrevet 27. oktober 2017 19 timer siden, ♥Missy♥ skrev: Nei, til begge spørsmål. Har butikken rett ved og den andre maten er fin. Kun melkeprodukter... Annen mat tåler ofte varme bedre enn melkeprodukter. I tillegg står melka ofte i døra, som er det varmeste stedet. Legg et termometer der du pleier å ha melka, og se om det virkelig er kaldt nok akkurat der. Det var slik jeg fant ut hvorfor vår melk alltid ble dårlig før datoen. Hvis det er kaldt nok i kjøleskapet bør du klage til butikken, kanskje feilen ligger hos dem. Anonymkode: 72037...17a 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #5 Skrevet 27. oktober 2017 Høres ut som kjøleskapet ditt er for varmt. Vi har aldri opplevd at melk og slike ting har vært dårlig før dato. Stort sett er den like fin flere dager etter dato også. Anonymkode: ada9d...528
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå