Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat begynt å studere og sliter med å komme i gang med det jeg skal gjøre. Det vil si, fagene som tilhører studiet går bra, for de er spennende, men så har jeg exphil i tillegg da, og akkurat nå må jeg skrive en oppgave, men jeg gjør alt annet enn å skrive. Noen tips til hvordan jeg kan konsentrere meg om den oppgaven og bare bli ferdig? 

Anonymkode: 3f515...e0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker å ha nedtellinger på og ha planlagt når/hvor lenge jeg skal ha pauser på forhånd.

(Digger appen Forest - du "planter" et tre; hvor stort og flott det er avhenger av tiden du setter av på nedtellingen. Så jobber du mens nedtellingen foregår. :) Hvis du avbryter/går ut av appen, visner treet. )

Ellers er det greit å ha skrevet en oversikt over hvor mye du faktisk må gjøre dette semesteret i hvert enkelt fag. Jeg har for eksempel en bok med 600 sider, så deler jeg på hvor mange dager det er til eksamen, og ser hvor mye jeg må lese hver dag. Er jeg i et "motivert hjørne" leser jeg mer enn det som er satt opp så jeg kan ta meg noen dager fri osv.

Jeg ville likevel ikke ha bruk for lang tid på planleggingen av hva/hvor mye du skal gjøre osv - av og til kan det å finpusse på det i for lang tid bli en barriere for å faktisk begynne. ;) 

Anonymkode: d1c74...c41

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker å ha nedtellinger på og ha planlagt når/hvor lenge jeg skal ha pauser på forhånd.

(Digger appen Forest - du "planter" et tre; hvor stort og flott det er avhenger av tiden du setter av på nedtellingen. Så jobber du mens nedtellingen foregår. :) Hvis du avbryter/går ut av appen, visner treet. )

Ellers er det greit å ha skrevet en oversikt over hvor mye du faktisk må gjøre dette semesteret i hvert enkelt fag. Jeg har for eksempel en bok med 600 sider, så deler jeg på hvor mange dager det er til eksamen, og ser hvor mye jeg må lese hver dag. Er jeg i et "motivert hjørne" leser jeg mer enn det som er satt opp så jeg kan ta meg noen dager fri osv.

Jeg ville likevel ikke ha bruk for lang tid på planleggingen av hva/hvor mye du skal gjøre osv - av og til kan det å finpusse på det i for lang tid bli en barriere for å faktisk begynne. ;) 

Anonymkode: d1c74...c41

Kanskje det kan hjelpe ja, å bare skrive ned og lage en oversikt over hvor mye/lenge jeg skal skrive akkurat den dagen/uka. Takk for tips! :)

Anonymkode: 3f515...e0e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...