Gå til innhold

Jeg er så misunnelig på de som kan shoppe..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og handle hva de vil. Jeg har ikke handlet siden krigen føles det som :( Nå er det litt selvforskyldt da, siden jeg reiser til USA/Karibien snart. Den turen blir svindyr, og jeg har spart i 1 år. Men ofret utrolig mye for å få råd, ser ut som et troll på håret og har hull i klærne mine. 

Fantaserer om både spa, frisør og nye klær men det går jo ikke. Noen tips til hvordan jeg kan holde motivasjonen oppe de neste 4 ukene? Er det flere som nesten sulter seg for å få råd til å reise? Tror ikke jeg gjør det her flere ganger, med mindre jeg har veldig mye penger til overs. Man må jo leve litt her i Norge også. 

Anonymkode: 19928...944

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er selv i den situasjonen at vi må snu på kronene. Jeg selger ting på Finn for å få det til å gå rundt, bekymrer meg for hvordan det skal gå når jeg ikke har noe å få solgt. Ferie er en luksus jeg kan se langt etter :roll:

• Liker 4
Skrevet

Jul er noe jeg for tiden har mareritt om 😨

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og handle hva de vil. Jeg har ikke handlet siden krigen føles det som :( Nå er det litt selvforskyldt da, siden jeg reiser til USA/Karibien snart. Den turen blir svindyr, og jeg har spart i 1 år. Men ofret utrolig mye for å få råd, ser ut som et troll på håret og har hull i klærne mine. 

Fantaserer om både spa, frisør og nye klær men det går jo ikke. Noen tips til hvordan jeg kan holde motivasjonen oppe de neste 4 ukene? Er det flere som nesten sulter seg for å få råd til å reise? Tror ikke jeg gjør det her flere ganger, med mindre jeg har veldig mye penger til overs. Man må jo leve litt her i Norge også. 

Men ts tenk så verdt det det blir når du får reise. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg tenker på hvor bra det er for kloden at jeg ikke kjøper masse ræl, men så går det kanskje opp i opp hvis du skal reise på lang ferie da... 😜

Anonymkode: c4545...010

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker på hvor bra det er for kloden at jeg ikke kjøper masse ræl, men så går det kanskje opp i opp hvis du skal reise på lang ferie da... 😜

Anonymkode: c4545...010

Ja men du, jeg har ikke vært utenlands på 5 år! Har hatt masse vikariat og dårlig råd. Så tenkte jeg å flotte meg litt for en gangs skyld. 

Liker heller ikke å handle bare for å handle, men jeg trenger pene bukser til jobb siden mine nå har hull i skrittet. Og generelt litt gensere og sånt. Har googlet og funnet outlets i USA da :) Der er det mye å spare selv om dollaren fortsatt er ganske høy. 

Problemet er også vennene mine som alltid vil ut hver helg. Jeg kan jo ikke! Skal ha fest på lørdag og da skal vi ikke ut så da sparer jeg hvertfall penger der.

Hvordan kan man føle seg fin på lavt budsjett? Hvordan fikser dere det? 

Skrevet

Nei, jeg verdsetter en god hverdag fremfor en enkeltreise. Hverdagene er det jo flest av. Reiser kommer når det er penger til overs. 

Anonymkode: 560e4...d29

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men du, jeg har ikke vært utenlands på 5 år! Har hatt masse vikariat og dårlig råd. Så tenkte jeg å flotte meg litt for en gangs skyld. 

Liker heller ikke å handle bare for å handle, men jeg trenger pene bukser til jobb siden mine nå har hull i skrittet. Og generelt litt gensere og sånt. Har googlet og funnet outlets i USA da :) Der er det mye å spare selv om dollaren fortsatt er ganske høy. 

Problemet er også vennene mine som alltid vil ut hver helg. Jeg kan jo ikke! Skal ha fest på lørdag og da skal vi ikke ut så da sparer jeg hvertfall penger der.

Hvordan kan man føle seg fin på lavt budsjett? Hvordan fikser dere det? 

Føler med deg TS, har vært der og vet utrolig godt hvordan det føles!

Til det uthevede, har jeg noen tips:

• Reparer klærne dine.
    Sytråd kan være dyrt, men det er vell verdt investeringen! Kjøp god tråd, anbefaler Güterman.
  • Kjøp klær brukt, enten i bruktbutikk eller på nett. Masse fine penger å spare der :)
  • Salg!
    Se etter base-plagg på salg, for da får du tak i klassiske ting som du kan bruke til alt.
  • Ebay.
    Her kan det være lurt å være litt nøye før du trykker "kjøp", men du kan faktisk finne gode kupp der også. Noen av favoritt-cardiganene mine er kjøpt for 20 kr på ebay :)
  • Kjøp og salg på facebook
  • Tilbehør kan gjøre ethvert antrekk bedre. Enten det er et pent skjerf, smykke, armbånd eller annet. Små deltaljer kan utgjøre en stor forskjell.

Håper det var litt til hjelp i hvertfall:klemmer:

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Jolene skrev:

Føler med deg TS, har vært der og vet utrolig godt hvordan det føles!

Til det uthevede, har jeg noen tips:

• Reparer klærne dine.
    Sytråd kan være dyrt, men det er vell verdt investeringen! Kjøp god tråd, anbefaler Güterman.
  • Kjøp klær brukt, enten i bruktbutikk eller på nett. Masse fine penger å spare der :)
  • Salg!
    Se etter base-plagg på salg, for da får du tak i klassiske ting som du kan bruke til alt.
  • Ebay.
    Her kan det være lurt å være litt nøye før du trykker "kjøp", men du kan faktisk finne gode kupp der også. Noen av favoritt-cardiganene mine er kjøpt for 20 kr på ebay :)
  • Kjøp og salg på facebook
  • Tilbehør kan gjøre ethvert antrekk bedre. Enten det er et pent skjerf, smykke, armbånd eller annet. Små deltaljer kan utgjøre en stor forskjell.

Håper det var litt til hjelp i hvertfall:klemmer:

Takk for bra tips :) Jeg har prøvd å selge masse ting, men folk er så upålitelige og dukker ikke opp. Slitsomt. Skal sjekke mer angående brukte klær til meg selv, det har jo ingenting å si. 

• Liker 3
Skrevet

Vil ikke si at jeg syns så veldig synd på deg. Du vil leve som en Konge i USA, derfor bruker du ikke penger på deg selv nå. Hadde du hatt en mer budsjettvennlig ferie, kunne du ha brukt mer penger på deg selv nå.

Anonymkode: f987d...cf3

• Liker 2
Skrevet

Og jeg er misunnelig på de som kan reise til USA/Karibien!!! Du har jo vært kjempeflink og spart som en helt. Det er all grunn til å være stolt av. Jeg sitter med masse fine klær i skapet, men har ikke råd til å reise på en slik tur. Tror du ikke jeg angrer på at jeg har kastet penger ut vinduet i åresvis? God tur.😊

Anonymkode: 2339d...fcf

Gjest NotNaomi
Skrevet

For et merkelig innlegg! Er du alvorlig Ts??

En sitter vel ikke og klager på prioriteringene en gjør? 

Det fins de der ute som ikke har penger til shopping og fester uten at de blir belønnet med et ferie til Karibien etter ett år.

Jez!

Skrevet

Jeg er misunnelig på de som har mulighet til å spare, shoppe eller reise. Jeg har ikke den muligheten. 

Anonymkode: b7032...604

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for bra tips :) Jeg har prøvd å selge masse ting, men folk er så upålitelige og dukker ikke opp. Slitsomt. Skal sjekke mer angående brukte klær til meg selv, det har jo ingenting å si. 

Bare hyggelig! Brukt behøver ikke være noe dårligere alternativ altså, så lenge man er litt kresen. Selv kjøper jeg 50/50 brukt og nytt, selv nå med bedre råd. Elsker bruktbutikker og vintage, det hjelper jo litt. Skjønner dog at det ikke er like gøy når man ikke velger det, om du skjønner? Samtidig, kan du gjøre virkelige kupp! Lykke til med shoppingen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...